SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Mon, 05 Mar 2001 23:50:02 +0100
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: SAS#5 distribution och annat snack

From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: SAS#5 distribution och annat snack
Date: Mon, 05 Mar 2001 07:59:42 +0100

>> Klang och jubel!
>>
>> On Mon, 5 Mar 2001, cfmd.swipnet.se wrote:
>>
>> >> >>
>> >> >> Det
>> >> dar med talibaner... Fragan ar om vi ska fortsatta skoja om dem.
>> >> >> Menar, finns det varre svin idag?
>>
>> Det där är som att diskutera grader i helvetet, men om Talibanerna låter
>> bli att skjuta sönder buddhastatyer så skall jag lova att aldrig backa
>> öv
er en Siel Cruise! :) DET är vad jag kallar en fredsgest!

Houj! Nu tar han väl i så han spricker!!??!??!

Ha sönder buddhastatyer är väl lite väl osmakligt.

>> Det kanske är sant att "Taliban" ger lite sura vibrationer som den
>> bakomliggande ironin inte förmår dämpa. Vi analogsympatisörer, även de
>> ortodoxaste av oss (och vem är jag att döma, som kör Cubase, TX-81, Casio
>> cz101 och stor vit sampler...?) tvingar ju inte våra musikerkollegor att
>> sätta slöja på sina 1080:or och hotar skjuta dem om de spe
lar på dem!
>>
>> Till skillnad från talibanerna så kan man ju vara renlärig men tolerant,
>> varför jag hädanefter kommer att nyttja benämningarna "ortodox analog" när
>> jag vill ha en lite seriös anfallsvinkel, och "analogfetischist" när mitt
>> resonemang tenderar åt det bisarra.
>>
>> "Analogfundamentalist" är ett annat ord som funkar bra att använda på sig
>> själv såsom kraftuttryck, och på andra vars oresonliga hållning man vill
>> kritisera av en eller annan anledning.
>>
>> På så sätt slipper vi dra in v
are sig politik eller religion i
>> associationsbanorna.

Många bra förslag från den Fezbärande ortodoxa analogisten. Just det,
Fez-bärande och taliban går väl ändå inte ihop???

Det här med Fez fresten, kommer det från det håll jag misstänker???
Lindegren alltså?

>> "The dark religions are departed and sweet science reigns"
>>
>> >> Nix. Vi använder det som ett form av styrkeord baserat på att en
>> >> taliban är en bokstavstrogen muslim,
>>
>> En boxtavstrogen _intolerant_ muslim för att vara exakt.

Huja!

>> >> en analogtaliban torde uttolkas
>> >> så som en bokstavstrogen analogfantast.
>>
>> ...som blir helt hysterisk om någon nämner t.ex. vissa seriella digitala
>> kontrollgränssnitt, och genast sammankallar inkvisitionen! :)

"Nobody expects the Spanish inqusition!!!"

"Bring in the comfty chair!!!"

Minor Inferious Digital Interface

>> >> Jag tror analogtaliban är en roll som vissa tar på sig
>> >> för att få en motpol till den allt för digitalt invaderade
>> >> musikmarknaden.
>>
>> Ja!!! Musikma
rknaden förresten, vad händer på den? Den hade jag trängt
>> bort. Jag slutade kolla på syntar när D-serien kom från Roland. Nu säger
>> de insatta att det finns modärna saker från Amerika med rattar på (OCH ett
>> onämnbart seriegränssnitt!) som är värt att kolla. Usch, skall man behöva
>> gå in i musikboutiquer igen? Det är ju trevligare att shoppa hos gubbar i
>> skogen!

Hahahahaaaa.... musikboutiquer!!!! ;^)

Man borde gå och beskåda helt enkelt.

>> >> Det finns något semianarkistiskt drag över det hela.
>>
>> Anarkistiskt? Mer konservatism får man väl leta efter?!?

Jaha, och var är skillnaden? ;^)

Tricket med att vara konservativ är ju att folk minns vad det är för
något man försöker hålla kvar, gör man inte det så är man ju villt
fäktandes som vill införa något nytt okontrolerbart ;)

>> >> Nä, om man skulle ta och duscha och äta frukost kanske...
>>
>> Det brukar jag faktiskt göra _innan_ jag slår på datorn. Så analog är jag
>> serni!

Den stod på! Jag hade gett den hemläxa att jobba på medans jag sov!

>> mvh
>>
>> /P! the Mad...
>>
>> nyvaken ortodox analogfetischist

Väkelserörelsen?

MVH
Magnus - trött o-något analog-någotannat


------------------------------

Message Number: 2
Date: Mon, 05 Mar 2001 23:57:20 +0100
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: Automatik

From: "jonas.analogue.org"
Subject: Re: Automatik
Date: Mon, 05 Mar 2001 09:57:27 +0100

>> Den 05-Mar-01, skrev polarn-p.acc.umu.se:
>>
>> >>Apropå analogtali... fetischism och onämnbara seriegränssnitt så blev jag
>> >>i helgen kraftigt ansatt av en göteborgare som i vetskap om undertecknads
>> >>(med orkesterkollegor) kommande framträdande i Göteborg, mycket högljutt
>> >>krävde "SYNK!!!" och långt gången analog ortodoxi.
>>
>> Ja jestanes! Jag blev kanske en smula överexalterad där ett t
ag, men jag såg
>> plötsligt en chans att lobbya lite för trummaskinsmusikens intåg i synthpopen.
>> Du såg så oskyldig och lättpåverkad ut där du plötsligt dök upp som ett
>> frodigt 808-cowbellsolo i ett oktavbasparadis från 1983.
>>
>> Vi ser fram emot spelningen ändå, synk eller ej.
>>
>> (Och var glad att jag inte skrek "USB" eller "GPIB").

Riktiga instrumen snackar GPIB! IEEE 488 om jag får be!

MVH
Magnus - instrumentist


------------------------------

Message Number: 3
Date: Mon, 05 Mar 2001 23:59:52 +0100
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: SV: Tallibaner...

From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: SV: Tallibaner...
Date: Mon, 05 Mar 2001 10:47:48 +0100

Tjena Lappgubben,

>> Då måste ju jag vara en orgeltalliban!

Det ser då inte bättre ut... :-/

>> Anders, Vallentuna

MVH
Magnus


------------------------------

Message Number: 4
Date: Mon, 05 Mar 2001 23:46:21 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Re: SAS#5 Mina kommentarer till The Facts

En rätt så rättvis recension.
Ja ja Jag har ju i bara en skrutt dator med kassa plugins.
Fast vi ligger i abret att använda dist eller inte.
Mina sångerskor vill ha massor av dist men jag vill mest hålla det "rent", dvs
som det kommer ur truten.

Nina var det på sång i Nuclear förresten. Eller Body Barbie som de envisas med
att ha på hemsidan

/Martin och flickorna

>> 11. Nuclear av RK-Z1
>> Inledningen förstår jag mig inte riktigt på, eftersom kompet sedan är
>> rätt så monotont tvärs igenom låten. Jag gillar kontrasten mellan
>> bröööök-"sången" och kvinnosången. Det skapar en viss ödesmättad
>> stämning. Varför ska brööket vara så digitalt och fult? Det kan ju ändå
>> vara rått och brutalt om det nu är det man är ute efter. Hihat-spelet
>> hatar jag! Jag retar mig ofantligt på det och tycker det är urtöntigt.
>> Det låter som ett klick som är kvarlämnat av misstag. Jag tycker även
>> att dubbelslaget på virveln låter dansbandstöntigt och inte alls så
>> tungt som låten i övrigt. Texten... hmm, ja?
>>




------------------------------

Message Number: 5
Date: Mon, 05 Mar 2001 23:50:56 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Sidstation mot ?

Jag funderar lite på att byta till mig en analogsynth mot min Sidstation.
Nånsom har något bra att erbjuda?

/Martin




------------------------------

Message Number: 6
Date: Tue, 06 Mar 2001 03:12:51 +0100
From: "jon.tomtemos.nu"
Subject: Re: Modularprojekt - VCO - transistor och kondensator

NTE466. finns på elfa.

kolla www.nteinc.com, de har en fin krossreferens med alla halvledare i hela
världen, ungefär. samt ersättningshalvledare till alltihop, som oftast finns på
elfa.

tjipp!
/jon

On Mon, 05 Mar 2001, you wrote:
>> Transistor:
>> 2N4856 hittar jag inte i vare sig ELFA eller Farnell. Antar att det borde gå
>bra
>> med nästan vad som helst där bara den har ganska låg resistans. Förslag?
>>
>> Kondensatorer:
>> Kondensatorn i integratorkopplingen är väldigt viktig för funktionen, så det
>> borde väl sitta något bra där. Polypropylen kanske? Förslag?
>>
>> Övriga kondensatorer borde inte vara så kritiska eller? Vanliga keramiska?
>>
>> /Jonas


------------------------------

Message Number: 7
Date: Tue, 06 Mar 2001 07:17:42 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: SAMA, the survivors?

Hittade MR, Boberg och Hans var det väl som jag stormade förbi i entrén på väg
mot nya uppdrag.
Dessutom pratades det en del med ex SAS-arna Ricard Wolf och Ronny Gärdh...

Förutom Lustans (som jag är barnsligt förtjust i) så var Pluxus kvällens stora
behållning.

electronically yours, jesper

>> Så, hur gick det? Vilka vann? Hittade alla SAS:are som var där varandra?





------------------------------

Message Number: 8
Date: Tue, 06 Mar 2001 07:26:14 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: SAMA, the survivors?

Missade jag både Polarn och Erik???

Frugan var lite ledsen av missade just Rotwang - hon önskade träffa en tvättäkta
dåre enligt egen utsago!

När spelar ni på SAMA?

electronically yours, jesper

>> Klang!
>>
>> >>Så, hur gick det?
>>
>> Buller och bång. Trångt. Hyfsat okej, men litet för mycket stridsvagnssynt
>> för min del... :) Jag missade Pluxus pga vindrickande med popbandet i ett
>> ruckel i Lerum. Lustans var väl skôj att se, men lite mera syntbaserat
>> sound hade jag nog önskat mig. Plastplaneten dunkade på i källarn när vi
>> satt och drack öl och rökte cigarrer. Bra? Vet ej, men ganska roligt... :)
>> Sen upplevdes Second Decay, bandet som förut gjorde sig kända för att helt
>> nobba MIDI. Också skoj för en gammeldagssyntpoppare som jag, fastän låtarna
>> inte skiljer sig så mycket åt. När styggsyntarna Funker Vogt drog igång
>> rymde vi fältet och hamnade på en grill med mycket fett och gott flott.






------------------------------

Message Number: 9
Date: Tue, 06 Mar 2001 08:06:51 +0100
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: SAS#5 Mina kommentarer till The Facts

On Mon Mar 05 2001, Bengt.Falke.svekom.se wrote:

>> Jag börjar med att försöka kommentera första skivan på SAS#5: The Facts.
>> Ta inte illa upp om jag är lite elak, för jag har just förlorat i pingis
>> och har f.n så ont i själen ..... och i knät och smash-armen (j...a
>> reumatism)!

Hårda bud! :)

Jag som inte har fått skivor än hoppas att de dyker upp som mp3 under
dagen. Kolla in www.falke.nu för beskrivningar av låtarna.

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg


------------------------------

Message Number: 10
Date: Tue, 06 Mar 2001 08:41:19 +0100
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: SAMA, the survivors?

Klangggg

On Tue, 6 Mar 2001, jesper.odemark.swipnet.se wrote:

>> Missade jag både Polarn och Erik???

Erik drog ju tidigt, men undertecknad drällde ju runt länge och hårt. Det
måste varit avsaknaden av fez som gjorde att jag inte sågs i pöbelhopen...

>> Frugan var lite ledsen av missade just Rotwang - hon önskade träffa en
>tvättäkta
>> dåre enligt egen utsago!

Öh?! :)
Tur att man har något att komma med - dårskap om inte annat...

>> När spelar ni på SAMA?

Aldrig, skulle jag tro.

Men på Romo Night den 30/3 dyker vi upp.

moogvänliga hälsngr

/P!


_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 11
Date: Tue, 06 Mar 2001 09:22:01 +0100
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Re: Sidstation mot ?


Ett väldigt ojämnt byte, men det kanske är någon annan som är
intresserad?

Jag har en Roland SH-1000 + omonterat Kenton CV-Kit (CV/Gate/Filter).
Synten har stått ett tag, så klaviaturen, några knappar och
volympotten glappar lite. Problemet minskar om man kör den varm, så det
är antagligen korrosion. Skjutreglarna har jag för mig är helt ok.
Volymratten saknas och 'tuba'-spaken är avbruten.
I behov av renovering, men I övrigt är den helt funktionell.

/Danne

On Mon, 5 Mar 2001, lt_sado.hotmail.com wrote:

>> Jag funderar lite på att byta till mig en analogsynth mot min Sidstation.
>> Nånsom har något bra att erbjuda?
>>
>> /Martin




------------------------------

Message Number: 12
Date: Tue, 06 Mar 2001 12:18:12 +0100
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: SV: Sthlm-SAS?

tjenix,

det verkar som jag måste backa på Sthlm-SAS-möte i morgon onsdag. Eller iallafall
komma sent. Det måste planeras svensexa :-(

Om det blir nån träff kan väl någon lämna sitt mobilnr, så kan jag kommunicera om
jag lyckas bli klar tidigt med svensexeriet?

Carlberg

==================================================================Synkron Musik & Datorer
Visitors address: Katarina Bangata 79
Mail address: Box 11078, S-100 61 Stockholm, Sweden
Tel: Int+46 8 691 45 05. Fax: Int+46 8 702 29 29.




------------------------------

Message Number: 13
Date: Tue, 06 Mar 2001 13:26:12 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Fostex 3180=?ISO-8859-1?Q?_fjäderreverb=3F?
Hej!


Nån som vet nåt om en pryl vid namn
Fostex 3180 stereo-fjäderreverb?

Bra/dåligt?
Användbarhet?
Rimligt pris?
Allmänna åsikter om fjäderreverb?


mvh/mr




------------------------------

Message Number: 14
Date: Tue, 06 Mar 2001 13:32:43 +0100
From: "f93-vgu.nada.kth.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Säljes:?= mixer

Säljes:

Alesis 1622 mixer

16 kanaler + 2 subgrupper med inserts och 2-bands eq, 6 effektsend, 8 returer
lågt brus och låter helt ok.

bild:
http://www.parkavenuejewelry.net/music/parkave/mixer01.htm

manual:
http://www.alesis.com/downloads/manuals/index.html

Pris 2300 kr, finns i centrala Stockholm, skickas tyvärr inte.

/Ville


------------------------------

Message Number: 15
Date: Tue, 06 Mar 2001 07:36:04 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: SAS#5 distribution och annat snack

>> Det där är som att diskutera grader i helvetet, men om Talibanerna låter
>> bli att skjuta sönder buddhastatyer så skall jag lova att aldrig backa
>> över en Siel Cruise! :) DET är vad jag kallar en fredsgest!

Var på födelsedagsfika hos herr ex-spock Finn i söndags. Han har fått en SIEL
ORchestra som han prisade för det varma och speciella ljudet som han inte fick ur
varken grooveboxar eller MS-monster!

Ville bara nämnda det för herr Rotwang och undrar när "hell freezes over..." ;)

jesper





------------------------------

Message Number: 16
Date: Tue, 06 Mar 2001 07:45:32 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: SAMA, the survivors?

>> >> Sen upplevdes Second Decay, bandet som förut gjorde sig kända för att helt
>> >> nobba MIDI. Också skoj för en gammeldagssyntpoppare som jag, fastän låtarna
>>
>> De hade en Voyetra-Eight (analog rackmodul + klaviatur),

Det räknade jag ut vid en andra titt...

>> men vad katten
>> var det andra som stod till vänster? C:a 3 oktavers klaviatur, rattar mm,
>> märkliga träsidor som var väldigt rundade (som på VP-330 men _ännu_
>> rundare), såg ut att ha små urgröpningar (handtag?) i mitten, och som
>> grädde på moset kom självaste kraftkabeln ut ur ena träsidan! Skumt.
>> Hemmabygge?

Bizarrt är rätt ord! Men ANdreas är Analogtaliban så det skriker om det och han
springer in i mycket skumt eftersom han dealar gamla maskiner också...

jesper - har en av Plastic Planets gamla synthar i stället...





------------------------------

Message Number: 17
Date: Tue, 06 Mar 2001 13:36:51 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: SAS#5 Mina kommentarer till The Facts

>> En rätt så rättvis recension.
>> Ja ja Jag har ju i bara en skrutt dator

Ducka för skrivihoppiskan... swooooosh!!!

>> med kassa plugins.
>> Fast vi ligger i abret att använda dist eller inte.
>> Mina sångerskor vill ha massor av dist men jag vill mest hålla det "rent", dvs
>> som det kommer ur truten.

jesper





------------------------------

Message Number: 18
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:28:01 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?sas-middag/möte=3F?
Hej!

fråga:
Vilka ska med, var ska vi vara, och när börjr vi?

Så många som möjligt, Akkurat, klockan 18?

/D (lätt osammanhängande)



------------------------------

Message Number: 19
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:28:51 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: Sidstation mot ?

hehe, just detta byte är jag tveksam till om martin går med på, han
har nämligen redan bytt bort en sh2000-"renoveringsobjekt" till mig
mot en juno2:a....

/D


>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Tue, 06 Mar 2001 09:22:01 +0100
>> From: "tlr.stacken.kth.se"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: Sidstation mot ?

>>
>> Ett väldigt ojämnt byte, men det kanske är någon annan som är
>> intresserad?
>>
>> Jag har en Roland SH-1000 + omonterat Kenton CV-Kit
>> (CV/Gate/Filter). Synten har stått ett tag, så klaviaturen, några
>> knappar och volympotten glappar lite. Problemet minskar om man kör
>> den varm, så det är antagligen korrosion. Skjutreglarna har jag för
>> mig är helt ok. Volymratten saknas och 'tuba'-spaken är avbruten. I
>> behov av renovering, men I övrigt är den helt funktionell.
>>
>> /Danne
>>
>> On Mon, 5 Mar 2001, lt_sado.hotmail.com wrote:
>>
>> >> Jag funderar lite på att byta till mig en analogsynth mot min
>> >> Sidstation. Nånsom har något bra att erbjuda?
>> >>
>> >> /Martin
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 20
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:37:14 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: lite schemor mm...

Hej


Sprang in i en sajt med lite manualer och schemor.
http://www.futuremusiconline.com/
(se långt ner till vänster)

ARPs Sales Literature var ju lite rolig, med sakliga jämförelser och
argument om varför man ska välja Odyssey framför Minimoog, Sonic V och EML
101. :)


/mr





------------------------------

Message Number: 21
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:41:02 +0100
From: "mn.atod.se"
Subject: Annan Sidstation bytes mot?

Jag har också en Sidstation som jag gärna vill sälja eller
byta mot ex.vis. ett schysst reverb eller något annat ballt
stuff, gärna något bizarrt. Analogt eller ej är egalt...

Den är i prima nyskick och allt stuff som följde med finns
kvar, även originalkartong etc.

/Micke





------------------------------

Message Number: 22
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:44:53 +0100
From: "niklas.ronnberg.era.ericsson.se"
Subject: RE: Annan Sidstation bytes mot?

>> -----Original Message-----
>> From: mn.atod.se [SMTP:mn.atod.se]
>> Sent: den 6 mars 2001 14:41
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Annan Sidstation bytes mot?
>>
>> Jag har ocks> å en Sidstation som jag gärna vill sälja eller
>> byta mot ex.vis. ett schysst reverb eller något annat ballt
>> stuff, gärna något bizarrt.
[Niklas Rönnberg (ERA)]
Sälja... pris?
/Niklas (som har ny mailadress, men läser den gamla än)



------------------------------

Message Number: 23
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:37:37 +0100
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Säljes:?= mixer

Men!

Ta dig samman om du inte får napp och sälj till en skåning! Den väger ju nästan
inget och en stor låda ska du väl kunna hitta??? Eller ska jag behöva tigga om
hjälp hos andra SAS-are att packa och skicka???

Skick annars? Glapp i master/sub/mute/solo-reglagen???

electronically yours, jesper

>> Säljes:
>>
>> Alesis 1622 mixer
>>
>> 16 kanaler + 2 subgrupper med inserts och 2-bands eq, 6 effektsend, 8 returer
>> lågt brus och låter helt ok.
>>
>> bild:
>> http://www.parkavenuejewelry.net/music/parkave/mixer01.htm
>>
>> manual:
>> http://www.alesis.com/downloads/manuals/index.html
>>
>> Pris 2300 kr, finns i centrala Stockholm, skickas tyvärr inte.
>>
>> /Ville
>>
>>





------------------------------

Message Number: 24
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:37:03 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV:=?ISO-8859-1?Q?_sas-middag/möte=3F?
Jag är med om vi blir några stycken....
/Bengt

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: daniel.araya.sth.sr.se [mailto:daniel.araya.sth.sr.se]
Skickat: den 6 mars 2001 14:28
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: sas-middag/möte?


Hej!

fråga:
Vilka ska med, var ska vi vara, och när börjr vi?

Så många som möjligt, Akkurat, klockan 18?

/D (lätt osammanhängande)





------------------------------

Message Number: 25
Date: Tue, 06 Mar 2001 15:18:18 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: SV:=?ISO-8859-1?Q?_sas-middag/möte=3F?

Jag tar nog med mig en eller två kompisar i alla fall...

>> Jag är med om vi blir några stycken....
>> /Bengt
>>
>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: daniel.araya.sth.sr.se [mailto:daniel.araya.sth.sr.se]
>> Skickat: den 6 mars 2001 14:28
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: sas-middag/möte?
>>
>>
>> Hej!
>>
>> fråga:
>> Vilka ska med, var ska vi vara, och när börjr vi?
>>
>> Så många som möjligt, Akkurat, klockan 18?
>>
>> /D (lätt osammanhängande)
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 26
Date: Tue, 06 Mar 2001 15:22:00 +0100
From: "lt_sado.hotmail.com"
Subject: Re: Sidstation mot ?

Hmm..
Får se.

/Martin

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, March 06, 2001 9:22 AM
Subject: Re: Sidstation mot ?


>>
>> Ett väldigt ojämnt byte, men det kanske är någon annan som är
>> intresserad?
>>
>> Jag har en Roland SH-1000 + omonterat Kenton CV-Kit (CV/Gate/Filter).
>> Synten har stått ett tag, så klaviaturen, några knappar och
>> volympotten glappar lite. Problemet minskar om man kör den varm, så det
>> är antagligen korrosion. Skjutreglarna har jag för mig är helt ok.
>> Volymratten saknas och 'tuba'-spaken är avbruten.
>> I behov av renovering, men I övrigt är den helt funktionell.
>>
>> /Danne
>>
>> On Mon, 5 Mar 2001, lt_sado.hotmail.com wrote:
>>
>> >> Jag funderar lite på att byta till mig en analogsynth mot min Sidstation.
>> >> Nånsom har något bra att erbjuda?
>> >>
>> >> /Martin
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 27
Date: Tue, 06 Mar 2001 15:26:26 +0100
From: "akerman.spektr.eu.org"
Subject: Re: SV:=?ISO-8859-1?Q?_sas-middag/möte=3F?

Jag kommer! Om det blir Akkurat så ska jag prova musslorna denna
gång. Intressant serverad + det verkade vara gott.

On Tue, 6 Mar 2001, Bengt.Falke.svekom.se wrote:

>> Jag är med om vi blir några stycken....
>> /Bengt
>>
>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: daniel.araya.sth.sr.se [mailto:daniel.araya.sth.sr.se]
>> Skickat: den 6 mars 2001 14:28
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: sas-middag/möte?
>>
>>
>> Hej!
>>
>> fråga:
>> Vilka ska med, var ska vi vara, och när börjr vi?
>>
>> Så många som möjligt, Akkurat, klockan 18?
>>
>> /D (lätt osammanhängande)
>>
>>
>>
>>
>>

Hans Åkerman

http://spektr.eu.org/~akerman
http://www.RunLevelZero.com



------------------------------

Message Number: 28
Date: Tue, 06 Mar 2001 15:59:38 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?lådor...dessa?= jvla=?ISO-8859-1?Q?_lådor?
Nu har jag väldigt länge letat efter någonting att sätta in alla byggen i
(racklåda).
Den skall inte vara byggd av plast, och den ska inte kosta pengar.
Den lådan finns ju inte som ni alla vet.. .så man måste hitta billiga
alternativ.

En kväll skulle jag bygga in min madmouse i en låda... och jag hade ingen
låda!?... På diskbänken stog dock 1st 2L BigPack glasspaket. Utmärkt
tänkte jag och skred till verket... Förutom 1st bigpack så gick det även
åt 1st fotokollage av Peter Wahlbäck som bakgund för panelen.

Kostnad: 0kr
Hållbarhet 3/10 (på en skala till 10, ni vet)
Snygg? Ptja... om man gillar blå plast så lär den gå hem...

Framifrån:
http://diariesystem.com/~roberth/mm/madm2.jpg

Closeup:
http://diariesystem.com/~roberth/mm/madmt2.jpg

Baksidan:
http://diariesystem.com/~roberth/mm/madmb2.jpg


Precis där blixrefelktionen ligger kan man i vanliga fall läsa "Bäst före
03/99"



Musik som den används till hittar man på http://www.skomm.net

Roberth



------------------------------

Message Number: 29
Date: Tue, 06 Mar 2001 16:12:32 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV:=?ISO-8859-1?Q?_lådor...dessa?= jvla=?ISO-8859-1?Q?_lådor?
Hmm, vad står rattarna Secret och Music för? I övrigt inga kommentarer
;o)
/Bengt

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: roberth.diariesystem.com [mailto:roberth.diariesystem.com]

En kväll skulle jag bygga in min madmouse i en låda... och jag hade
ingen
låda!?... På diskbänken stog dock 1st 2L BigPack glasspaket. Utmärkt
tänkte jag och skred till verket... Förutom 1st bigpack så gick det även
åt 1st fotokollage av Peter Wahlbäck som bakgund för panelen.






------------------------------

Message Number: 30
Date: Tue, 06 Mar 2001 16:19:44 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV:=?ISO-8859-1?Q?_lådor...dessa?= jvla=?ISO-8859-1?Q?_lådor?
Jag förmodar att det var låten Introduktion du syftade på.......
MYCKET BRA! Vilket sväng...... Rekommenderas! Jag är helsåld på
basspelet, är det handjagat? Vilka ljud gör madmousen?
Varför är inte du med på SAS#5? Blygsamhet?
/Bengt

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: roberth.diariesystem.com [mailto:roberth.diariesystem.com]

Musik som den används till hittar man på http://www.skomm.net

Roberth





------------------------------

Message Number: 31
Date: Tue, 06 Mar 2001 16:07:59 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SAS#5 Skickat!


Jag vill bara kortfattat berätta, att som tidigare förutsetts, är alla
SAS#5 (så när som på 4 ex. till tysta meddelar) nu skickade. Ni bör ha
dem i era darrande händer i morgon onsdag. De resterande 4, samt fram
till helgen kommande beställningar, skickas nästa måndag. Sedan är det
stopp för ett tag, eftersom jag nu vill gå över till annan verksamhet än
pappersslöjd (läs musik).

Nu är mitt arbete i det närmaste slut..... pust, och nu tar ert över.
Kommentarer och åsikter, både vad det gäller mitt arbete som samordnare
och framför allt beträffande det musikaliska innehållet, emotses med
stor iver!

Tyvärr har jag inte hunnit fixa till webbsidorna eller MP3:orna men gör
detta snarast möjligt (kanske i morgon)

/Bengt, hundtunga. Nu ska det bli gött med en öl, eller flera.



------------------------------

Message Number: 32
Date: Tue, 06 Mar 2001 16:30:22 +0100
From: "oskar.krantz.home.se"
Subject: SV: Fostex 3180=?ISO-8859-1?Q?_fjäderreverb=3F?
Jo, faktiskt! Jag har ett sådant gammalt åbäke. Två HE, brusar som en borrmaskin
vid fullt pådrag, stöter man till det så säger det "batwang" i hela anläggningen,
fast å andra sidan är det väldigt charmigt och ganska trevligt! Betala inte över
en tusenlapp, annars så blir det nog nästan bättre att köpa en byggsats från Paia
och löda själv! Är det förresten exet som står på Jam som du är intressrad av?

OK



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: mr.analogue.org
Till: Multiple recipients of SAS
Datum: den 6 mars 2001 14:29
Ämne: Fostex 3180 fjäderreverb?


Hej!


Nån som vet nåt om en pryl vid namn
Fostex 3180 stereo-fjäderreverb?

Bra/dåligt?
Användbarhet?
Rimligt pris?
Allmänna åsikter om fjäderreverb?


mvh/mr







------------------------------

Message Number: 33
Date: Tue, 06 Mar 2001 16:53:18 +0100
From: "philip.olsson.ktv-sjobo.se"
Subject: mm2

This is a multi-part message in MIME format.

----=_--b6cad3f6.0aa76dbe.000002f6
Content-type: text/plain; charset=US-ASCII
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Hallo
undrar om nån kanske råkare ha ett mm2 kretskort över?
helst i närheten av ysta malmö sjöbo:)
skulle vilja ha nån liten fin box att funka ut ljud ur:)


----=_--b6cad3f6.0aa76dbe.000002f6
Content-Type: text/html; name="body.htm"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: attachment; filename="body.htm"


<=21DOCTYPE HTML PUBLIC =22-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN=22>






Hallo

undrar om nån kanske råkare ha ett mm2 kretskort
över?

helst i närheten av ysta malmö sjöbo:)

skulle vilja ha nån liten fin box att funka ut ljud
ur:)


----=_--b6cad3f6.0aa76dbe.000002f6--

------------------------------

Message Number: 34
Date: Tue, 06 Mar 2001 16:54:10 +0100
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SV: Fostex 3180=?ISO-8859-1?Q?_fjäderreverb=3F?
On Tue, 6 Mar 2001, oskar.krantz.home.se wrote:

>> Jo, faktiskt! Jag har ett sådant gammalt åbäke. Två HE, brusar som en
>borrmaskin
>> vid fullt pådrag, stöter man till det så säger det "batwang" i hela
>anläggningen,

Är det användbart trots bruset, eller kommer man att spy galla på det? :)

>> fast å andra sidan är det väldigt charmigt och ganska trevligt! Betala inte
>över
>> en tusenlapp, annars så blir det nog nästan bättre att köpa en byggsats från
>Paia
>> och löda själv! Är det förresten exet som står på Jam som du är intressrad av?

Nej... det är ett annat.
Vad tar Jam för sitt? Hittar det inte på deras sida.


/mr tackar för infon!




------------------------------

Message Number: 35
Date: Tue, 06 Mar 2001 17:03:31 +0100
From: "ante.pettersson.edu.hel.fi"
Subject: Re: 106 nr. 2

>> Hejsan
>> Tänkte att jag skulle göra mig av med min andra Juno-106 oxå... Den är i
>> princip samma skick som den förra så det blir 4000:- för den här oxå.
>> Finns i Gbg.
>>
>> Mvh
>> Christian Röhss

Ja, jag skulle såklart ännu vara intresserad. Om inte också den här for fortare
en mitt mail över bottenviken nådde dig..:(

Ante Pettersson



------------------------------

Message Number: 36
Date: Tue, 06 Mar 2001 17:17:18 +0100
From: "oskar.krantz.home.se"
Subject: SV: SV: Fostex 3180=?ISO-8859-1?Q?_fjäderreverb=3F?
Trots brus: Helt klart användbart!!! Bruset gör sig mest påmint om du vevar upp
väldigt jättemycket reverbsignal, men det är kanske inte så ofta man gör det!

Vad Jam tar vet jag inte, det stod längst in i lokalen vid en massa bråte när jag
var där i januari, men ring och kolla!

Lycka till!

OK



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: mr.analogue.org
Till: Multiple recipients of SAS
Datum: den 6 mars 2001 17:55
Ämne: Re: SV: Fostex 3180 fjäderreverb?


On Tue, 6 Mar 2001, oskar.krantz.home.se wrote:

>>> Jo, faktiskt! Jag har ett sådant gammalt åbäke. Två HE, brusar som en
>>borrmaskin
>>> vid fullt pådrag, stöter man till det så säger det "batwang" i hela
>>anläggningen,

Är det användbart trots bruset, eller kommer man att spy galla på det? :)

>>> fast å andra sidan är det väldigt charmigt och ganska trevligt! Betala inte
>>över
>>> en tusenlapp, annars så blir det nog nästan bättre att köpa en byggsats från
>>Paia
>>> och löda själv! Är det förresten exet som står på Jam som du är intressrad av?

Nej... det är ett annat.
Vad tar Jam för sitt? Hittar det inte på deras sida.


/mr tackar för infon!







------------------------------

Message Number: 37
Date: Tue, 06 Mar 2001 19:20:35 +0100
From: "j.kallback.stuporsonika.se"
Subject: SV:=?ISO-8859-1?Q?_lådor...dessa?= jvla=?ISO-8859-1?Q?_lådor?
>> En kväll skulle jag bygga in min madmouse i en låda... och jag hade ingen
>> låda!?... På diskbänken stog dock 1st 2L BigPack glasspaket. Utmärkt
>> tänkte jag och skred till verket

aaaahhaha va roligt att se at man inte är ensam!
fast du ligger nog bättre till iaf!!
....på diskbänken stod ett Kungsörnens SnabbMakaronerpaket...

>>
>> Kostnad: 0kr
jepp!

>> Hållbarhet 3/10 (på en skala till 10, ni vet)
ööhmm, fanns den frågeställningen öht(?)

>> Snygg? Ptja... om man gillar blå plast så lär den gå hem...
jo då, det ÄR den, vid gemförelse!!


..jns




------------------------------

Message Number: 38
Date: Tue, 06 Mar 2001 19:26:26 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: Re: SAS#5 Skickat!

>> Kommentarer och åsikter

Ja, Bengt, det är förstås som alltid en djup tacksamhetskänsla som sprider
sig inom ens, tja, inre, när man tänker på hur mycket arbete du lägger ned.
Det är få förunnat att ha en Bengt med i sin mailinglista, som fixar och
pular för att ena oss alla på kompaktskivor vi kan pryda våra skivsamlingar
med. "Den här är jag med på!" kan man stolt säga till kompisarna som
genomsöker de senaste införskaffningarna där borta bland plastaskarna. Ska
bli skithäftigt, helt enkelt, att få plattorna!

Hoppas ölen smakade!

Mvh / Patrick




------------------------------

Message Number: 39
Date: Tue, 06 Mar 2001 19:27:28 +0100
From: "robin.franzen.telia.com"
Subject: Analog studioutrustning

Hej SAS:are, jag skall sälja min Fostex A8LR med tillhörande Fostex 350
mixer, 8 kanalers inspelningsmixer med mätarbrygga aka. porriga VU-mätare :)
Dessutom följer min SMPTE-synkbox med grejorna och en hel hög RCA-sladdar.
Jag hade tänkt mig omkring 5 papp, för hela klabbet. Finnes intresse?

/Robin Franzén




------------------------------

Message Number: 40
Date: Tue, 06 Mar 2001 19:58:57 +0100
From: "sequence.hem.passagen.se"
Subject: SAS 4

Det var ett tag sedan, men jag var tvungen att nostalgidigga lite! :-)

För den som spelar upp den med en dator kopplad till CDDBÅ så har jag nu
lagt in alla låttitlar, med mera. Trevligare så! ;-)

Moss!

/ Patrick




------------------------------

Message Number: 41
Date: Tue, 06 Mar 2001 21:56:00 +0100
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: sas-middag/mote?

From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: sas-middag/möte?
Date: Tue, 06 Mar 2001 14:28:01 +0100

>> Hej!
>>
>> fråga:
>> Vilka ska med, var ska vi vara, och när börjr vi?
>>
>> Så många som möjligt, Akkurat, klockan 18?

Done deal!

Jag kommer.

MVH
Magnus


------------------------------