SAS ARKIV
Date: Thu, 12 Oct 2000 09:05:25 +0200
From: sequence.hem.passagen.se (sequence.hem.passagen.se)
Subject: Re: Daligt med radioaktivitet!

Wow! Schysst stutter! Känns _väldigt_ mycket som twostep!


/ P. Vissa refererar alltid till musik.





>> egen sånganläggning, detta hände sig på 60-talet, han har försökt
>> egen sånganläggning, detta hände sig på 60-talet, han har försökt
>> förbättra ljud sedan dess och sitter nu mer och kör proffs-PA prylar i
>> egen firma. Han vill fortfarande göra saker bättre ;)
>>
>> MVH
>> Magnus
>>
>>



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 10:24:51 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

>> Sen kan man ju skaffa midi/cv till M/P och ett enkelt midi till polysixen
>> så kan man ju datorisera oxå. Fast ballast är nästan att koppla båda till
>> samma arpeggio-trigsignal och köra på en gång....instant tangerine dream!
>>

En fråga, varför är trig-in till arpeggiatorn slöare på att reagera på
singal än vad gate-in är ?? om jag jackar gate-sladden från CV-boxen till
trig-in istället så får jag lite fördröjning. Vill MP ha en annan signal in
i trig-porten eller ??

/ M.


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 10:28:30 +0200
From: d3berg.dtek.chalmers.se (d3berg.dtek.chalmers.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

On Thu Oct 12 2000, m.malmqvist.home.se wrote:

>> En fråga, varför är trig-in till arpeggiatorn slöare på att reagera på
>> singal än vad gate-in är ?? om jag jackar gate-sladden från CV-boxen till
>> trig-in istället så får jag lite fördröjning. Vill MP ha en annan signal in
>> i trig-porten eller ??

Vilken trig-variant har du valt på MP:n? Det finns väl en liten switch
som säger om man vill ha låg->hög eller hög/låg om jag inte missminner
mig.

Det låter ju helt klart som ett sådant problem.

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
"Jag är flexibel, jag kan acceptera hur hög lön som helst!"

------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 10:35:11 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

On Thu, 12 Oct 2000, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

>> On Thu Oct 12 2000, m.malmqvist.home.se wrote:
>>
>> >> En fråga, varför är trig-in till arpeggiatorn slöare på att reagera på
>> >> singal än vad gate-in är ?? om jag jackar gate-sladden från CV-boxen till
>> >> trig-in istället så får jag lite fördröjning. Vill MP ha en annan signal in
>> >> i trig-porten eller ??
>>
>> Vilken trig-variant har du valt på MP:n? Det finns väl en liten switch
>> som säger om man vill ha låg->hög eller hög/låg om jag inte missminner
>> mig.

Japp, det finns en sådan switch på baxidan... kommer dock inte på rak arm
ihåg om den påverkar arpeggiotriggen också.

>> Det låter ju helt klart som ett sådant problem.

Mm. Men vi har ju också haft en del problem med sackande M/P.


/mr

________________________________________________________________________
"Det är inte så dumt med analoga kretsar ändå." (Per Mattsson)



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:37:40 +0200
From: jonas.analogue.org (jonas.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

Den 12-Okt-00, skrev m.malmqvist.home.se:

>>En fråga, varför är trig-in till arpeggiatorn slöare på att reagera på
>>singal än vad gate-in är ?? om jag jackar gate-sladden från CV-boxen till
>>trig-in istället så får jag lite fördröjning. Vill MP ha en annan signal in
>>i trig-porten eller ??

På M/P finns väl en liten pedagogisk bild som visar att arpeggiatorn triggar
på negativ flank?
Gate till ADSR brukar väl vara aktiv hög?


..jk - har egentligen ingen aning om det här, men vill gärna skriva brev.





------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 10:39:37 +0200
From: per.mattsson.mkv.mh.se (per.mattsson.mkv.mh.se)
Subject: Re(2): polysix vs. mono/poly

Den triggar kanske på nedåtflanken (vanigt KORG beteende) istf. uppåt?
MPns GATE går att ställa om men inte arpeggio triggen.

---Per


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 10:40:05 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, October 12, 2000 10:28 AM
Subject: Re: polysix vs. mono/poly


>> On Thu Oct 12 2000, m.malmqvist.home.se wrote:
>>
>> >> En fråga, varför är trig-in till arpeggiatorn slöare på att reagera på
>> >> singal än vad gate-in är ?? om jag jackar gate-sladden från CV-boxen
till
>> >> trig-in istället så får jag lite fördröjning. Vill MP ha en annan
signal in
>> >> i trig-porten eller ??
>>
>> Vilken trig-variant har du valt på MP:n? Det finns väl en liten switch
>> som säger om man vill ha låg->hög eller hög/låg om jag inte missminner
>> mig.

jo, den har jag för mig är till för polariteten på gate signalen.. Vet i fan
om den påverkar arpeggio-trig-in.. ska kolla vad det står nått om det i
manualen..

>> Det låter ju helt klart som ett sådant problem.

mjo, jag hade dock samma slack på min Polysix när jag trigga den från en
TR-505.. :)

/ M.


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 10:44:13 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

>> >>blablabla.. i trig-porten eller ??
>>
>> På M/P finns väl en liten pedagogisk bild som visar att arpeggiatorn
triggar
>> på negativ flank?
>> Gate till ADSR brukar väl vara aktiv hög?
>>

okej, under Arpeggio trig in står det GND och på knappen trig polarity
väljer man +15v eller GND.. måste nog kolla vad fan jag kör med för trig
polarity..

>> .jk - har egentligen ingen aning om det här, men vill gärna skriva brev.


;D

/ M.



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:58:41 +0200
From: jonas.analogue.org (jonas.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

Den 12-Okt-00, skrev m.malmqvist.home.se:

>>jo, den har jag för mig är till för polariteten på gate signalen.. Vet i fan
>>om den påverkar arpeggio-trig-in.. ska kolla vad det står nått om det i
>>manualen..

För att vara på den säkra sidan bör du kanske även kontrollera att allt står
rätt till med din Auto Damp-switch.

..jk - ;-)





------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:03:06 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

On Thu, 12 Oct 2000, m.malmqvist.home.se wrote:

>> jo, den har jag för mig är till för polariteten på gate signalen.. Vet i fan
>> om den påverkar arpeggio-trig-in.. ska kolla vad det står nått om det i
>> manualen..

OK... jag tittar nu på en bild av MP-4:s och PS.6:s båda rumpor.

Arpeggio Trig In har en liten söt nedåtpil (negativ flank, alltså).

Dessutom står det i reklambladet att man ska koppla Output till en
"AMPLIFIRE"! :-D Ännu ett klassiskt japanskt prospekt.

>> >> Det låter ju helt klart som ett sådant problem.
>>
>> mjo, jag hade dock samma slack på min Polysix när jag trigga den från en
>> TR-505.. :)

Det blir lätt så när man försöker koppla ihop dem med NYA prylar.
(internskämt)


/mr



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:22:07 +0200
From: d3berg.dtek.chalmers.se (d3berg.dtek.chalmers.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

On Thu Oct 12 2000, mr.analogue.org wrote:

>> OK... jag tittar nu på en bild av MP-4:s och PS.6:s båda rumpor.
>>
>> Arpeggio Trig In har en liten söt nedåtpil (negativ flank, alltså).

Och en klassisk Roland-trigg/gate är ju positiv och ger glatt då
positiv flank upp, och den negativa flanken dyker upp senare, vilket
ger osynkad arpeggiator.

Problemet känns igen från elektroprojektet där vi har använt MS-50
till triggkonverterare ett flertal gånger...

>> Dessutom står det i reklambladet att man ska koppla Output till en
>> "AMPLIFIRE"! :-D Ännu ett klassiskt japanskt prospekt.

Wheee! Dessa japaner! Snart kommer väl casio med ett 303-emulerande
digitalur, vilket man kan koppla ihop med Kobatsus (eller hur det nu
stavades) och Hitachis grävare med firewire...

>> Det blir lätt så när man försöker koppla ihop dem med NYA prylar.
>> (internskämt)

Internetskämt. ;)

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
"Jag är flexibel, jag kan acceptera hur hög lön som helst!"

------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:31:12 +0200
From: mans.common.se (mans.common.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

Slack och slack.
Det är ju helsvängigt att inte få en exakt trigg!! :-)

//Måns

m.malmqvist.home.se wrote:

>> ----- Original Message -----
>> From:
>> To: "Multiple recipients of SAS"
>> Sent: Thursday, October 12, 2000 10:28 AM
>> Subject: Re: polysix vs. mono/poly
>>
>> >> On Thu Oct 12 2000, m.malmqvist.home.se wrote:
>> >>
>> >> >> En fråga, varför är trig-in till arpeggiatorn slöare på att reagera på
>> >> >> singal än vad gate-in är ?? om jag jackar gate-sladden från CV-boxen
>> till
>> >> >> trig-in istället så får jag lite fördröjning. Vill MP ha en annan
>> signal in
>> >> >> i trig-porten eller ??
>> >>
>> >> Vilken trig-variant har du valt på MP:n? Det finns väl en liten switch
>> >> som säger om man vill ha låg->hög eller hög/låg om jag inte missminner
>> >> mig.
>>
>> jo, den har jag för mig är till för polariteten på gate signalen.. Vet i fan
>> om den påverkar arpeggio-trig-in.. ska kolla vad det står nått om det i
>> manualen..
>>
>> >> Det låter ju helt klart som ett sådant problem.
>>
>> mjo, jag hade dock samma slack på min Polysix när jag trigga den från en
>> TR-505.. :)
>>
>> / M.
>>
>>
>>
>> -------------------------------------------------------------------------
>> This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com


-------------------------------------------------------------------------
This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
spam software. Please contact your email administrator if you have any
questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:29:05 +0200
From: sequence.hem.passagen.se (sequence.hem.passagen.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

Hehe... ok, I admit... sån't händer! :-)

>>>> .jk - har egentligen ingen aning om det här, men vill gärna skriva brev.



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:33:01 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: automat?

Hej SAS!


Jag fick ett tips om en LP från 70-talet som heter "Automat".
Det finns några små wav-snuttar på nätet (se nedan) och jag hittade även
en hel låt som mp3 via Napster.

Det låter otroligt gott!!! :-D
Välproducerat, drivigt maskinsväng och intressanta syntljud.
Påminner lite om Logic Systems allra bästa låtar.

Känner någon till något om denna skiva??? Jesper kanske?
(Läs infon nedan, och på websidan.)


/mr



---------- Forwarded message ----------

If you like to hear something about my past musical works try this:

http://www.geocities.com/automat_br/

Anything on the Automat album was generated by MCS70, the project before
Synthex. It is monophonic and programmable, plus linear FM, AM, dual
filters...
Automat was record a month before the JMJ Oxygene publication.
In addition to the MCS70 I utilized a Sequential Circuits 16 steps, 3
rows analog sequencer.

Best wishes

Mario, Rome



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:38:41 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly vs. Hitachi vs. Cat vs. Takeuchi

On Thu, 12 Oct 2000, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

>> >> Arpeggio Trig In har en liten söt nedåtpil (negativ flank, alltså).
>>
>> Och en klassisk Roland-trigg/gate är ju positiv och ger glatt då
>> positiv flank upp, och den negativa flanken dyker upp senare, vilket
>> ger osynkad arpeggiator.
>>
>> Problemet känns igen från elektroprojektet där vi har använt MS-50
>> till triggkonverterare ett flertal gånger...

Och MS-20-envelopper. Och MS20-ESP. Och...
Suck. Det är alltid ett oerhört mickel innan man får alla Korgarna
ordentligt drivna av Roland-trummisarna. Tacka vet jag MID... oops! ;)

>> >> Dessutom står det i reklambladet att man ska koppla Output till en
>> >> "AMPLIFIRE"! :-D Ännu ett klassiskt japanskt prospekt.
>>
>> Wheee! Dessa japaner! Snart kommer väl casio med ett 303-emulerande
>> digitalur, vilket man kan koppla ihop med Kobatsus (eller hur det nu
>> stavades) och Hitachis grävare med firewire...

Appappapp, nu blandar du ihop Komatsu med Kobelco och Kubota.


/mr



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 11:43:30 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

On Thu, 12 Oct 2000, mans.common.se wrote:

>> Slack och slack.
>> Det är ju helsvängigt att inte få en exakt trigg!! :-)

Jo, förvisso, om det inträffar på vettiga ställen. :)
Helst inte på de mer betonade taktslagen.

Vår vän Jocke (han med alla trummaskinerna (och då menar jag ALLA :))
brukar förespråka användandet av olika shufflefaktor på olika maskiner
samtidigt. Då svänger det hejdlöst.

>> >>
>> >> -------------------------------------------------------------------------
>> >> This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> >> spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> >> questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com
>>
>>
>> -------------------------------------------------------------------------
>> This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com


Hallå, alla som använder MailShield anti-spam software!
DET FUNKAR INTE!!!
Man får samma spam i vareviga mail, JU... ;-)


/mr



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 12:18:27 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: Daligt med radioaktivitet!

From: sequence.hem.passagen.se (sequence.hem.passagen.se)
Subject: Re: Daligt med radioaktivitet!
Date: Thu, 12 Oct 2000 09:05:25 +0200

>> Wow! Schysst stutter! Känns _väldigt_ mycket som twostep!
>>
>>
>> / P. Vissa refererar alltid till musik.
>>
>>
>>
>>
>>
>> >> egen sånganläggning, detta hände sig på 60-talet, han har försökt
>> >> egen sånganläggning, detta hände sig på 60-talet, han har försökt
>> >> förbättra ljud sedan dess och sitter nu mer och kör proffs-PA prylar i
>> >> egen firma. Han vill fo
rtfarande göra saker bättre ;)
>> >>
>> >> MVH
>> >> Magnus
>> >>
>> >>

Men jisses, hur biddede sådäringa???

Det så ju så fint ut när jag skicka det!

MVH
Magnus

------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 12:05:49 +0200
From: m.malmqvist.home.se (m.malmqvist.home.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly

>>
>> OK... jag tittar nu på en bild av MP-4:s och PS.6:s båda rumpor.
>> Arpeggio Trig In har en liten söt nedåtpil (negativ flank, alltså).

okej, ska exprimentera med CV-boxen sen då, den kan jag ställa om vilket typ
av gate den ska ge.. kanske finns någon som passar bättre..

>> Dessutom står det i reklambladet att man ska koppla Output till en
>> "AMPLIFIRE"! :-D Ännu ett klassiskt japanskt prospekt.

>:D

>> >> >> Det låter ju helt klart som ett sådant problem.
>> >> mjo, jag hade dock samma slack på min Polysix när jag trigga den från
en
>> >> TR-505.. :)
>> Det blir lätt så när man försöker koppla ihop dem med NYA prylar.
>> (internskämt)

åh, jag satt bara och väntade på den kommentaren ! ;D

/ M.


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 15:24:00 +0200
From: lt_sado.hotmail.com (lt_sado.hotmail.com)
Subject: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes

Är det nån som känner för att köpa en Roland tr 707 eller byta till sig den?
http://mercury.spaceports.com/~bdi/707/707_manu.htm
Eller varför inte en Yamah SU10?
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gTGN00005SU10
Båda kan bytas mot något skoj.

/Martin

RK-Z1, mer BODY åt folket!
http://www.rk-z1.com




------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 15:23:57 +0200
From: polarn-p.acc.umu.se (polarn-p.acc.umu.se)
Subject: Analogrea

Tjo!

Jag såg att de har analogrea på Deluxe...

-------
MAM Rea

Vi säljer ut följande MAM produkter. MB33 303 Clone 1.495:- MB33II
1.995:-
VF11 Vocoder 2.795:- Resonator RS3 1.595:- VSR3 Spring Reverb 995:-
MLM62 6-Kan Mic/Line Mixer 1.395:- SLE82 8-Kan Mixer 995:- Alla utan
trafo
PA100 Slutsteg 1.595:-
------

Mmmm...resonator...

Kööööööp

/P! the Mad...


_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 16:12:31 +0200
From: fredrik.s.propellerheads.se (fredrik.s.propellerheads.se)
Subject: RE: Analogrea

>> Tjo!
>>
>> Jag såg att de har analogrea på Deluxe...
>>
>> -------
>> MAM Rea
>>
>> Vi säljer ut följande MAM produkter. MB33 303 Clone 1.495:- MB33II
>> 1.995:-
>> VF11 Vocoder 2.795:- Resonator RS3 1.595:- VSR3 Spring Reverb 995:-
>> MLM62 6-Kan Mic/Line Mixer 1.395:- SLE82 8-Kan Mixer 995:- Alla utan
>> trafo
>> PA100 Slutsteg 1.595:-
>> ------
>>
>> Mmmm...resonator...
>>
>> Kööööööp

Fet-köp! :-) Nej, skämt åsido.. MAMs Resonator är faktiskt jäkligt rolig.
Låter lite som en phaser, fast med stereoeffekter och envelopeföljare.
Vi har en i studion och den är alldeles utmärkt att mjuka upp ljudet från
t.ex. en Kawai K5000 med. Den konstellationen kan höras på åtminstone ett
av mina och Hans (Åkerman) bidrag till SAS-skivorna. Kommer inte ihåg
vilket nummer i ordningen det var... "Pandorii" hette nog låten.

303-klonen är också värd att kika på. Den låter inte direkt som en TB,
tror att den har 24dB-filter, vilket kan förklara den saken, men är ändå
en rolig liten monofon synt med några rattar, MIDI och audio in. Man
kanske skulle köpa en... :-) Kan också höras i något av våra SAS-bidrag.

En MAM-vocoder står också i studion, men jag är inte så bra på vocoders
att jag kan avgöra om den är bra eller ej. Jag får den mest att låta lite
vasst och tråkigt. Det krävs nog lite övning på den fronten. Man får dock
rekommendera att ha ett par kompressorer över till ingångarna när man
använder den här prylen.

Det var några kortrecensioner...

/ Fredrik



------------------------------
Date: Fri, 13 Oct 2000 03:43:36 +0200
From: erik.gronberg.mbox300.swipnet.se (erik.gronberg.mbox300.swipnet.se)
Subject: DIY-fynd


En liten berättelse:

Jag hittade följande annons:

"Elorgel Solina. Pris 500:-"

Å då tänkte jag: Det _kan_ ju vara en gubbe i skogen med en
Solina String Ensemble eller String Synthesizer. Eller
så är det en vanlig hemorgel.

Det var en vanlig hemorgel, med 2 manualer och pedaler. Inget för mig.
Men, hempularen kan göra fynd där:

- 2 keyboards med kontakter och mekanik
- Pedaler (Tauruuuuus!!)
- PSU
- Oktavdelarkretsar (bygga stråk)
- Ett och annat filter
- Kanske ett reverb?
- Kanske ett korus?
- Kanske en rytmbox?

Ja, allt det man behöver som hembyggare :-)

Den intresserade kan få telefonnumret av mig.

Här hemma står en Orla-orgel (Hej Anders S!) och väntar på
att jag ska bygga om den till en CS-80 (Eller JP-8, har inte
bestämt mig än ;-)

/Erik, kan Org(l)a



------------------------------
Date: Fri, 13 Oct 2000 03:47:04 +0200
From: erik.gronberg.mbox300.swipnet.se (erik.gronberg.mbox300.swipnet.se)
Subject: Re: Analogrea

>> Tjo!
>>
>> Jag såg att de har analogrea på Deluxe...


Ja tack, fler såna tips!!! :-D

Vocodern är ju inte helt fel.

>> Mmmm...resonator...
>>
>> Kööööööp


Asch, det räcker väl med den i PS-3100.... He-he!

/Erik





------------------------------
Date: Fri, 13 Oct 2000 03:52:05 +0200
From: erik.gronberg.mbox300.swipnet.se (erik.gronberg.mbox300.swipnet.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly vs. Hitachi vs. Cat vs. Takeuchi


>> >> Problemet känns igen från elektroprojektet där vi har använt MS-50
>> >> till triggkonverterare ett flertal gånger...
>>
>> Och MS-20-envelopper. Och MS20-ESP. Och...
>> Suck. Det är alltid ett oerhört mickel innan man får alla Korgarna
>> ordentligt drivna av Roland-trummisarna.



Men vaddå; Det är väl bara att plocka fram sin MS-02 ?????




/Erik >:-]









------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 21:49:18 +0200
From: polarn-p.acc.umu.se (polarn-p.acc.umu.se)
Subject: Re: Analogrea

At 03:47 2000-10-13 +0200, you wrote:

>>>> Jag såg att de har analogrea på Deluxe...
>>Ja tack, fler såna tips!!! :-D
>>Vocodern är ju inte helt fel.

Jag skulle faktiskt kunna ha en sån där MB-33, och ha den till annat än
303-ljud...
En liten analog plippsynt är ju alltid bra att ha...

>>>> Mmmm...resonator...
>>>> Kööööööp
>>Asch, det räcker väl med den i PS-3100.... He-he!

När du lyckats pula in 3100:an i ett 19" rack på 1HE så kan du ju berätta
hur du bar dig åt... :)

mvh

/P! -har haft en 3100 till låns en gång. *stånk*


__P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
art - technology - music
polarn-p.acc.umu.se
http://www.acc.umu.se/~polarn-p/
_____________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 22:02:47 +0200
From: mans.common.se (mans.common.se)
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes

Fanken. Imorrn får jag en 727 och en SU10....det känns som om någon
spionerar på mig! :-)
//Måns


At 15:24 2000-10-12, you wrote:
>>Är det nån som känner för att köpa en Roland tr 707 eller byta till sig den?
>>http://mercury.spaceports.com/~bdi/707/707_manu.htm
>>Eller varför inte en Yamah SU10?
>>http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gTGN00005SU10
>>Båda kan bytas mot något skoj.
>>
>>/Martin
>>
>>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>>http://www.rk-z1.com
>>
>>
>>
>>
>>
>>-------------------------------------------------------------------------
>>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>>questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com

--------------------------------------
Måns Almered
mans.common.se (hem)
mans.almered.comhem.se (jobb)
031-831422
tel. 070-3098357
ICQ: 3916735
--------------------------------------



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 22:53:40 +0200
From: lt_sado.hotmail.com (lt_sado.hotmail.com)
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes

Det var som fan..
727? Är det latinovarianten?
Ser likadan ut?
Vilka ljud är utbytta?

/Martin

RK-Z1, mer BODY åt folket!
http://www.rk-z1.com


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, October 12, 2000 10:02 PM
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes


>> Fanken. Imorrn får jag en 727 och en SU10....det känns som om någon
>> spionerar på mig! :-)
>> //Måns
>>
>>
>> At 15:24 2000-10-12, you wrote:
>> >>Är det nån som känner för att köpa en Roland tr 707 eller byta till sig den?
>> >>http://mercury.spaceports.com/~bdi/707/707_manu.htm
>> >>Eller varför inte en Yamah SU10?
>> >>http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gTGN00005SU10
>> >>Båda kan bytas mot något skoj.
>> >>
>> >>/Martin
>> >>
>> >>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>> >>http://www.rk-z1.com
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>-------------------------------------------------------------------------
>> >>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> >>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> >>questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com
>>
>> --------------------------------------
>> Måns Almered
>> mans.common.se (hem)
>> mans.almered.comhem.se (jobb)
>> 031-831422
>> tel. 070-3098357
>> ICQ: 3916735
>> --------------------------------------
>>
>>
>>
>>


------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 23:10:25 +0200
From: mans.common.se (mans.common.se)
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes

Ja. Det är den lite ovanligare latinovarianten av 707. Får den på posten
imorrn så jag vet inte exakt. Men ryktet säger att den låter hur hemskt som
helst om man inte kör den genom mycket effekter så det får nog bli genom
gittarsynthen så den låter riktigt skitigt och bra. Förstod jag saken rätt
så ska de ha ersatt även baskagge med latinoljud....
Färgen på den är annorlunda, var nära på att köpa en 626 med men pengarna
räckte inte. 626 är annars en rätt ball sak, en extra lång 505:a med ett
antal extraljud.
Återkommer med rapport.

//Måns

At 22:53 2000-10-12, you wrote:
>>Det var som fan..
>>727? Är det latinovarianten?
>>Ser likadan ut?
>>Vilka ljud är utbytta?
>>
>>/Martin
>>
>>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>>http://www.rk-z1.com
>>
>>
>>----- Original Message -----
>>From:
>>To: "Multiple recipients of SAS"
>>Sent: Thursday, October 12, 2000 10:02 PM
>>Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes
>>
>>
>> >> Fanken. Imorrn får jag en 727 och en SU10....det känns som om någon
>> >> spionerar på mig! :-)
>> >> //Måns
>> >>
>> >>
>> >> At 15:24 2000-10-12, you wrote:
>> >> >>Är det nån som känner för att köpa en Roland tr 707 eller byta till
>> sig den?
>> >> >>http://mercury.spaceports.com/~bdi/707/707_manu.htm
>> >> >>Eller varför inte en Yamah SU10?
>> >> >>http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gTGN00005SU10
>> >> >>Båda kan bytas mot något skoj.
>> >> >>
>> >> >>/Martin
>> >> >>
>> >> >>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>> >> >>http://www.rk-z1.com
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>---------------------------------------------------------------------
>> ----
>> >> >>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> >> >>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> >> >>questions about this message. MailShield product info:
>> www.mailshield.com
>> >>
>> >> --------------------------------------
>> >> Måns Almered
>> >> mans.common.se (hem)
>> >> mans.almered.comhem.se (jobb)
>> >> 031-831422
>> >> tel. 070-3098357
>> >> ICQ: 3916735
>> >> --------------------------------------
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>-------------------------------------------------------------------------
>>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>>questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com

--------------------------------------
Måns Almered
mans.common.se (hem)
mans.almered.comhem.se (jobb)
031-831422
tel. 070-3098357
ICQ: 3916735
--------------------------------------



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 23:11:32 +0200
From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly vs. Hitachi vs. Cat vs. Takeuchi

On Fri, 13 Oct 2000, erik.gronberg.mbox300.swipnet.se wrote:

>>>> Problemet känns igen från elektroprojektet där vi har använt MS-50
>>>> till triggkonverterare ett flertal gånger...
>>>
>>> Och MS-20-envelopper. Och MS20-ESP. Och...
>>> Suck. Det är alltid ett oerhört mickel innan man får alla Korgarna
>>> ordentligt drivna av Roland-trummisarna.
>>
>>
>> Men vaddå; Det är väl bara att plocka fram sin MS-02 ?????
>>

>>
>> /Erik >:-]

<¸berkax>
Men vaddå; vi har ju 2*808 + 4*606 med vardera 2 triggutgångar!!!



/mr >;-]



------------------------------
Date: Thu, 12 Oct 2000 23:23:32 +0200
From: lt_sado.hotmail.com (lt_sado.hotmail.com)
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes

Skumt..
Latino ljud...
Varför? Nåja det finns ju trots allt en marknad där också.
Kul nu när latino trenden kom.
Då kanske man skulle ha samlat på sig en massa x2x maskiner och tagit ut överpris
för dem..

Använd samma musikinstrument som de stora latinostjärnorna! Köp min Roland TR 727
för ynka 5000 kr...

Nja....

/Martin

RK-Z1, mer BODY åt folket!
http://www.rk-z1.com


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, October 12, 2000 11:10 PM
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes


>> Ja. Det är den lite ovanligare latinovarianten av 707. Får den på posten
>> imorrn så jag vet inte exakt. Men ryktet säger att den låter hur hemskt som
>> helst om man inte kör den genom mycket effekter så det får nog bli genom
>> gittarsynthen så den låter riktigt skitigt och bra. Förstod jag saken rätt
>> så ska de ha ersatt även baskagge med latinoljud....
>> Färgen på den är annorlunda, var nära på att köpa en 626 med men pengarna
>> räckte inte. 626 är annars en rätt ball sak, en extra lång 505:a med ett
>> antal extraljud.
>> Återkommer med rapport.
>>
>> //Måns
>>
>> At 22:53 2000-10-12, you wrote:
>> >>Det var som fan..
>> >>727? Är det latinovarianten?
>> >>Ser likadan ut?
>> >>Vilka ljud är utbytta?
>> >>
>> >>/Martin
>> >>
>> >>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>> >>http://www.rk-z1.com
>> >>
>> >>
>> >>----- Original Message -----
>> >>From:
>> >>To: "Multiple recipients of SAS"
>> >>Sent: Thursday, October 12, 2000 10:02 PM
>> >>Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes
>> >>
>> >>
>> >> >> Fanken. Imorrn får jag en 727 och en SU10....det känns som om någon
>> >> >> spionerar på mig! :-)
>> >> >> //Måns
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >> At 15:24 2000-10-12, you wrote:
>> >> >> >>Är det nån som känner för att köpa en Roland tr 707 eller byta till
>> >> sig den?
>> >> >> >>http://mercury.spaceports.com/~bdi/707/707_manu.htm
>> >> >> >>Eller varför inte en Yamah SU10?
>> >> >> >>http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gTGN00005SU10
>> >> >> >>Båda kan bytas mot något skoj.
>> >> >> >>
>> >> >> >>/Martin
>> >> >> >>
>> >> >> >>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>> >> >> >>http://www.rk-z1.com
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>---------------------------------------------------------------------
>> >> ----
>> >> >> >>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> >> >> >>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> >> >> >>questions about this message. MailShield product info:
>> >> www.mailshield.com
>> >> >>
>> >> >> --------------------------------------
>> >> >> Måns Almered
>> >> >> mans.common.se (hem)
>> >> >> mans.almered.comhem.se (jobb)
>> >> >> 031-831422
>> >> >> tel. 070-3098357
>> >> >> ICQ: 3916735
>> >> >> --------------------------------------
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>-------------------------------------------------------------------------
>> >>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> >>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> >>questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com
>>
>> --------------------------------------
>> Måns Almered
>> mans.common.se (hem)
>> mans.almered.comhem.se (jobb)
>> 031-831422
>> tel. 070-3098357
>> ICQ: 3916735
>> --------------------------------------
>>
>>
>>
>>


------------------------------
Date: Fri, 13 Oct 2000 00:50:42 +0200
From: jerk.chello.se (jerk.chello.se)
Subject: Re: Bytes: Tropez+ mot=?ISO-8859-1?Q?_nåt?= skoj

Tjenare...
Har du kortet kvar?
Vad vill du ha för det?
MVH
/Jerk
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, October 10, 2000 11:52 PM
Subject: Bytes: Tropez+ mot nåt skoj


>> Hej hopp
>>
>> Idag ramlade det ner en låda i mitt hufvud. *aj*
>> Mitt gamla ljudkort/sampler - Tropez plus med 12Megabytes vågformsminne.
>> I kartong, med manualer o program o grejor.
>> Det låter jättebra, men jag har ju skaffat Akaisamplare...
>>
>> Är någon intresserad av det?
>>
>> Det samlar ju bara damm hos mig...
>>
>> Har någon nåt skoj att byta med?
>> Gärna en halvtrött trummaskin, gärna en 707 men en 505 skulle kunna duga
om
>> nån har en fräsch sådan till övers.
>>
>> -Vad skall analogtalibanen med en sån till???
>> -Jo, jag skall modifiera den till att sekvensa min Simmons-modul!
>> (Piooooouuuu...)
>>
>> mvh
>>
>> /Rotwang
>>
>> __P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
>> art - technology - music
>> polarn-p.acc.umu.se
>> http://www.acc.umu.se/~polarn-p/
>> _____________________________________________________________
>> "The dark religions are departed and sweet science reigns"
>>
>>
>>


------------------------------
Date: Fri, 13 Oct 2000 00:58:48 +0200
From: mans.common.se (mans.common.se)
Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes

Egentligen så avskyr jag latinoljud. Men för att bli kreativ så ska jag
börja använda sånt som jag, eller andra ratar. Lationljud är en bra början.
Och jag förstår fortfarande inte människor som ogillar 505:an! ;-)

//Måns


At 23:23 2000-10-12, you wrote:
>>Skumt..
>>Latino ljud...
>>Varför? Nåja det finns ju trots allt en marknad där också.
>>Kul nu när latino trenden kom.
>>Då kanske man skulle ha samlat på sig en massa x2x maskiner och tagit ut
>>överpris
>>för dem..
>>
>>Använd samma musikinstrument som de stora latinostjärnorna! Köp min Roland
>>TR 727
>>för ynka 5000 kr...
>>

>>Nja....
>>
>>/Martin
>>
>>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>>http://www.rk-z1.com
>>
>>
>>----- Original Message -----
>>From:
>>To: "Multiple recipients of SAS"
>>Sent: Thursday, October 12, 2000 11:10 PM
>>Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes
>>
>>
>> >> Ja. Det är den lite ovanligare latinovarianten av 707. Får den på posten
>> >> imorrn så jag vet inte exakt. Men ryktet säger att den låter hur
>> hemskt som
>> >> helst om man inte kör den genom mycket effekter så det får nog bli genom
>> >> gittarsynthen så den låter riktigt skitigt och bra. Förstod jag saken rätt
>> >> så ska de ha ersatt även baskagge med latinoljud....
>> >> Färgen på den är annorlunda, var nära på att köpa en 626 med men pengarna
>> >> räckte inte. 626 är annars en rätt ball sak, en extra lång 505:a med ett
>> >> antal extraljud.
>> >> Återkommer med rapport.
>> >>
>> >> //Måns
>> >>
>> >> At 22:53 2000-10-12, you wrote:
>> >> >>Det var som fan..
>> >> >>727? Är det latinovarianten?
>> >> >>Ser likadan ut?
>> >> >>Vilka ljud är utbytta?
>> >> >>
>> >> >>/Martin
>> >> >>
>> >> >>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>> >> >>http://www.rk-z1.com
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>----- Original Message -----
>> >> >>From:
>> >> >>To: "Multiple recipients of SAS"
>> >> >>Sent: Thursday, October 12, 2000 10:02 PM
>> >> >>Subject: Re: Roland Tr 707 och Yamaha SU 10 till salu eller bytes
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >> >> Fanken. Imorrn får jag en 727 och en SU10....det känns som om någon
>> >> >> >> spionerar på mig! :-)
>> >> >> >> //Måns
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >> At 15:24 2000-10-12, you wrote:
>> >> >> >> >>Är det nån som känner för att köpa en Roland tr 707 eller byta
>> till
>> >> >> sig den?
>> >> >> >> >>http://mercury.spaceports.com/~bdi/707/707_manu.htm
>> >> >> >> >>Eller varför inte en Yamah SU10?
>> >> >> >> >>http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gTGN00005SU10
>> >> >> >> >>Båda kan bytas mot något skoj.
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>/Martin
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>RK-Z1, mer BODY åt folket!
>> >> >> >> >>http://www.rk-z1.com
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>---------------------------------------------------------------
>> ------
>> >> >> ----
>> >> >> >> >>This email server is running an evaluation copy of the
>> MailShield anti-
>> >> >> >> >>spam software. Please contact your email administrator if you
>> have any
>> >> >> >> >>questions about this message. MailShield product info:
>> >> >> www.mailshield.com
>> >> >> >>
>> >> >> >> --------------------------------------
>> >> >> >> Måns Almered
>> >> >> >> mans.common.se (hem)
>> >> >> >> mans.almered.comhem.se (jobb)
>> >> >> >> 031-831422
>> >> >> >> tel. 070-3098357
>> >> >> >> ICQ: 3916735
>> >> >> >> --------------------------------------
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>---------------------------------------------------------------------
>> ----
>> >> >>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>> >> >>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>> >> >>questions about this message. MailShield product info:
>> www.mailshield.com
>> >>
>> >> --------------------------------------
>> >> Måns Almered
>> >> mans.common.se (hem)
>> >> mans.almered.comhem.se (jobb)
>> >> 031-831422
>> >> tel. 070-3098357
>> >> ICQ: 3916735
>> >> --------------------------------------
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>-------------------------------------------------------------------------
>>This email server is running an evaluation copy of the MailShield anti-
>>spam software. Please contact your email administrator if you have any
>>questions about this message. MailShield product info: www.mailshield.com

--------------------------------------
Måns Almered
mans.common.se (hem)
mans.almered.comhem.se (jobb)
031-831422
tel. 070-3098357
ICQ: 3916735
--------------------------------------



------------------------------
Date: Fri, 13 Oct 2000 01:39:44 +0200
From: cfmd.swipnet.se (cfmd.swipnet.se)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly vs. Hitachi vs. Cat vs. Takeuchi

From: mr.analogue.org (mr.analogue.org)
Subject: Re: polysix vs. mono/poly vs. Hitachi vs. Cat vs. Takeuchi
Date: Thu, 12 Oct 2000 23:11:32 +0200

>> On Fri, 13 Oct 2000, erik.gronberg.mbox300.swipnet.se wrote:
>>
>> >>>> Problemet känns igen från elektroprojektet där vi har använt MS-50
>> >>>> till triggkonverterare ett flertal gånger...
>> >>>
>> >>> Och MS-20-envelopper. Och MS20-ESP. Och...
>> >>> Suck. Det är alltid ett oerhört mickel innan man får alla Korgarna
>> >>> ordentligt drivna av Roland-trummisar
na.
>> >>
>> >>
>> >> Men vaddå; Det är väl bara att plocka fram sin MS-02 ?????
>> >>

>> >>
>> >> /Erik >:-]
>>
>> <¸berkax>
>> Men vaddå; vi har ju 2*808 + 4*606 med vardera 2 triggutgångar!!!
>>

Jaha, men hur många TM-404 har ni då? >;-]

MVH
Eder alldeles egen TM spelare!

------------------------------