SAS ARKIV
Date: Wed, 23 Aug 2000 01:09:31 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: SAS-Stockholm hos Magnus

Gokväll !

Nyss hemkommen från den lilla SAS träffen hos Magnus. Mycket trevlig
tillställning som inleddes med lite DIY käk (Tacos) och sen blev det ett
himla pulande nere i källaren med Formant, Bergfotron (som lät jävligt bra
!!!), CS-40M, Mono/Poly, VC-10, Magnus nyinköpta TR-808 och sist men inte
minst en ARP Solina som gick igenom en EH SmallStone Phaser (instant JMJ!).
En MS-20 var förvisso oxo närvarande men lockade inte till sig några
intressenter direkt (mest damm). Det blev mycket rattande och lekande och
det var skittrevlig !

Jag (och säkerligen dom andra oxo) bockar och bugar för en trevlig kväll
Magnus !

/ M - Vill ha en TR-808 !


------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 01:19:45 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Stockholms-SAS evening event

Tjåååånnggg!!!

Men jisses!!

Det bidde ju kanon-kul fest ju! Käcket gick ju i princip åt (men ni missa ju
kakan grabbar!!!) och det var ju trots att undertecknad, Sten och Danne hade
varit i farten (tack Sten och Danne för att ni hjälpte till!).

Följande dök upp:
Bengt Falke, Mattias Malmqvist, Jörgen Bergfors, Hans Åkerman, Daniel Kahlin,
Sten Björnebro och naturligtvis så var jag hemma när detta hände sig.

Ja, bortsett från vad jag hade att erbjuda och hunnit koppla upp under natten
så kom Jörgen förbi med sin Bergfotron. Det var spännande att få se och även
om det inte han bli så mycket rattande för min egen del så kan jag intyga att
de som fick mer tillfälle gillade vad de hörde! Kvadratur-PWMen var speciell
och det känns lite kul för egen del efter som jag har ett lite finger med i
spelet kring den LFOn. Hans Åkerman satt och hamrade fram trevliga tongångar
på Bergfotronen.

Mattias hade med sig sin Mono/Poly, som också den var något av en publikmagnet.

Min TR-808 var given trum-maskin (ja, den var ju ensam då så ;). Solinan kom
till heders och drog en del intresse hos vissa. Min SmallStone fick hicka så
jag skall titta på den. Även min CS-40 kom till god heders. Det tog sig en
liten stund innan vi kom på att där stod en MS-20 till ingen nytta... det lät
ju sä jäkla bra utan den, så den fick bli lite irr-ljud så vi krydda med för
skojs skull.

Bengt snappa upp en del på sin MD så det skall bli kul och se vad han plockar
fram ur den så som användbart material. Dock så fanns det ett antal bra leads
som bara kom sig av vem som satt vid vilken synt.

Kort och gott så kan man väl säga att vi hade riktigt kul och det surras redan
om en uppföljare. Det finns ett par leads.

Jag blev iofs akut medveten om att jag behöver en bra mixer (med fler kanaler)
men jag har redan börjat projektera för det.

Tack till alla som kom och bidrog till en trevlig kväll!!!!
När det blir så här så är det bara roligt att ställa till med fest!

MVH
Magnus

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 00:52:03 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

From: polarn-p.acc.umu.se (polarn-p.acc.umu.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus
Date: Tue, 22 Aug 2000 14:48:30 +0200

>> Uj!
>>
>> On Tue, 22 Aug 2000, magda.netinsight.se wrote:
>>
>> >> >> Vad är det för ont med ett fjädereko annat än om man tappar det på
>> >> >> utskjutande kroppsdelar?!? :
>> >> Ingenting, det var ju JAG som var ond, och i detta fall mot elorgeln.
>>
>> Får elorgeln ont av eko? Skador på ekosystemet? Ekobrottslighet, ja det
>> kanske är nåt ont med eko. Fram för döda rum! RT60=0! H
ur det nu skulle gå
>> till... vacuum? I rymden kan ingen höra dig skrika, varför i allsin dar
>> heter det då rymdklang? Voj voj...

Patrik, det heter musiker humor utom i Götet då det bara är humor ;D

>> >> Patrik, jag vet att det kommer som en chock, men en Saab är inte en modulär
>> >> synt, det är ganska omodulär bil som har många komponenter som fallerar.
>>
>> Jag tycker den är väldigt modulär med tanke på hur många delar jag bytt ut
>> på sistone! :) Dessutom har den massor med lustiga ljud för sig. Ratt
en är
>> tyvärr inte i bakelit, och träsidor har den heller inte, men det finns
>> gott om järnoxid, så det kanske borde gå att spela in något på
>> karossen?!? :)
>> Dessutom har jag både "conclusion" med EG och "logos" med TD till den
>> inuti befintliga kassettbandspelaren, så...

Med modulär innefattas att kunna enkelt bygga om den efter användarens behov
genom att koppla samman olika moduler efter behag.
Att kunna byta komponenter har bara med servicebarheten och inte med
modularitet som sådan att skaffa.

>> >> >> Jaja... idag kommer flyttbussen... :-o
>> >>
>> >> Ojojoj! Nu till hösten så går då flyttlasset söderut.
>>
>> Nja egentligen inte. Jag står blick stilla, men någon roterar jorden
>> norrut! :)

Jahadu, så du menar att jag kommer att flytta norr ut då? Nä, den skogsgubben
går jag då inte på!

MVH
Magnus

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 09:50:42 +0200
From: sequence.hem.passagen.se (sequence.hem.passagen.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

>>>> Ah, Poland-konserten ;)
>>>>
>>>> Jaa, den ar fin den! Bland deras allra basta plattor, tycker jag!
>>
>> Hmmm... Poland ar trakig tycker jag. Mekanisk pa nat satt, som
>> om dom bara gar in och exekverar den... Det sista bra som dom gjorde
>> var nog Dominion. Enligt mig, da.
>>
>> Encore ar min absoluta favorit, det sista som gjordes med Peter Baumann.
>> Mycket Mellotron och helt analog (sanar som pa nan dig. sequencer).
>> Helt suveran, min basta platta alla kategorier.
>> Kooop, finns pa CD. Ricoshet ar ocksa suveran.
>> (om ni inte far tag i Encore eller Ricoshet sa ta fram er SAS#3
>> och lyssna pa "A very short visit in a Froesen desert"!
>> Slaende likhet! :-)
>>
>> /Erik


Det kanske kan vara så att den musik man _först_ verkligen fattar att man
gillar, är den man sedan håller kvar vid, kanske inte i resten av livet, men
åtminstone väldigt länge? Tangerine Dream är ju inte direkt lätta att ta
till sig för en lyssnare idag, med fräscha öron. Det är samma sak med mig,
jag hävdar ju att Scritti Politti är så himla bra. Kan förstå att någon som
hör detta och plötsligt dyker på en platta blir väldigt nyfiken. Men sedan
enormt besviken. Scritti (under sin storhetstid) låter ju 1985-88. Hade man
hört det _då_ - så hade det varit lättare att lyssna på dem. Kanske. Sedan
kan ju inte alla falla för samma tongångar. Jag tror att många på just den
här listan har en förkärlek för brittisk syntmusik av det mer enkla slaget.
Måhända är det fel; det är bara så som jag har uppfattat det hela. För mig
har svart, amerikansk musik, varit mer spännande under de där åren då så
mycket hände, typ runt 1984 och däromkring. Det händer mycket på
musikfronten även idag, givetvis, men idag skapas inte nya stilar, "skolor"
och sounds i samma utsträckning som då. Så nu kan jag plötsligt i stället
verkligen uppskatta _all_ musik från just tidseran 1980-85, typ. Plötsligt
har den musik Depeche Mode gjorde då, blivit "bättre". Ungefär som ett bra
vin mognar. Jag började själv med "Music for the Masses", sedan har jag
hängt med, men nu på senare år har jag börjat gräva bakåt i katalogen. Men
just Tangerine Dream är svåra. Svåra att fastna för. Jag försöker, men det
är ingenting som _verkligen_ inspirerar. En massa snygga ljud, men en ganska
platt och intetsägande musik, på något vis. Ungefär som Madonnas "Music",
men den är ny, så den är roligare att lyssna på. Typ... :-)

/ Popsnöre i huvudstadsdjungeln




------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 10:53:06 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: inte Re: SAS-Stockholm hos Magnus

On Wed, 23 Aug 2000, sequence.hem.passagen.se wrote:

>> Det kanske kan vara så att den musik man _först_ verkligen fattar att
>> man gillar, är den man sedan håller kvar vid, kanske inte i resten av
>> livet, men åtminstone väldigt länge?

Håller med.
Allt låter olika i olika tider och med olika erfarenheter.

Ofta blir det _helt_ omöjligt att visa eller förklara för någon varför
man gillar en viss musik så oerhört mycket... :-/

>> Plötsligt
>> har den musik Depeche Mode gjorde då, blivit "bättre". Ungefär som ett bra
>> vin mognar. Jag började själv med "Music for the Masses", sedan har jag
>> hängt med, men nu på senare år har jag börjat gräva bakåt i katalogen.

Jag har aldrig varit nån "syntare". Jag tyckte DM var skräp hela 80-talet,
kanske iofs mest för att jag knappt hört dem.

När sedan "Violator" var helt ny för c:a 10 år sen lyssnade en DM-frälst
polare på den för första gången vid lyssningsdisken på Domus hemma i
Varberg. Det fanns dubbla lurar vid varje plats, så jag tog det andra
paret och lyssnade på några låtar. "World in My Eyes", Sweetest
Perfection", osv. Jag minns att jag tyckte det lät _väldigt_ annorlunda
och jag hade svårt att jämföra det med nåt annat jag hört.

Några månader senare lånade jag Violator på CD av en annan kompis och tog
en kopia på kassettband. På andra sidan av bandet hamnade den nya "Chorus"
med Erasure, en annan grupp jag inte lyssnat mycket på.

Vilka kanonskivor!!!
Detta blev mitt mest spelade kassettband nånsin! :)

Nu hade jag äntligen kommit över tröskeln ("kommit ut ur garderoben"?;)
och började leta efter fler och fler liknande skivor. Vad jag egentligen
tänkte säga innan jag började svamla var följande:

Jag bestämde mig 1993 för att skaffa DM:s alla skivor I RÄTT ORDNING.
Jag hade ju bara hört enstaka hits, så nu kunde jag återupptäcka DM i
kronologisk ordning, fast 1993 istället för 1981-1990!

Jag köpte en eller två DM-skivor i månaden ungefär, och det var en
fantastisk upplevelse. Jag fick en svag känsla av hur det måste ha varit
för de fans som under 80-talet möttes av den ena skivan efter den
andra. Och jag fick följa DM:s utveckling, men i en tidskomprimerad
lab-miljö istället för i verkligheten.

Fantastiskt!
Jag råder er alla att upptäcka artister/genrer i "rätt" ordning!

>> Men
>> just Tangerine Dream är svåra. Svåra att fastna för. Jag försöker, men det
>> är ingenting som _verkligen_ inspirerar. En massa snygga ljud, men en ganska
>> platt och intetsägande musik, på något vis.

Det TD gjorde bra imho är de partier där repetitiva analogsequencerslingor
bildar massiva evolverande ljudstrukturer. (Lyssna t ex på "Tangram"!!!)

De stunder då de försöker göra vanlig "musik" mår jag bara dåligt... :)


/mr




------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 11:50:16 +0200
From: ludvig.synkron.se (ludvig.synkron.se)
Subject: Re: SAS Stockholms fraktionen!!!

>>/ M. (fråga: vilken synth har en LFO med 3 vågformer som kan köras samtidigt
>>?? :) )

Pro-One

/Carlberg


------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 11:50:50 +0200
From: ludvig.synkron.se (ludvig.synkron.se)
Subject: Re: 3-takt

>>>> Ja, hur var det nu med Johanssons Boggie-Woggie Vals, den var väl ändå i
>>>> tre-takt, eller hur?
>>
>>"nygammal vals" - en av mina schlager-favvisar - går inte i valstakt. skumt.

Gör den ju!

Carlberg

PS Har precis kommit tillbaks från Grönland. Dassigt med gamla syntar, bara
hemkeyboards och digitalpianon. Det närmaste var en Yamaha Electone-orgel i den
lilla träkyrkan i byn Kapissilit, på vilken jag nu har spelat djävulens
jazzmusik. Hade pysande autokomp samt något som verkade vara en riktig roterande
högtalare. Fast jag hade nog hoppats på en och annan Eskimoog. DS


------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 12:18:48 +0200
From: jorgen.bergfors.idg.se (jorgen.bergfors.idg.se)
Subject: SAS Stockholm bilder!

Bilder från den beryktade träffen hos Magnus ligger nu uppe på Bergfotronsiten.
Kolla in http://www.idg.se/personal/bergfors/bergfotron/SAS.htm.
Texten är på engelska på grund av att sidan är länkad från Bergfotron-sidorna.
Är det någon av er som är med på bild som vill ha länkar till era egna sidor, får
ni meddela mig, så lägger jag in det.

/Jörgen


------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 12:47:29 +0200
From: polarn-p.acc.umu.se (polarn-p.acc.umu.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

Uj!

On Wed, 23 Aug 2000, cfmd.swipnet.se wrote:

>> Patrik, det heter musiker humor utom i Götet då det bara är humor ;D

Är det bara musiker som har humor i Göteborg? Eller består hela Göteborg
av musiker?

Fortfarande är jag förbryllad över "ond" konceptet även om det
är humor...
Det finns visst en mopedklubb i Uppsala som heter "Ond moped" (Kör
ramsneda Puch Dakota och Crescent Compakt o sånt offtopic...) och jag höll
på att värvas häromkvällen pga en massa öl och oklara omständigheter, och
jag sitter fortfarande och funderar över "ond" konceptet. Är det bra eller
dåligt? Ungefär som "bizarr". Att vara bizarr med minimoog, fez,
automobiler före -69, BP-mackar osv osv är ju uppenbarligen av godo, men
att vara bizarr i meningen sätta på köksfläkten , få smisk av halta
dvärgar och föredra uppblåsbara får i gummi, då är det inte fullt lika
ärofullt... :)

Är en ond synt nåt man vill ha, eller nåt som skall brännas på bål?
Allt med GM borde klassificeras som ONT! :)


>> >> >> Patrik, jag vet att det kommer som en chock, men en Saab är inte en
>modulär
>> >> >> synt,

>> >> Jag tycker den är väldigt modulär med tanke på hur många delar jag bytt ut
>> >> på sistone! :)

>> Med modulär innefattas att kunna enkelt bygga om den efter användarens behov
>> genom att koppla samman olika moduler efter behag.
>> Att kunna byta komponenter har bara med servicebarheten och inte med
>> modularitet som sådan att skaffa.

Okejdå. Semimodulär då... :) Eller nåt. Man får patcha den lite då och då
för att den skall bete sig som man önskar...

>> Jahadu, så du menar att jag kommer att flytta norr ut då? Nä, den skogsgubben
>> går jag då inte på!

Hehe vänta bara tills snön kommer i september och renarna betar i din
trädgård! :)

mvh

/P!

....hittade en bisarr mekanisk detalj i Luleås "Shopping" igår:
en gammal dörrstängare till en hiss, märkt "Ragnar Fruncks
järnaffär"!!!!!!! :D Den ni!!!


_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"



------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 13:01:58 +0200
From: magda.netinsight.se (magda.netinsight.se)
Subject: Re: SAS Stockholm bilder!

From: jorgen.bergfors.idg.se (jorgen.bergfors.idg.se)
Subject: SAS Stockholm bilder!
Date: Wed, 23 Aug 2000 12:18:48 +0200

>> Bilder från den beryktade träffen hos Magnus ligger nu uppe på Bergfotronsiten.
>> Kolla in http://www.idg.se/personal/bergfors/bergfotron/SAS.htm.
>> Texten är på engelska på grund av att sidan är länkad från Bergfotron-sidorna.
>> Är det någon av er som är med på bild som vill ha länkar till era egna sidor,
>får
>> ni meddela mig, så lägger jag in det.

Detalj: Det är Anders Sponton som byggt Formanten, men den är nu mer i min
ägo.

Danielson stavar jag mitt efternamn... ah well.

Bergfotronen var klart imponerande... "Vad skall du ha för 5 st?" ;D
Den kan redigt feta ljud kan vi nu intyga! Dessutom är det rent bygg-mässigt
ett sött bygge.

Tidvis så blev det ett fett gung ;)

MVH
Magnus

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 13:39:38 +0200
From: magda.netinsight.se (magda.netinsight.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

From: polarn-p.acc.umu.se (polarn-p.acc.umu.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus
Date: Wed, 23 Aug 2000 12:47:29 +0200

>> Uj!

Ujuj!

>> On Wed, 23 Aug 2000, cfmd.swipnet.se wrote:
>>
>> >> Patrik, det heter musiker humor utom i Götet då det bara är humor ;D
>>
>> Är det bara musiker som har humor i Göteborg? Eller består hela Göteborg
>> av musiker?

Nej, men det verkar som att många i Göteborg har sjuk humor.

>> Fortfarande är jag förbryllad över "ond" konceptet även om det
>> är humor...
>> Det finns visst en mopedklubb i Uppsala som heter "Ond moped" (Kör
>> ramsneda Puch Dakota och Crescent Compakt o sånt offtopic...) och jag höll
>> på att värvas häromkvällen pga en massa öl och oklara omständigheter, och
>> jag sitter fortfarande och funderar över "ond" konceptet. Är det bra eller
>> dåligt? Ungefär som "bizarr". Att vara bizarr med minimoog, fez,
>> automobiler före -69, BP-mackar osv osv är ju uppenbarligen av godo, men
>> att vara bizarr i meningen sätta på köksfläkten , få smisk av halta
>> dvärgar och föredra uppblåsbara får i gummi, då är det inte fullt lika
>> ärofullt... :)
>>
>> Är en ond synt nåt man vill ha, eller nåt som skall brännas på bål?
>> Allt med GM borde klassificeras som ONT! :)

Jag tror du börjar greppa dualismen i båda begreppen!

Om man gör en riktigt ond mod så kan det innebära att man gör något som man
nog inte skall göra överhuvudtaget med en sådan burk, men när man gör det
(vilket är ondsint i sig) så låter det dessutom ondsint gött ;D eller så
låter det bara elakt!

Nå, vilket land var det du va ifrån nu då?

>> >> Med modulär innefattas att kunna enkelt bygga om den efter användarens behov
>> >> genom att koppla samman olika moduler efter behag.
>> >> Att kunna byta komponenter har bara med servicebarheten och inte med
>> >> modularitet som sådan att skaffa.
>>
>> Okejdå. Semimodulär då... :) Eller nåt. Man får patcha den lite då och då
>> för att den skall bete sig som man önskar...

Patcha, modda eller fixa?

>> >> Jahadu, så du menar att jag kommer att flytta norr ut då? Nä, den
>skogsgubben
>> >> går jag då inte på!
>>
>> Hehe vänta bara tills snön kommer i september och renarna betar i din
>> trädgård! :)

Det räcker så gott med de rådjur vi har i trädgården... men renar brukar väl
inte titta ut till Lule väl?

>> ...hittade en bisarr mekanisk detalj i Luleås "Shopping" igår:
>> en gammal dörrstängare till en hiss, märkt "Ragnar Fruncks
>> järnaffär"!!!!!!! :D Den ni!!!

AH!!!! Nu börjar det lukta bizzart så det förslår! ;D

MVH
Magnus

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 13:41:11 +0200
From: mans.common.se (mans.common.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

Sålänge vi som bor i Göteborg slipper begreppet
"Göteborgshumor" är väl allt frid och fröjd ;)

//Måns -Allvarlig

polarn-p.acc.umu.se wrote:
>>
>> Uj!
>>
>> On Wed, 23 Aug 2000, cfmd.swipnet.se wrote:
>>
>> >> Patrik, det heter musiker humor utom i Götet då det bara är humor ;D
>>
>> Är det bara musiker som har humor i Göteborg? Eller består hela Göteborg
>> av musiker?
>>
>> Fortfarande är jag förbryllad över "ond" konceptet även om det
>> är humor...
>> Det finns visst en mopedklubb i Uppsala som heter "Ond moped" (Kör
>> ramsneda Puch Dakota och Crescent Compakt o sånt offtopic...) och jag höll
>> på att värvas häromkvällen pga en massa öl och oklara omständigheter, och
>> jag sitter fortfarande och funderar över "ond" konceptet. Är det bra eller
>> dåligt? Ungefär som "bizarr". Att vara bizarr med minimoog, fez,
>> automobiler före -69, BP-mackar osv osv är ju uppenbarligen av godo, men
>> att vara bizarr i meningen sätta på köksfläkten , få smisk av halta
>> dvärgar och föredra uppblåsbara får i gummi, då är det inte fullt lika
>> ärofullt... :)
>>
>> Är en ond synt nåt man vill ha, eller nåt som skall brännas på bål?
>> Allt med GM borde klassificeras som ONT! :)
>>
>> >> >> >> Patrik, jag vet att det kommer som en chock, men en Saab är inte en
>> >modulär
>> >> >> >> synt,
>>
>> >> >> Jag tycker den är väldigt modulär med tanke på hur många delar jag bytt
>ut
>> >> >> på sistone! :)
>>
>> >> Med modulär innefattas att kunna enkelt bygga om den efter användarens behov
>> >> genom att koppla samman olika moduler efter behag.
>> >> Att kunna byta komponenter har bara med servicebarheten och inte med
>> >> modularitet som sådan att skaffa.
>>
>> Okejdå. Semimodulär då... :) Eller nåt. Man får patcha den lite då och då
>> för att den skall bete sig som man önskar...
>>
>> >> Jahadu, så du menar att jag kommer att flytta norr ut då? Nä, den
>skogsgubben
>> >> går jag då inte på!
>>
>> Hehe vänta bara tills snön kommer i september och renarna betar i din
>> trädgård! :)
>>
>> mvh
>>
>> /P!
>>
>> ...hittade en bisarr mekanisk detalj i Luleås "Shopping" igår:
>> en gammal dörrstängare till en hiss, märkt "Ragnar Fruncks
>> järnaffär"!!!!!!! :D Den ni!!!
>>
>> _ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
>> polarn-p.acc.umu.se
>> http://www.encounter.nu/patrik/
>> +46703115109
>> __________________________________________________________
>> "The dark religions are departed and sweet science reigns"
>>
>>
>>
>> -------------------------------------------------------------------------
>> This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 14:18:50 +0200
From: d3berg.dtek.chalmers.se (d3berg.dtek.chalmers.se)
Subject: Re: SAS Stockholm bilder!

On Wed Aug 23 2000, jorgen.bergfors.idg.se wrote:


>> Bilder från den beryktade träffen hos Magnus ligger nu uppe på
>> Bergfotronsiten.

>> Kolla in http://www.idg.se/personal/bergfors/bergfotron/SAS.htm.

Bland de sobert diskreta syntharna i samlingen så sticker Bergfotronen
ut som hög illkulört godis som skulle sälja bra till flickor i
tioårsåldern! Trevligt! :)

Ingen som har sett något hembygge i chockrosa, neongrönt och
genomskinligt? Gärna designat enligt "My Little Pony"s regler om att
allt skall vara gulligt?

Vilken är den gulligaste synthen? Kan en gullig synth vara stor, eller
ingår det att den måste vara liten i själva konceptet gullighet?

/Janne, som gärna hade varit på plats med ljudskapande maskiner

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
"nu är man en tuff jävel som bara dricker hård sprit"

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 14:54:46 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: SAS Stockholm bilder!

On Wed, 23 Aug 2000, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

> >> Kolla in http://www.idg.se/personal/bergfors/bergfotron/SAS.htm.
>
> Bland de sobert diskreta syntharna i samlingen så sticker Bergfotronen
> ut som hög illkulört godis som skulle sälja bra till flickor i
> tioårsåldern! Trevligt! :)

Gott & Blandat! ;)

> Ingen som har sett något hembygge i chockrosa, neongrönt och
> genomskinligt?

Jag har haft funderingar på en halvgenomskinlig design... men då vore
jag mest intresserad av brunaktig rökfärgat glas eller plexi.
Tips mottages på var sådant material finnes!

> Vilken är den gulligaste synthen? Kan en gullig synth vara stor, eller
> ingår det att den måste vara liten i själva konceptet gullighet?

Jag tycker personligen att även "Big Mama" (CS-80) är gullig. :)


/mr - gullig, eller också inte



------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 15:00:35 +0200
From: bengt.falke.svekom.se (bengt.falke.svekom.se)
Subject: Re: inte Re: SAS-Stockholm hos Magnus

mr.analogue.org skriver:
>>Det TD gjorde bra imho är de partier där repetitiva analogsequencerslingor
>>bildar massiva evolverande ljudstrukturer. (Lyssna t ex på "Tangram"!!!)

Jepp, Tangram är min favorit.
>>
>>
>>De stunder då de försöker göra vanlig "musik" mår jag bara dåligt... :)

Det är fel att säga de...... eftersom det bara är en person kvar från den
tiden. Han har behållit namnet men det är det hele...........

Jag tycker också deras musik blev blääääääärkig vid ungefär samma period
som Erik G gör. Eftersom jag eventuellt startade den här tråden med mitt
prat om Poland-konserten måste jag bara säga att jag normalt bara tycker
att det som normalt kallas för The Virgin years är det jag tycker är bra.
Kolla in:

http://www.tadream.com

I the Virgin years ingår:
Phaedra | Rubycon | Ricochet | Stratosfear | Sorcerer | Encore | Cyclone |
Force Majeure | Pergamon (Quichotte) | Tangram | Exit | Thief | White
Eagle | Logos - Live at the Dominion | Hyperborea
>>
Poland-konserten räknas tydligen till The Blue years och är är väl någon
slags vattendelare. Egentligen är det ju på samma sätt med många andra
band från den här tiden som exempelvis Genesis, Gong, Yes osv.

Bengt Falke


------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 15:35:34 +0200
From: polarn-p.acc.umu.se (polarn-p.acc.umu.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

Hallå eller!

On Wed, 23 Aug 2000, magda.netinsight.se wrote:

>> >> Är det bara musiker som har humor i Göteborg? Eller består hela Göteborg
>> >> av musiker?
>> Nej, men det verkar som att många i Göteborg har sjuk humor.

Det är nog nåt i luften, vattnet eller maten. Sen familjen flyttade från
Göteborg så har vitsnivån sjunkit med cirka 83,5%. Minst! Jag har alltid
så svårt att matcha nivån när jag är i Göteborg. Jag får hårdträna flera
dagar innan en göteborgstripp för att inte bli helt överkörd! :)


>> >> Är en ond synt nåt man vill ha, eller nåt som skall brännas på bål?
>> >> Allt med GM borde klassificeras som ONT! :)
>>
>> Jag tror du börjar greppa dualismen i båda begreppen!

Doufonisk ondska!
Men en GOD synt är bara GOD. Moog och sånt. Men å andra sidan är en GOD
LA-synt en DÖD LA-synt... :) Eller en Elka EK-44! Pappsens EK-44 dog, och
den var så god att tippa i containern! Krasch! Aaah!

>> Om man gör en riktigt ond mod så kan det innebära att man gör något som man
>> nog inte skall göra överhuvudtaget med en sådan burk,

Jajustja, där har vi det! Alla som träffat Kroffe och hans Dalek-moddade
606:a vet vad en OND modd är! :)

>> Nå, vilket land var det du va ifrån nu då?

Patchland!

>> >> >Saab
>> >> Okejdå. Semimodulär då... :) Eller nåt. Man får patcha den lite då och då
>> >> för att den skall bete sig som man önskar...
>>
>> Patcha, modda eller fixa?

Allt på en gång! En och annan mod har det väl blivit, patchat förbi
felande detaljer, samt installerat splitter nya plyschtärningar. Mest
fixar dock. Fortfarande inte en enda digital grej. Jaja frekvenskontrollen
i radion kanske... :) Många fixar dock! Tur att man har servicemanualen...

>> Det räcker så gott med de rådjur vi har i trädgården... men renar brukar väl
>> inte titta ut till Lule väl?

Jodå! Lapparna (patcharna) brukar köra ner dem till hedarna vid kusten för
vinterbete. Björn finns också. Och så jag! Grrrrr! :)

mvh

/P!


--
-----------------------------
"Digital is a subset of Analog"
-----------------------------

_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"



------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 21:01:38 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: SAS-Stockholm hos Magnus
Date: Wed, 23 Aug 2000 01:09:31 +0200

>> Gokväll !

Goderafton!

>> Nyss hemkommen från den lilla SAS träffen hos Magnus. Mycket trevlig
>> tillställning som inleddes med lite DIY käk (Tacos) och sen blev det ett
>> himla pulande nere i källaren med Formant, Bergfotron (som lät jävligt bra
>> !!!), CS-40M, Mono/Poly, VC-10, Magnus nyinköpta TR-808 och sist men inte
>> minst en ARP Solina som gick igenom en EH SmallStone Phaser (i
nstant JMJ!).
>> En MS-20 var förvisso oxo närvarande men lockade inte till sig några
>> intressenter direkt (mest damm). Det blev mycket rattande och lekande och
>> det var skittrevlig !
>>
>> Jag (och säkerligen dom andra oxo) bockar och bugar för en trevlig kväll
>> Magnus !

Tackar! Det var många som kom med ett gott humör och eftersom jag hade riggat
prylar natten innan så var de ju bara att börja efter maten. Jag försökte
sprida ut geprytlarna en aning så att flera kunde jamma tillsammans, vilket
verkade vara helt rätt strategi!

Bengt skall ha ett stort tack för att han bidrog med ett par flaskor med vin.
Jörgen och Mattias to ju med sig Bergfotron resp. Mono/Poly. Båda framkallade
ha-begär från min sida!

Bengt, har du lyssnat mer på MD-inspelningarna? Finns det något att slänga upp
kanske?

>> / M - Vill ha en TR-808 !

Den framkalla visst ha-begär hör jag? ;D

Men du är väl sugen på en Solina Strings också ? ;D

MVH
Magnus - en aningen sliten men mycket glad

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 21:41:19 +0200
From: bengt.falke.svekom.se (bengt.falke.svekom.se)
Subject: Re(2): SAS-Stockholm hos Magnus

Jag har lyssnat igenom en liten del av allt det som fångades på minidisken
och min spontana kommentar är att vi ska nog inte hänga ut det så där
direkt till offentlighetens kritiska öron...... När jag kommer hem till
småland i morgon kväll ska jag lyssna igenom det lite mera organiserat och
fundera på om det går att extrahera ut lite godbitar och sätta ihop på
något sätt. I och för sig är jag full av beundran över Hans "arpeggio"
Åkermans fantastiska högernäve, Mattias "svoshhhh" Malmqvists breeeeda
ackord och Berfotronens dunderljud, men jag hoppas att ni håller med mig
om att vi måste korta ner rejält och redigera lite.

När jag har gjort ett försök låter jag närmast sörjande ta ställning till
om vi kanske ske ge offentlighet åt det. Det jag tycker var mest kul var
att det enbart spelades med den speciella formen av "Ear-sync" som är
utmärkande för riktiga musikanter. Den skiljer sig på avgörande punkter
från "sync-24", midi och andra försök att få maskiner att spela i takt med
varandra.

Hur som helst vill jag tacka dig Magnus för alla dina förberedelser och en
himla trevlig kväll och så tycker jag att vi ska fundera på Hans
erbjudande om en studiokväll i deras nya studi på Drottninggatan, kanske
med 8 spårsbandspelare eller .......

Själv har jag för första gången blivit med sampler idag och sitter och
försöker klura ut varför idioterna tvunget ska kasta om alla begrepp.
Disk, partition och volym betyder helt andra saker i samplervärlden än vad
jag är van vid... pytsan ... det där lät ju som en Solina genom en viss
liten låda (med problematisk strömförsörjning).

Bengt "slowhand" Falke, konfunderad men överraskad....
cfmd.swipnet.se skriver:
>>Bengt, har du lyssnat mer på MD-inspelningarna? Finns det något att
>>slänga upp
>>kanske?
>>
>>>> / M - Vill ha en TR-808 !
>>
>>Den framkalla visst ha-begär hör jag? ;D
>>
>>Men du är väl sugen på en Solina Strings också ? ;D
>>
>>MVH
>>Magnus - en aningen sliten men mycket glad
>>



------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 22:39:25 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

>> > Gokväll !
>> Goderafton!

Gokväll igen !

>> Bengt skall ha ett stort tack för att han bidrog med ett par flaskor med
vin.

det var inte dumt det heller !

>> Jörgen och Mattias to ju med sig Bergfotron resp. Mono/Poly. Båda
framkallade
>> ha-begär från min sida!

jo, Bergfotronen lät rysligt bra och då med endast 2 av dom 4 oscillatoerna
igång..

>> > / M - Vill ha en TR-808 !
>> Den framkalla visst ha-begär hör jag? ;D

kan du fet haja ! Då måste jag ju oxo passa på och fråga listan: vad ska man
rimligen ge för en fungerande TR-808 ?? utan MIDI-kits och sånt..

>> Men du är väl sugen på en Solina Strings också ? ;D

joo, Solina + SmallStone = ett måste för alla JMJ fantaster ..

>> Magnus - en aningen sliten men mycket glad

/ M - Inte sliten, man har ju semester..


------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 23:05:42 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: Re(2): SAS-Stockholm hos Magnus

From: bengt.falke.svekom.se (bengt.falke.svekom.se)
Subject: Re(2): SAS-Stockholm hos Magnus
Date: Wed, 23 Aug 2000 21:41:19 +0200

>> Jag har lyssnat igenom en liten del av allt det som fångades på minidisken
>> och min spontana kommentar är att vi ska nog inte hänga ut det så där
>> direkt till offentlighetens kritiska öron...... När jag kommer hem till
>> småland i morgon kväll ska jag lyssna igenom det lite mera organiserat och
>> fundera på om det går att extrahera ut lite godbitar och sätta ihop på
>> något
sätt. I och för sig är jag full av beundran över Hans "arpeggio"
>> Åkermans fantastiska högernäve, Mattias "svoshhhh" Malmqvists breeeeda
>> ackord och Berfotronens dunderljud, men jag hoppas att ni håller med mig
>> om att vi måste korta ner rejält och redigera lite.

Det finns många sekvenser att klippa bort utan större tweakan! Som t.ex. dessa
feedback körningar i VC-10:an... URK!

Men några minuter med användbart material borde kunna sållas fram, men det
skall du nog lyssna igenom noga.

>> När jag har gj
ort ett försök låter jag närmast sörjande ta ställning till
>> om vi kanske ske ge offentlighet åt det. Det jag tycker var mest kul var
>> att det enbart spelades med den speciella formen av "Ear-sync" som är
>> utmärkande för riktiga musikanter. Den skiljer sig på avgörande punkter
>> från "sync-24", midi och andra försök att få maskiner att spela i takt med
>> varandra.

Följande meningsutbyte speglar andan:
"Hur får jag den här sequencern att lira med 808:an?"
"Tja, det är väl bara att ratta farten tills den ligger snyggt."
Men Hans fan för gått att knacka basen manuelt istället...

>> Hur som helst vill jag tacka dig Magnus för alla dina förberedelser och en
>> himla trevlig kväll och så tycker jag att vi ska fundera på Hans
>> erbjudande om en studiokväll i deras nya studi på Drottninggatan, kanske
>> med 8 spårsbandspelare eller .......

Man tackar!

Jag tycker också att Hans förslag låter trevligt. Jag drar mig även till
minnes Jörgens uppslag med lokal. Det ser ju ut som om vi kan hitta minst
2 lokaler för kommande körningar, och sedan har jag hört det mummlas från en
(tyvärr) ej närvarande att han kan tänkas ha något någon gång också!

>> Själv har jag för första gången blivit med sampler idag och sitter och
>> försöker klura ut varför idioterna tvunget ska kasta om alla begrepp.
>> Disk, partition och volym betyder helt andra saker i samplervärlden än vad
>> jag är van vid... pytsan ... det där lät ju som en Solina genom en viss
>> liten låda (med problematisk strömförsörjning).

Ja, jag får kolla upp den där... skumt!

Ja se samplers, det är sin egen lilla värld det!
Jag fann till mig glädje att det gick att ladda ner fräscht OS till min S1000
från AKAI. Heders!

Men var himla glad att vi inte har anti-aliasing problem på hårddiskarna!

>> Bengt "slowhand" Falke, konfunderad men överraskad....

MVH
Magnus "hänförd" Danielson

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 23:14:58 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus
Date: Wed, 23 Aug 2000 22:39:25 +0200

>> Gokväll igen !

Goderafton!

>> >> Bengt skall ha ett stort tack för att han bidrog med ett par flaskor med
>> vin.
>>
>> det var inte dumt det heller !

Trevliga viner som gick åt fort i den Böhmiska kristallen ;)

>> >> Jörgen och Mattias to ju med sig Bergfotron resp. Mono/Poly. Båda
>> framkallade
>> >> ha-begär från min sida!
>>
>> jo, Bergfotronen lät rysligt bra och då med
endast 2 av dom 4 oscillatoerna
>> igång..

Just. Han har ju byggt så mycket så att det inte längre får plats i sitt rack!
Tittar ni på bilder så finns det bara en small rämsa längst ner kvar.
Oscillatorbanken som är under byggnad fick stå ovanpå. Det var även dags att
trycka i mer kraft, men det är ju ett kärt bekymmer som vi ju vet ;D

>> >> > / M - Vill ha en TR-808 !
>> >> Den framkalla visst ha-begär hör jag? ;D
>>
>> kan du fet haja ! Då måste jag ju oxo passa på och fråga listan: vad ska man
>> rimligen
ge för en fungerande TR-808 ?? utan MIDI-kits och sånt..

Ni hör hur läget e' ;D

>> >> Men du är väl sugen på en Solina Strings också ? ;D
>>
>> joo, Solina + SmallStone = ett måste för alla JMJ fantaster ..
>>
>> >> Magnus - en aningen sliten men mycket glad
>>
>> / M - Inte sliten, man har ju semester..

Tyst med dig nu! ;D

MVH
Magnus - hör 808 på avstånd som kallar på uppmärksamhet...

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 22:55:17 +0200
From: akerman.spektr.eu.org (akerman.spektr.eu.org)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

"m.malmqvist.home.se" wrote:

>> jo, Bergfotronen lät rysligt bra och då med endast 2 av dom 4 oscillatoerna
>> igång..

Jo. Den korta tiden man satt vid den så skrapade man nog bara på ytan på
Bergfotronens möjligheter. Hoppas man i framtiden får chansen att sitta
lite längre tid vid den. Kopian på Moogfiltret var helt underbart. Och
så var konstruktionen mycket vacker.

--
Hans Åkerman

http://spektr.eu.org/~akerman
http://www.RunLevelZero.com

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 23:51:07 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

----- Original Message -----
From:

>>> Nyss hemkommen från den lilla SAS träffen hos Magnus. Mycket trevlig
>>> tillställning ... Formant, Bergfotron (som lät jävligt bra
>>> !!!), CS-40M, Mono/Poly, VC-10, Magnus nyinköpta TR-808 och sist men inte
>>> minst en ARP Solina som gick igenom en EH SmallStone Phaser (instant
JMJ!).
>>> En MS-20 ... Det blev mycket rattande och lekande och
>>> det var skittrevlig !
>>
>> Tackar! Det var många som kom med ett gott humör...

Kul att höra att ni hade så kul!
Verkligen! :-)

Hoppas man får möjligheten att besöka nån liknande träff snart. Mums.

Men hur "jammade" ni egentligen? Tryckte ni på en massa tangenter samtidigt?
Ingen automatism alls??? Låter i så fall oändligt djärvt och... främmande.
>:)

I den SAS/Sthlm-fantasi jag bygger upp i mit huvud nyttjas 808:an till både
goda rytmer och triggspår till allehanda instrument, Mono/Polyns arpeggiator
är guld värd, MS-20 kan man ha till både ljudkälla,
triggpolaritetskonverterare och trigg/enveloppföljare samtidigt. Musiken
uppkommer sedan ur mixer-, arpeggiator- och rattexercis samt
livetrumprogrammering. Men det går kanske att göra't helt utan synk om man
är riktigt skickliga? (vilket aldrig vi "på andra sidan" har varit, det kan
garanteras! :)

(Hade inget av modularsystemen några sequencers eller andra
automatism-faciliteter?)


>> Bilder från den beryktade träffen hos Magnus ligger nu uppe på
Bergfotronsiten.
>> Kolla in http://www.idg.se/personal/bergfors/bergfotron/SAS.htm.

En sista fråga till fotografen angående den översta bilden med Mathias M:

Lyckades du fånga nåt bildbevis på hur Mathias vigt med högerfoten når
phaserpedalen som ligger ovanpå orglarna han spelar på? ;)


/mr på andra sidan (som lyssnar på svängig Quant på P3dans)



------------------------------
Date: Thu, 24 Aug 2000 05:55:30 +0200
From: erik.gronberg.mbox300.swipnet.se (erik.gronberg.mbox300.swipnet.se)
Subject: Re: SAS Stockholm bilder!


>> Bilder från den beryktade träffen hos Magnus ligger nu uppe

Tackar!!!

Jättekul att få ansikten till emailadresserna!
Man blir ju sugen på att arra en SAS-träff på annan ort...

Jasså, Anders har sålt Formanten. Den var jag sugen på!
(ingen kritik nu alltså :-)

/Erik

------------------------------
Date: Wed, 23 Aug 2000 23:55:29 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

>> > jo, Bergfotronen lät rysligt bra och då med endast 2 av dom 4
oscillatoerna igång..
>> Just. Han har ju byggt så mycket så att det inte längre får plats i sitt
rack!
>> Tittar ni på bilder så finns det bara en small rämsa längst ner kvar.
>> Oscillatorbanken som är under byggnad fick stå ovanpå. Det var även dags
att
>> trycka i mer kraft, men det är ju ett kärt bekymmer som vi ju vet ;D

öhm ? var det inte LFO'erna som stod ovanpå och blinkade blå.. en signal för
det säkra ?? :)

>> Magnus - hör 808 på avstånd som kallar på uppmärksamhet...

Tystnar den så är det bara för att jag var där och stal den.. :)

/ M.


------------------------------
Date: Thu, 24 Aug 2000 00:57:04 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus

From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus
Date: Wed, 23 Aug 2000 23:55:29 +0200

>> >> > jo, Bergfotronen lät rysligt bra och då med endast 2 av dom 4
>> oscillatoerna igång..
>> >> Just. Han har ju byggt så mycket så att det inte längre får plats i sitt
>> rack!
>> >> Tittar ni på bilder så finns det bara en small rämsa längst ner kvar.
>> >> Oscillatorbanken som är under byggnad fick stå ovanpå. Det var även dags
>> att
>> >> trycka i mer kraft, men det är ju ett kärt
bekymmer som vi ju vet ;D
>>
>> öhm ? var det inte LFO'erna som stod ovanpå och blinkade blå.. en signal för
>> det säkra ?? :)

Just! Den syns säkert (!) på bilden med Sten i full aktion!

Den där d*g*t*k* saken är aggerar bara MIDI keyboard för övrigt.

>> >> Magnus - hör 808 på avstånd som kallar på uppmärksamhet...
>>
>> Tystnar den så är det bara för att jag var där och stal den.. :)

Det hjälper inte - jag vet var du bor! ;)

MVH
Magnus - har skumma kontakter

------------------------------
Date: Thu, 24 Aug 2000 01:08:36 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: SAS Stockholm bilder!

From: erik.gronberg.mbox300.swipnet.se (erik.gronberg.mbox300.swipnet.se)
Subject: Re: SAS Stockholm bilder!
Date: Thu, 24 Aug 2000 05:55:30 +0200

>>
>> >> Bilder från den beryktade träffen hos Magnus ligger nu uppe
>>
>> Tackar!!!
>>
>> Jättekul att få ansikten till emailadresserna!

.... och röster, och irr-lir!

>> Man blir ju sugen på att arra en SAS-träff på annan ort...

Vad hindrar dig?
Jag kom på att det ända som hindrade mig var att jag skulle få häcken ur vagnen
och sätta ett datum och bara i och med det göra det enkelt för folk att
avgöra om de kunde. Det blev ju till och med en och annan skogstomte!

>> Jasså, Anders har sålt Formanten. Den var jag sugen på!
>> (ingen kritik nu alltså :-)

Jamen det var ju länge sedan!

MVH
Magnus

------------------------------
Date: Thu, 24 Aug 2000 02:24:36 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: SAS-Stockholm hos Magnus


MR klia sig i huvudet och undrade:
>> Men hur "jammade" ni egentligen? Tryckte ni på en massa tangenter
samtidigt?
>> Ingen automatism alls??? Låter i så fall oändligt djärvt och... främmande.
>> >:)

Ingen automatisering alls ! Jag stod och fundera på att synca min MP-4 från
TR-808 men jag blev bortchasad till Solinan så jag hann inte. Formanten hade
ju en 16 stegs seq men det kom Magnus på när vi alla var i full gång och var
så djupt inne i gröten så vi hörde inte när han pekade på formanten och
skrek "Det finns en sequencer här ju !!" ;D

>> I den SAS/Sthlm-fantasi jag bygger upp i mit huvud nyttjas 808:an till
både
>> goda rytmer och triggspår till allehanda instrument, Mono/Polyns
arpeggiator
>> är guld värd, MS-20 kan man ha till både ljudkälla,
>> triggpolaritetskonverterare och trigg/enveloppföljare samtidigt. Musiken
>> uppkommer sedan ur mixer-, arpeggiator- och rattexercis samt
>> livetrumprogrammering. Men det går kanske att göra't helt utan synk om man
>> är riktigt skickliga? (vilket aldrig vi "på andra sidan" har varit, det
kan
>> garanteras! :)

Om ni spelar utan sync nästa gång så provar vi med sync ! :)

>> (Hade inget av modularsystemen några sequencers eller andra
>> automatism-faciliteter?)

jo, men det tänkte vi som sagt inte på.. :)

>> En sista fråga till fotografen angående den översta bilden med Mathias M:
>>
>> Lyckades du fånga nåt bildbevis på hur Mathias vigt med högerfoten når
>> phaserpedalen som ligger ovanpå orglarna han spelar på? ;)

hehe, jag har en röd prick i pannan idag.. undra varför ;D

/ M - Headbangar en SmallStone



------------------------------