SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Wed, 18 Apr 2001 07:36:01 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: Analog wavetablesyntes?

mr skrev så fyndigt:

>> Finns det analoga motstycken till wavetable-syntes?
>>
>> Sen borde man kunna göra roligheter med spänningsstyrda waveshapers av
>> olika slag. Synd att man så sällan ser dylika ting. Doepfer har ett par
>> moduler åt det hållet, men jag har inte testat dem. (A-116, A-136)

Kolla då:
http://www.synthesizers.com/q130.html

/Erik
_____________________________________________

Erik Grönberg
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/






------------------------------

Message Number: 2
Date: Wed, 18 Apr 2001 08:04:31 +0200
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: SV: Herr Lundsten

Nope. Jag var så stelfrusen så att det hade blivit vibrato på ALLT!

Anders

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
sequence.hem.passagen.se
Skickat: den 17 april 2001 22:33
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Re: Herr Lundsten


Det är sjögång på SAS!

>>> Påskveckan har jag tillbringat med att segla i styv kuling från Västervik
>>> till Vaxholm och naturligtvis tar man ju kanalen förbi Herr Lundsten. Kan
>>> man då säga att man har "varit där"?

Det beror på djupa filterbottnar. Gick du i land och patchade lite? :-)


/ P:F (som just nu äter stora portioner human league)







------------------------------

Message Number: 3
Date: Wed, 18 Apr 2001 09:04:36 +0200
From: "martin.p.johansson.telia.se"
Subject: RE: Hejsan allihop

Hej Christian. Jag skulle nog vaga pasta att du kommit in vid ratt tidpunkt.
Vi haller just pa att bygga en SAS-modular, ar hittills klara med designen
av VCO:n (och har kommit en bit med VCA:n). Kolla in www.jacek.nu/sas for
mera information.

En av fordelarna med att bygga samtidigt som andra ar dessutom att du inte
maste losa alla problem sjalv utan kan fa hjalp av de andra analogvetarna pa
SAS. Dessutom kommer vi att skicka efter kretskort sa att du slipper elandet
med att borra sjalv (eller dra kabel om du foredrar veroboard).

/Martin, Val mott syntdjungeln.

-----Original Message-----
From: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]On Behalf Of
ce_303.hotmail.com
Sent: den 17 april 2001 23:18
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Hejsan allihop


Hejsan alla sasare,vet inte om jag passar in hdr riktigt.Eftersom ni alla
verkar vara sena synth gurus.
Jag dr ingen synth expert och dger bara tve analog synthar ( sh 101 & paia
fatman) men jag dlskar dem verkligen. Jag skulle gdrna vilja bvrja bygga
lite synthar, se om nen vet negot projekt som dr bra att bvrja om man dr
nybvrjare som jag se dr jag tacksam fvr lite tips.

Mvh
Christian
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.




------------------------------

Message Number: 4
Date: Wed, 18 Apr 2001 09:41:30 +0200
From: "mn.atod.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Avskärmning?= av=?ISO-8859-1?Q?_bildskärmar.?
Jag har tre monitorer i bredd, som jag använder
i min ljudmeckarhörna - från vänster till höger:
stor multisynkskärm (till en pc-burk),
commodore 1081 (till amiga, playstation, c64 mfl),
en annan m-synkskärm (till en annan pc-burk / annan amiga).

1081:an går i PAL/NTSC och de bägge andra i typ
1280x1024 85Hz eller nåt sånt.

Om jag kör de bägge stora skärmarna (alltså de
till PC-burkarna) så är det inga problems, de
stör inte varann eller så. Men om jag dänger
igång 1081:an i mitten (de står ganska tätt ihop,
pga platsbrist + att jag ska kunna skåda dem
alla samtidigt) så stör den de bägge flankskärmarna
rätt kraftigt (typ bilden jiddrar liksom konstant
irriterande, ämlans dret).

Men kanske man kan skärma av lite emellan/runtom
skärmen/skärmarna? Någon som har några redigt schyssta
tips (gärna grundade på kunskap eller egen erfarenhet,
jag har provat med diverse stålplåtar och pc-cases etc
som jag haft liggandes, dock utan något direkt resultat)
dvs "tja du kan väl pröva med nån plåt eller nåt" är
inte så hjälpsamt.

Mer handfasta tips skulle hjälpa bättre, angående
material och utformning av avskärmningen/arna.

Tacksam för alla hjälpsamma tips,
/Micke






------------------------------

Message Number: 5
Date: Wed, 18 Apr 2001 09:54:10 +0200
From: "oskar.krantz.home.se"
Subject: SV:=?ISO-8859-1?Q?_Avskärmning?= av=?ISO-8859-1?Q?_bildskärmar.?
Det lär finnas ett slags nät av något som kallas my-metall eller liknande
som visserligen är dyrt men som väl är det enda som funkar! Mer vet inte
jag...

OK



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För mn.atod.se
Skickat: den 18 april 2001 09:42
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Avskärmning av bildskärmar.


Jag har tre monitorer i bredd, som jag använder
i min ljudmeckarhörna - från vänster till höger:
stor multisynkskärm (till en pc-burk),
commodore 1081 (till amiga, playstation, c64 mfl),
en annan m-synkskärm (till en annan pc-burk / annan amiga).

1081:an går i PAL/NTSC och de bägge andra i typ
1280x1024 85Hz eller nåt sånt.

Om jag kör de bägge stora skärmarna (alltså de
till PC-burkarna) så är det inga problems, de
stör inte varann eller så. Men om jag dänger
igång 1081:an i mitten (de står ganska tätt ihop,
pga platsbrist + att jag ska kunna skåda dem
alla samtidigt) så stör den de bägge flankskärmarna
rätt kraftigt (typ bilden jiddrar liksom konstant
irriterande, ämlans dret).

Men kanske man kan skärma av lite emellan/runtom
skärmen/skärmarna? Någon som har några redigt schyssta
tips (gärna grundade på kunskap eller egen erfarenhet,
jag har provat med diverse stålplåtar och pc-cases etc
som jag haft liggandes, dock utan något direkt resultat)
dvs "tja du kan väl pröva med nån plåt eller nåt" är
inte så hjälpsamt.

Mer handfasta tips skulle hjälpa bättre, angående
material och utformning av avskärmningen/arna.

Tacksam för alla hjälpsamma tips,
/Micke








------------------------------

Message Number: 6
Date: Wed, 18 Apr 2001 09:55:38 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: RE: Hejsan allihop

Christian:
>>Hejsan alla sasare,vet inte om jag passar in hdr riktigt.Eftersom ni alla
>>verkar vara sena synth gurus.
>>Jag dr ingen synth expert och dger bara tve analog synthar ( sh 101 & paia
>>fatman) men jag dlskar dem verkligen. Jag skulle gdrna vilja bvrja bygga
>>lite synthar, se om nen vet negot projekt som dr bra att bvrja om man dr
>>nybvrjare som jag se dr jag tacksam fvr lite tips.
>>
>>Mvh
>>Christian

Synd att du redan har en Paia FatMan. Jag är liksom du nybörjare
vad gäller synthbygge och håller på och bygger en FatMan.

Byggde du din själv?

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 7
Date: Wed, 18 Apr 2001 09:50:51 +0200
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Blocket

Ingen vintagefetischist som lagt vantarna på DK Synergy i Blocket än???

electronically yours, jesper - sugen men med storsamling vinyl på ingående som
ska betalas... Killen ska shoppa Pro-1 för pengarna så jag ser det som en god
gärning! ;)





------------------------------

Message Number: 8
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:08:42 +0200
From: "synthesite.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Herr Lundsten


>>Nope. Jag var så stelfrusen så att det hade blivit vibrato på ALLT!

Då får du väl snart en rejäl förkylning som bonus... :) Sån't är bra, då kan
man va hemma å bädda ner sig, se'n sitta uppe på nätterna och bygga
ljudlandskap... :)

/ pf.
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.



------------------------------

Message Number: 9
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:25:30 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: SV: SAS-middag

Går det att snacka där? I så fall testar jag gärna detta ställe..
/Falke

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: fredrik.s.propellerheads.se [mailto:fredrik.s.propellerheads.se]
Skickat: den 17 april 2001 18:31
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: RE: SV: SAS-middag


Håller med. Dock brukar de indiska haken kännas rätt sunkiga.
"Samrat of India" (kan också utläsas "Some Rat of India"!) på
Katarina Bangata är ok. Annars går jag gärna till "Matkultur",
på Erstagatan, eftersom jag inte ätit där på länge.

/ Fredrik








------------------------------

Message Number: 10
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:27:32 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SV: Analog wavetablesyntes?

On Tue, 17 Apr 2001, henrik.twisterella.com wrote:

>> obs att det gick flera timmar innan jag gav mig in i denna ppg-relaterade
>> diskussion! jag mår nog inte riktigt bra :-)

Illavarslande... ;)

>> >>>> Grundläggande vågformer i all ära, men det är kul med alternativa
>> >>>> vågformsalstringar! Som dessutom kan moduleras och rattas!
>> >>>>
>> >>>> Finns det analoga motstycken till wavetable-syntes?
>> >>
>> >>Paul Maddox (den galningen) har gjort en wavetable modul till sin
>> >>högst analoga modulär.
>>
>> paul (som ÄR galen!) har även byggt en fantastisk synth som heter Monowave.
>> Digital ppg-syntes följt av en moog-filterklon. låter LÖJLIGT bra!

Jag antar att det då handlar om "riktig" (dvs digital) wavetable-syntes,
precis som i Doepfers wavetableoscillator/sampler-modul.
Inte direkt lätt att komma på nån analog motsvarighet...


/mr




------------------------------

Message Number: 11
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:35:24 +0200
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: SV: Blocket



>>Ingen vintagefetischist som lagt vantarna på DK Synergy i Blocket än???


den är iofs en tidig digitalsynth (yippie!), men den första modellen är såååå
trist! skall man ha en synergy skall man lägga pengarna på en mk II - då kan man
göra egna ljud. den första modellen är mer eller mindre en presetburk.


mvh h






------------------------------

Message Number: 12
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:35:25 +0200
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: SV: SV: Herr Lundsten

Na jag blev inte forkyld den har gangen, den har lappen ar bade sjo- och
snovan. Men forkylningar ar kul, da far man dricka whisky och da ar det
roligare a vara sjuk.
Anders

-----Ursprungligt meddelande-----
Fran: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]For
synthesite.hotmail.com
Skickat: den 18 april 2001 10:09
Till: Multiple recipients of SAS
Amne: Re: SV: Herr Lundsten



>>>Nope. Jag var se stelfrusen se att det hade blivit vibrato pe ALLT!

De fer du vdl snart en rejdl fvrkylning som bonus... :) Sen't dr bra, de kan
man va hemma e bddda ner sig, se'n sitta uppe pe ndtterna och bygga
ljudlandskap... :)

/ pf.
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.






------------------------------

Message Number: 13
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:34:33 +0200
From: "ce_303.hotmail.com"
Subject: RE: Hejsan allihop




>>From: "thomas.roundhouse.se"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: RE: Hejsan allihop
>>Date: Wed, 18 Apr 2001 09:55:38 +0200
>>
>>Christian:
>> >>Hejsan alla sasare,vet inte om jag passar in hdr riktigt.Eftersom ni
>>alla
>> >>verkar vara sena synth gurus.
>> >>Jag dr ingen synth expert och dger bara tve analog synthar ( sh 101 &
>>paia
>> >>fatman) men jag dlskar dem verkligen. Jag skulle gdrna vilja bvrja bygga
>> >>lite synthar, se om nen vet negot projekt som dr bra att bvrja om man dr
>> >>nybvrjare som jag se dr jag tacksam fvr lite tips.
>> >>
>> >>Mvh
>> >>Christian
>>
>>Synd att du redan har en Paia FatMan. Jag är liksom du nybörjare
>>vad gäller synthbygge och håller på och bygger en FatMan.
>>
>>Byggde du din själv?
>>
>>/Thomas
>>____________________
>>thomas.roundhouse.se
>>http://www.mp3.com/kahn
>>http://www.kahn.nu
>>

Japp fatman synthen byggde jag som specialarbete i skolan.
Jag vill nu ha nåt som e en lite större utmaning.

/ christian

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.



------------------------------

Message Number: 14
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:38:10 +0200
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: SV: SV: Analog wavetablesyntes?




>>On Tue, 17 Apr 2001, henrik.twisterella.com wrote:
>>
>>>> obs att det gick flera timmar innan jag gav mig in i denna ppg-relaterade
>>>> diskussion! jag mår nog inte riktigt bra :-)
>>
>>Illavarslande... ;)


ja. jag har lite ont i halsen också. kanske borde gå till dr rhythm eller dr böhm.

>>>> >>Paul Maddox (den galningen) har gjort en wavetable modul till sin
>>>> >>högst analoga modulär.
>>>>
>>>> paul (som ÄR galen!) har även byggt en fantastisk synth som heter Monowave.
>>>> Digital ppg-syntes följt av en moog-filterklon. låter LÖJLIGT bra!
>>
>>Jag antar att det då handlar om "riktig" (dvs digital) wavetable-syntes,
>>precis som i Doepfers wavetableoscillator/sampler-modul.
>>Inte direkt lätt att komma på nån analog motsvarighet...


jo den är som sagt digital, men det är ju bara oscillatorn (elelr snarare dess
motsvarighet). trevligt analoga filter! men men, det är ju svårt att få trevligt
analog kontroll över oscillatorn :-/


mvh h




------------------------------

Message Number: 15
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:43:33 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: VA, VAD SAS? (Re: SV: SV: SAS-middag)

On Wed, 18 Apr 2001, Bengt.Falke.svekom.se wrote:

>> Går det att snacka där? I så fall testar jag gärna detta ställe..

Där har vi ju ett jättebra krav för Moog-middagen:
Att det ska gå att snacka!

Det är rätt jobbig ljudmiljö på många restauranger, och på just denna
tillställning tror jag de flesta vill kunna höra vad som sägs några meter
längre bort vid bordet. Vore synd att göra en sån miss just då! :)


/mr, moogmiddagshungrig




------------------------------

Message Number: 16
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:52:48 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SV: SV: Analog wavetablesyntes?

On Wed, 18 Apr 2001, henrik.twisterella.com wrote:

>> >>>> obs att det gick flera timmar innan jag gav mig in i denna ppg-relaterade
>> >>>> diskussion! jag mår nog inte riktigt bra :-)
>> >>
>> >>Illavarslande... ;)
>>
>> ja. jag har lite ont i halsen också. kanske borde gå till dr rhythm eller dr
>böhm.

Jag rekommenderar Dr Korg, han är så trind och god! ;)
http://www.dd.chalmers.se/~f93mari/synth/ms20/pictures/manuals/ms20vc.gif
"Das ist ist Spannungsregelung!" :)

>> >>>> >>Paul Maddox (den galningen) har gjort en wavetable modul till sin
>> >>>> >>högst analoga modulär.
>> >>>>
>> >>>> paul (som ÄR galen!) har även byggt en fantastisk synth som heter
>Monowave.
>> >>>> Digital ppg-syntes följt av en moog-filterklon. låter LÖJLIGT bra!
>> >>
>> >>Jag antar att det då handlar om "riktig" (dvs digital) wavetable-syntes,
>> >>precis som i Doepfers wavetableoscillator/sampler-modul.
>> >>Inte direkt lätt att komma på nån analog motsvarighet...
>>
>> jo den är som sagt digital, men det är ju bara oscillatorn (elelr snarare dess
>> motsvarighet). trevligt analoga filter! men men, det är ju svårt att få
>trevligt
>> analog kontroll över oscillatorn :-/

Ja... det var just oscillatormodulerna jag s(n)yftade på... :)

Men den framlidne R¸diger Lorenz hade väl byggt nån typ av VCO-vågformare
där man "ritar" vågformen med en massa reglar? Såna kunde man kombinera
med en interpolating scanner. :)
De finns f ö på bild på nätet samt i "A-Z of..."


/mr




------------------------------

Message Number: 17
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:53:16 +0200
From: "orphess.hotmail.com"
Subject: Re: Kommentarer?

Lite rättfram feedback på Pytte i all hast:

Småsköna ljud... Det känns som man väntar på att något ska hända... Jag får
känslan av att det är ett intro till något mer komplext så att säga. Kanske
aningen monotont i mitt tycke dessutom, men genren är inte heller min kopp
te direkt.
Jaja, det var bara några spontana reaktioner efter en snabb lyssning...

//Z, IT-stressad

>>För den som inte orkar kommentera SAS#5 så kan man göra en mindre insats.

>>
>>

>>Två rätt färska låtar från ljudlaboratoriet. Kommentarer väldigt
>>välkomna. "pytte" finns även på www.mp3.com/gson, den andra kommer nog
>>dit så småningom.

>>/Janne

>>--
>>Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se
>>http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
>> 15 månader försvann på åtta dagar
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.



------------------------------

Message Number: 18
Date: Wed, 18 Apr 2001 11:26:28 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: effektslakt

Hej hej.

I brist på annat öppnade jag ett par effektburkar igårkväll för att se vad
som däri fanns.


Alesis 3630 kompressor:

I signalkedjan verkade det förutom en TL084 sitta nån "9609A M001" och nån
"THAT 2252". Och ett par BA 10339. Undrar vad dessa månne vara för kretsar?
Jag gissar att det borde vara minst en OTA (eller motsvarande) inblandad.

Hmm. Kretskortet satt uppochner. Varför?


Boss DE-200 - vår favorit! :-D

Uj, här var det grejer. En massa småkretsar från dataåldern. Hitachi.
Mitsubishi. Idel grävskopemanufaktörer! :) Och en jätte-IC från Roland.

Även här satt kretskortet uppochner. Mysko. Är det en allmänt känd
filosofi, eller vad? :) Jag tycker det borde vara bättre att ha det på
andra hållet, ur kylningssynpunkt om inte annat.


/mr - skruvar på och isär utrustningen




------------------------------

Message Number: 19
Date: Wed, 18 Apr 2001 11:41:12 +0200
From: "jonas.karlsson.dynalogichb.com"
Subject: SV: Analog wavetablesyntes?

>> Sen borde man kunna göra roligheter med spänningsstyrda waveshapers av
>> olika slag. Synd att man så sällan ser dylika ting. Doepfer har ett par
>> moduler åt det hållet, men jag har inte testat dem. (A-116, A-136)

Kanske är läge för en SAS-modul?
Det måste gå att göra mycket mer intressanta saker än pwm och vc-dist.
Varför inte en modul som trasar sönder vågformer på alla möjliga spänningsstyrda
sätt?
Idéer?

/Jonas K




------------------------------

Message Number: 20
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:08:53 +0200
From: "arjeromy.mail.surreyad.co.uk"
Subject: Commercial/ Residential Construction.-


To be removed-just go to http://1097604228eew850ic.cc/5041es/521s.htm


"World's leading On-Line Steel Manufacturing/ Distribution Center has
opened the doors to customers and placed the buyers in firm control....."
Avoid Contractor and Dealer mark-up using the traditional purchasing
methods. We are now offering Factory Direct Pricing on
Pre-Engineered Steel Building Systems World Wide.

These systems are designed for Commercial applications including ,
Office Buildings, Churches, Storage, Manufacturing, Athletic Facilities,
etc. We have an exemplary record of leading the Steel
Systems Industry with unmatched service and design technology.

************* New Do-It-Yourself Solid Steel Garage Systems: *************

* Pre-Cut and Drilled Steel System with Custom Colors for Roof and Walls.
* Beginners can Install in 2-3 days complete

1 Car 12'x24x8' = $3,160 Delivered
2 Car 20'x24'x8' = $3,740 Delivered

1 Car + Shop Area 16'x24x8' = $3,410 Delivered
2 Car + Shop Area 24'x24x8' = $4,145 Delivered

Price Includes Delivery in Contintental U.S./ Steel Frames, Fastening
Screws, eave, rake, corner trim, ridge cap, sill angle. Building is sheeted
solid with no openings. Allow 15 working days from date of order to ship
buildings.

Over head Doors/ Service Doors and Windows are available as options.

Freight is included in most purchases to increase volume and sustain
consistent growth.

Commercial Systems
Recent Example Pricing:
40x50x12 = $9,762.00
60x125x14 = $23,425.00
100x200x18 = $74,896.00

VISIT FOR MORE INFORMATION: http://1097604228eew850ic.cc/5041es/521s.htm


*-*-*-*-* *-*-*-*-*
-



------------------------------

Message Number: 21
Date: Wed, 18 Apr 2001 12:21:29 +0200
From: "synthesite.hotmail.com"
Subject: Re: effektslakt

>>Hmm. Kretskortet satt uppochner. Varför?
.. . .
>>Även här satt kretskortet uppochner. Mysko. Är det en allmänt känd
>>filosofi, eller vad? :)


Det är lättare att reparera så, när man kör in effektenheterna över
smörjgropen och försöker komma åt, underifrån.



/ patrick (stoltserar alltid med sitt extravaganta kunnande)
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.



------------------------------

Message Number: 22
Date: Wed, 18 Apr 2001 12:29:57 +0200
From: "jonas.karlsson.dynalogichb.com"
Subject: Modularprojekt - VCO - Ny layout

Nu ligger den nu layouten och schemat uppe på http://www.jacek.nu/sas/.

Ändringar:
-U4 pinne 1 är nu kopplad till v-
-Ingångarna på U7A bytta.
-R48 kopplas till jord istället för v-
-DIL-kapslarnas footprints ändrade. (Lite mindre och snyggare...)
-Q2:s footprint ändrad.
-Layouten ändrad för transistorparet och tempcon.
-Två avkopplingskondensatorer lagda nära U3 och U4. (Dessa två borde vara
viktigast.)

De tre översta ändringarna är rena misstag som jag har rättat till och min
prototyp fungerar med de ändringarna.

Skulle inte ett par av er som känner att ni är extra duktiga kunna kolla igenom
schemat för säkerhets skull? Kanske kolla att alla transistorer är rättvända
också. Bara som en extra koll innan vi beställer kort.

/Jonas K




------------------------------

Message Number: 23
Date: Wed, 18 Apr 2001 08:57:24 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Roland OP-8 funnen!

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/Juno/info/roland.OP-8?0059

Finns på JAM i Göteborg. 995 kr ville de ha för den. Intressant
maskin, gör midi eller dcb av åtta inkommande cv/gate.

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
15 månader försvann på åtta dagar


------------------------------

Message Number: 24
Date: Wed, 18 Apr 2001 08:23:05 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: Kommentarer?

On Tue Apr 17 2001, sequence.hem.passagen.se wrote:

>> Ach! Bra gjort. Mycket analogt!

Svårt att vara digital när det inte finns varken midi eller
digitalsynthar i bilden... ;)

>> Stundtals lite vassa ljudpeaks, men det får man stå ut med. Keep
>> doin' it!

Det är sådant som händer när man mixar och rattar helt live. Det går
inte att göra repeterbara omtagningar, musiken blir som man mixar och
rattar den... :)

Vill passa på att tacka Roland för alla fiffiga burkar som pratar
sync-24, blodomloppet i min elektroniska musik nuförtiden!

/Janne, har en massa Roland i riggen...

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
15 månader försvann på åtta dagar


------------------------------

Message Number: 25
Date: Wed, 18 Apr 2001 12:40:44 +0200
From: "anders.sponton.swipnet.se"
Subject: OT:preamp

Hej listan. Ursäkta en OT-fråga, men analog ändå: Är det någon som har en
länk eller ett schema på en bra förförstärkare till musikinstrument? Inte
hajfaj.

Anders, Vallentuna





------------------------------

Message Number: 26
Date: Wed, 18 Apr 2001 12:01:54 +0200
From: "than.techno.org"
Subject: Re: SV: Analog wavetablesyntes?

On Wed, 18 Apr 2001, jonas.karlsson.dynalogichb.com wrote:

>> >> Sen borde man kunna göra roligheter med spänningsstyrda waveshapers av
>> >> olika slag. Synd att man så sällan ser dylika ting. Doepfer har ett par
>> >> moduler åt det hållet, men jag har inte testat dem. (A-116, A-136)
>>
>> Kanske är läge för en SAS-modul?
>> Det måste gå att göra mycket mer intressanta saker än pwm och vc-dist.
>> Varför inte en modul som trasar sönder vågformer på alla möjliga
>spänningsstyrda
>> sätt?
>> Idéer?

Jag har en idé på en spänningsstyrd waveshaper, där man helt enkelt sätter en
treshhold där vågformen splittas i två halvor, sedan har varje halva en varsin
ratt för offset, och en attenuator med noll i mitten (inverterar om den ställs
till vänster om mitten). sen mixas dessa ihop och ut kommer en ny spännande
vågform... ganska enkelt men säkert användbart. =) har ritat ett schema men
inte hunnit testa den.

K Y M A T I C A - medvetandeutforskning genom ljudexperiment
------------------------------------------------------------
HTTP://fly.to/expanalog/ PHONE: 070-252 79 26 ICQ: 82881301




------------------------------

Message Number: 27
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:04:38 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Roland OP-8 funnen!

On Wed, 18 Apr 2001, d3berg.dtek.chalmers.se wrote:

>> http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/Juno/info/roland.OP-8?0059
>>
>> Finns på JAM i Göteborg. 995 kr ville de ha för den. Intressant
>> maskin, gör midi eller dcb av åtta inkommande cv/gate.

Nja, det var den vi snackade lite om på SAS för några veckor sedan. Och
som de skriver på sidan du länkade till så är det OP-8M som klarar CV/Gate
till DCB eller MIDI, och denna OP-8 klarar "bara" CV/Gate till DCB.

http://naoki.hirotaka.co.jp/82/82.htm

Den är ett av tillbehören till MC-4. Frågan är kanske hur användbar den
är... om man inte redan har MC-4 + DCB-synt (dvs Juno-60 eller Jupiter-8)!

Men den är verkligen jättesnygg i sin guldglittrande metalliclack-lyster.
:)


/mr




------------------------------

Message Number: 28
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:21:51 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SV: Analog wavetablesyntes?

On Wed, 18 Apr 2001, jonas.karlsson.dynalogichb.com wrote:

>> >> Sen borde man kunna göra roligheter med spänningsstyrda waveshapers av
>> >> olika slag. Synd att man så sällan ser dylika ting. Doepfer har ett par
>> >> moduler åt det hållet, men jag har inte testat dem. (A-116, A-136)
>>
>> Kanske är läge för en SAS-modul?
>> Det måste gå att göra mycket mer intressanta saker än pwm och vc-dist.

Ja, verkligen.

>> Varför inte en modul som trasar sönder vågformer på alla möjliga
>spänningsstyrda
>> sätt? Idéer?

Ta en titt på Doepfer A-136 Distortion/Waveshaper:

http://www.analogue.org/network/a136.htm

Det ser lockande ut, tycker jag.


/mr




------------------------------

Message Number: 29
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:22:11 +0200
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?

/Danne





------------------------------

Message Number: 30
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:34:06 +0200
From: "jorgen.bergfors.idg.se"
Subject: Re: SV: Analog wavetablesyntes?


>>Ta en titt på Doepfer A-136 Distortion/Waveshaper...

Den påminner en del om Oakleys Wavefolder. Oakley har ljudexempel, så man
kan höra hur den låter. Jag fick ett kort, som jag snart har byggt en
Bergfotron-modul av.

/Jörgen




------------------------------

Message Number: 31
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:37:33 +0200
From: "patrick.ks.swip.net"
Subject: Re: SV: Analog wavetablesyntes?


>> >> Varför inte en modul som trasar sönder vågformer på alla möjliga
>> >spänningsstyrda
>> >> sätt? Idéer?
>>
>>Ta en titt på Doepfer A-136 Distortion/Waveshaper:
>>
>> http://www.analogue.org/network/a136.htm
>>
>>Det ser lockande ut, tycker jag.

Den är precis lika kul som den ser ut, väldans bisarra ljud går det att
få ut ur den tillsammans med ett filter.

/ Patrick P.




------------------------------

Message Number: 32
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:38:16 +0200
From: "magda.netinsight.se"
Subject: Re: effektslakt

From: "mr.analogue.org"
Subject: effektslakt
Date: Wed, 18 Apr 2001 11:26:28 +0200

>> Hej hej.
>>
>> I brist på annat öppnade jag ett par effektburkar igårkväll för att se vad
>> som däri fanns.
>>
>>
>> Alesis 3630 kompressor:
>>
>> I signalkedjan verkade det förutom en TL084 sitta nån "9609A M001" och nån
>> "THAT 2252". Och ett par BA 10339. Undrar vad dessa månne vara för kretsar?
>> Jag gissar att det borde vara minst en OTA (eller motsvarande) inblandad.

THAT 2252 är gamla hederliga dbX VCA konstruktionen på en krets. THAT gör en
hel del olika sådana kretsar. Jag har själv arbetat med dem. Den jag körde med
då gick duktigt varm, men ugn är ju en bra metod att hålla koll på exponential
omvandlingarna. Jag minns inte om det var just en 2252, men det var i den
serien i alla fall.

>> Hmm. Kretskortet satt uppochner. Varför?

För att sådana som du skall undra.

>> Boss DE-200 - vår favorit! :-D
>>
>> Uj, här var det grejer. En massa småkretsar från dataåldern. Hitachi.
>> Mitsubishi. Idel grävskopemanufaktörer! :) Och en jätte-IC från Roland.

Det är väl logiskt att de gör stompbox-komponenter, det borde väl vara vana
vid hårda tag.

>> Även här satt kretskortet uppochner. Mysko. Är det en allmänt känd
>> filosofi, eller vad? :) Jag tycker det borde vara bättre att ha det på
>> andra hållet, ur kylningssynpunkt om inte annat.
>>
>>
>> /mr - skruvar på och isär utrustningen

MVH
Magnus



------------------------------

Message Number: 33
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:39:00 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Hej!

Fick höra av en kollega på kontoret att just denna
låt skulle vara otroligt skön. Likaså en remix som
Hotsynthkvintetten ska ha gjort med en Ken(?) låt
typ Djungelboksstil.

Finns dessa att lyssna på någonstans?

/Thomas
(Nyfiken)
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 34
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:41:34 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: OT:preamp

On Wed, 18 Apr 2001, anders.sponton.swipnet.se wrote:

>> Hej listan. Ursäkta en OT-fråga, men analog ändå: Är det någon som har en
>> länk eller ett schema på en bra förförstärkare till musikinstrument? Inte
>> hajfaj.

Kolla in kretsen SSM2166 mikpreamp + kompressor + noise gate på

www.analog.com

De bjussar på gratisprover, som levereras på ett fantastiskt opraktiskt
sätt!!! (2 st ytmonterade pyttekretsar, i ett långt plaströr, i en stor
pappkartong, flygs och bäres ut av kretsutbärarman. Sicka idioter!)


/mr undrar vad som var fel med det gamla hederliga kuvertet?




------------------------------

Message Number: 35
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:46:09 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: effektslakt

On Wed, 18 Apr 2001, magda.netinsight.se wrote:

>> >> Hmm. Kretskortet satt uppochner. Varför?
>>
>> För att sådana som du skall undra.

Jaha! Jamendåså. ;)

>> >> Boss DE-200 - vår favorit! :-D
>> >>
>> >> Uj, här var det grejer. En massa småkretsar från dataåldern. Hitachi.
>> >> Mitsubishi. Idel grävskopemanufaktörer! :) Och en jätte-IC från Roland.
>>
>> Det är väl logiskt att de gör stompbox-komponenter, det borde väl vara vana
>> vid hårda tag.

Här stompas inte på DE-200, för den är en fyrkantig 1HE-rackare. :)


/mr




------------------------------

Message Number: 36
Date: Wed, 18 Apr 2001 13:52:34 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Wed, 18 Apr 2001 13:22:11 +0200
>> From: "tlr.stacken.kth.se"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Gondolen ikväll 18:30, vilka?

>> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>>
>> /Danne
>>

Jag hänger på, behöver man käka för att sitta där eller kan man bara
ta en öl???

/D



------------------------------

Message Number: 37
Date: Wed, 18 Apr 2001 10:11:35 +0200
From: "jesper.odemark.swipnet.se"
Subject: Re: Hejsan allihop

>> Hejsan alla sasare,vet inte om jag passar in här riktigt.Eftersom ni alla
>> verkar vara såna synth gurus.
>> Jag är ingen synth expert och äger bara två analog synthar ( sh 101 & paia
>> fatman) men jag älskar dem verkligen. Jag skulle gärna vilja börja bygga
>> lite synthar, så om nån vet något projekt som är bra att börja om man är
>> nybörjare som jag så är jag tacksam för lite tips.

Välkommen - men dumpa sär skriv ningen, annars blir herrarna här inne röda under
fezen och på disshumör!

electronically yours, jesper





------------------------------

Message Number: 38
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:02:01 +0200
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?


On Wed, 18 Apr 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:

>> >> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> >>
>> >> /Danne
>> >>
>>
>> Jag hänger på, behöver man käka för att sitta där eller kan man bara
>> ta en öl???

Man kan säkert ta bara en öl. Vet inte det exakta prisläget, men jag
tänkte iaf äta något.
Jag måste nog boka halvsnart om vi skall få ett bord.

Hittills: Jag/Magnus/Daniel

/Danne





------------------------------

Message Number: 39
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:02:57 +0200
From: "ce_303.hotmail.com"
Subject: RE: Hejsan allihop




>>From: "martin.p.johansson.telia.se"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: RE: Hejsan allihop
>>Date: Wed, 18 Apr 2001 09:04:36 +0200
>>
>>Hej Christian. Jag skulle nog vaga pasta att du kommit in vid ratt
>>tidpunkt.
>>Vi haller just pa att bygga en SAS-modular, ar hittills klara med designen
>>av VCO:n (och har kommit en bit med VCA:n). Kolla in www.jacek.nu/sas for
>>mera information.
>>
>>En av fordelarna med att bygga samtidigt som andra ar dessutom att du inte
>>maste losa alla problem sjalv utan kan fa hjalp av de andra analogvetarna
>>pa
>>SAS. Dessutom kommer vi att skicka efter kretskort sa att du slipper
>>elandet
>>med att borra sjalv (eller dra kabel om du foredrar veroboard).
>>
>> /Martin, Val mott syntdjungeln.
>>
>>-----Original Message-----
>>From: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]On Behalf Of
>>ce_303.hotmail.com
>>Sent: den 17 april 2001 23:18
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: Hejsan allihop

Detta låter ju intressant..

/ christian

>>
>>Hejsan alla sasare,vet inte om jag passar in hdr riktigt.Eftersom ni alla
>>verkar vara sena synth gurus.
>>Jag dr ingen synth expert och dger bara tve analog synthar ( sh 101 & paia
>>fatman) men jag dlskar dem verkligen. Jag skulle gdrna vilja bvrja bygga
>>lite synthar, se om nen vet negot projekt som dr bra att bvrja om man dr
>>nybvrjare som jag se dr jag tacksam fvr lite tips.
>>
>>Mvh
>>Christian
>>_________________________________________________________________________
>>Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
>>
>>
>>

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.



------------------------------

Message Number: 40
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:03:12 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
Ohoj

On Wed, 18 Apr 2001, tlr.stacken.kth.se wrote:

>> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?

Ja eftersom inget annat sagts utgår jag från det.

Var ses vi?
Vid hissens fot eller uppe vid brofästet mot Mosebacke till?

/P! the Mad... (hungrig! :)


_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 41
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:11:00 +0200
From: "magda.netinsight.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: Gondolen ikväll 18:30, vilka?
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:03:12 +0200

>> Ohoj
>>
>> On Wed, 18 Apr 2001, tlr.stacken.kth.se wrote:
>>
>> >> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>>
>> Ja eftersom inget annat sagts utgår jag från det.
>>
>> Var ses vi?
>> Vid hissens fot eller uppe vid brofästet mot Mosebacke till?

Nere vid hissen brevid McFlott.

MVH
Magnus



------------------------------

Message Number: 42
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:14:07 +0200
From: "magda.netinsight.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Re: Gondolen ikväll 18:30, vilka?
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:02:01 +0200

>>
>>
>> On Wed, 18 Apr 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:
>>
>> >> >> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> >> >>
>> >> >> /Danne
>> >> >>
>> >>
>> >> Jag hänger på, behöver man käka för att sitta där eller kan man bara
>> >> ta en öl???
>>
>> Man kan säkert ta bara en öl. Vet inte det exakta prisläget, men jag
>> tänkte iaf äta något.
>> Jag måste nog boka halvsnart om vi skall få ett bord.
>>
>> Hittills: Jag/Magnus/Daniel

Åkermanen, Polarn-P och Falke har ju tidigare visat intresse. Sen kan jag i
kanten på minnet även minnas Martin och Patrick Fridh. Just ja, skulle inte
Tomas Kahn dyka upp också?

Sponton mannen kunde inte komma just ikväll, men ni skall veta att jag försökt
locka honom! ;)
Dock börjar han vakna till så här på vårkvisten (han har väl tinat nu).

MVH
Magnus


------------------------------

Message Number: 43
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:18:44 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
Jag orkar nog gå dit (om vi åker hiss) ;o) Vem bokar?
/Falke

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: tlr.stacken.kth.se [mailto:tlr.stacken.kth.se]
Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
/Danne







------------------------------

Message Number: 44
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:25:09 +0200
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Re: SV: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
Jag fixar bokning.

Hittills: Jag/Magnus/Daniel/Patrik/Bengt (osäkra: Hans/Martin/Patrick
Fridh/Thomas Kahn)

/Danne


On Wed, 18 Apr 2001, Bengt.Falke.svekom.se wrote:

>> Jag orkar nog gå dit (om vi åker hiss) ;o) Vem bokar?
>> /Falke
>>
>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: tlr.stacken.kth.se [mailto:tlr.stacken.kth.se]
>> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> /Danne
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 45
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:34:27 +0200
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Tjena!

>>Fick höra av en kollega på kontoret att just denna
>>låt skulle vara otroligt skön.

Trevligt! Vem kan ha hört den månntro?
Den är lite annorlunda mot våra övriga jazzhysteriska skapelser. Tanken var att
försöka göra en gammal standardlåt i lite "D¸sseldorf-stil". Några rejäla
KW-ripoffs återfinns för kännarna. För övrigt kan man säga att just denna låt är
gjord helt utan analoga instrument, skandalöst nog (S2000, NordLead,
MicroModular, Reaktor, Pro-52, ReBirth, K1). Det blev så bara.

>>Likaså en remix som
>>Hotsynthkvintetten ska ha gjort med en Ken(?) låt
>>typ Djungelboksstil.

Botongdjungelboken, med "Ayo". Stämmer, det var en remixtävling för unga svenska
hiphopglin.

>>Finns dessa att lyssna på någonstans?

På vår under arbete-websida finns samtliga låtar *utom* just Nacht und Tag (Night
and Day, D¸sseldorf-style) som är tämligen färsk. Löfvberg?

Alltid kul med uppskattande ord, man bugar och bockar!

Carlberg

Svenska HotSynthQuintetten
Gammal Jass på Gamla Synthar
since 1998

==================================================================Synkron Musik & Datorer
Visitors address: Katarina Bangata 79
Mail address: Box 11078, S-100 61 Stockholm, Sweden
Tel: Int+46 8 691 45 05. Fax: Int+46 8 702 29 29.




------------------------------

Message Number: 46
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:35:04 +0200
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka:3f?
>>Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?

Kan tyvärr inte. Jobb över öronen.

Carlberg

==================================================================Synkron Musik & Datorer
Visitors address: Katarina Bangata 79
Mail address: Box 11078, S-100 61 Stockholm, Sweden
Tel: Int+46 8 691 45 05. Fax: Int+46 8 702 29 29.




------------------------------

Message Number: 47
Date: Wed, 18 Apr 2001 14:38:39 +0200
From: "pinhead.home.se"
Subject: RE: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Hi-De-Ho!

Man får tacka för intresset!

Jo, våra alster finns att avnjuta(?) på vår, för tillfället under
ombyggnad, website:

http://shotq.webhop.org

Klicka på 'Låtarna finns här'-länken...
Ayo-hitten heter Botongdjungelboken.

Hoppas att musiken faller på läppen.

Siten skall snart få sig sin uppdatering. Då skall man kunna få sig
lite mer intressant information till livs...

/Löfvbergarn
Lyssnandes på Lavay Smith And Her Red Hot Skillet Licker - "I Wonder
Who's Boogin' My Woogie", fan va det svänger!

*----------------------------------------------------*
|∂∂∂|∂∂|∂∂∂| Svenska HotSynth-Quintetten |∂∂∂|∂∂|∂∂∂|
|||||||||||| jass i transistorernas era ||||||||||||
| http://shotq.webhop.org |
*----------------------------------------------------*



------------------------------

Message Number: 48
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:04:00 +0200
From: "martin.p.johansson.telia.se"
Subject: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Avskärmning?= av=?ISO-8859-1?Q?_bildskärmar.?
My-metall funkar, men bara till en viss gräns. 1.2 Tessla fick även vårat
rör av my-metall att dra iväg....

/Mvh Martin

-----Original Message-----
From: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]On Behalf Of
oskar.krantz.home.se
Sent: den 18 april 2001 09:54
To: Multiple recipients of SAS
Subject: SV: Avskärmning av bildskärmar.


Det lär finnas ett slags nät av något som kallas my-metall eller liknande
som visserligen är dyrt men som väl är det enda som funkar! Mer vet inte
jag...

OK



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För mn.atod.se
Skickat: den 18 april 2001 09:42
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Avskärmning av bildskärmar.


Jag har tre monitorer i bredd, som jag använder
i min ljudmeckarhörna - från vänster till höger:
stor multisynkskärm (till en pc-burk),
commodore 1081 (till amiga, playstation, c64 mfl),
en annan m-synkskärm (till en annan pc-burk / annan amiga).

1081:an går i PAL/NTSC och de bägge andra i typ
1280x1024 85Hz eller nåt sånt.

Om jag kör de bägge stora skärmarna (alltså de
till PC-burkarna) så är det inga problems, de
stör inte varann eller så. Men om jag dänger
igång 1081:an i mitten (de står ganska tätt ihop,
pga platsbrist + att jag ska kunna skåda dem
alla samtidigt) så stör den de bägge flankskärmarna
rätt kraftigt (typ bilden jiddrar liksom konstant
irriterande, ämlans dret).

Men kanske man kan skärma av lite emellan/runtom
skärmen/skärmarna? Någon som har några redigt schyssta
tips (gärna grundade på kunskap eller egen erfarenhet,
jag har provat med diverse stålplåtar och pc-cases etc
som jag haft liggandes, dock utan något direkt resultat)
dvs "tja du kan väl pröva med nån plåt eller nåt" är
inte så hjälpsamt.

Mer handfasta tips skulle hjälpa bättre, angående
material och utformning av avskärmningen/arna.

Tacksam för alla hjälpsamma tips,
/Micke









------------------------------

Message Number: 49
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:31:36 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Wed, 18 Apr 2001 15:14:07 +0200
>> From: "magda.netinsight.se"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: Gondolen ikväll 18:30, vilka?


Hej!

En av mina mest synthfreakiga kompisar, Calle, vill med också!

/Daniel

>> From: "tlr.stacken.kth.se"
>> Subject: Re: Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> Date: Wed, 18 Apr 2001 14:02:01 +0200
>>
>> >>
>> >>
>> >> On Wed, 18 Apr 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:
>> >>
>> >> >> >> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> >> >> >>
>> >> >> >> /Danne
>> >> >> >>
>> >> >>
>> >> >> Jag hänger på, behöver man käka för att sitta där eller kan man bara
>> >> >> ta en öl???
>> >>
>> >> Man kan säkert ta bara en öl. Vet inte det exakta prisläget, men jag
>> >> tänkte iaf äta något.
>> >> Jag måste nog boka halvsnart om vi skall få ett bord.
>> >>
>> >> Hittills: Jag/Magnus/Daniel
>>
>> Åkermanen, Polarn-P och Falke har ju tidigare visat intresse. Sen kan jag i
>> kanten på minnet även minnas Martin och Patrick Fridh. Just ja, skulle inte
>> Tomas Kahn dyka upp också?
>>
>> Sponton mannen kunde inte komma just ikväll, men ni skall veta att jag försökt
>> locka honom! ;)
>> Dock börjar han vakna till så här på vårkvisten (han har väl tinat nu).
>>
>> MVH
>> Magnus
>>
>>



------------------------------

Message Number: 50
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:38:26 +0200
From: "synthesite.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Gondolen=?US-ASCII?Q?_ikväll?= 18:30,=?US-ASCII?Q?_vilka=3F?
Sorry, måste frånvara. Ska lämna över påskägg till en 3-åring & äta middag i
goda vänners lag.

Moss!

/ Fridh (mästare på att hitta på ogiltiga undanflykter)







>>From: "tlr.stacken.kth.se"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: Re: SV: Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>>Date: Wed, 18 Apr 2001 14:25:09 +0200
>>
>>Jag fixar bokning.
>>
>>Hittills: Jag/Magnus/Daniel/Patrik/Bengt (osäkra: Hans/Martin/Patrick
>>Fridh/Thomas Kahn)
>>
>>/Danne
>>
>>
>>On Wed, 18 Apr 2001, Bengt.Falke.svekom.se wrote:
>>
>> >> Jag orkar nog gå dit (om vi åker hiss) ;o) Vem bokar?
>> >> /Falke
>> >>
>> >> -----Ursprungligt meddelande-----
>> >> Från: tlr.stacken.kth.se [mailto:tlr.stacken.kth.se]
>> >> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> >> /Danne
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.



------------------------------

Message Number: 51
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:45:22 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Thomas:
>>>>Fick höra av en kollega på kontoret att just denna
>>>>låt skulle vara otroligt skön.

Ludvig:
>>Trevligt! Vem kan ha hört den månntro?

Han har en kompis som heter Tage som ska ha något
samröre med er(?) Göran Löfström heter min kollega
i alla fall. :-)

Har du URL:en till er under arbete-websida månne?

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 52
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:46:23 +0200
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Gondolen fullt,=?ISO-8859-1?Q?_förslag_Blå_Dörren.?

Gondolen visade sig vara tokfullt. (kanske inte helt oväntat när man
tänker på att det är onsdag.)
Vi 6 pers hittills.
Mitt förslag är att vi byter till Blå Dörren vid slussen. Har för mig att
det är ok + att det är lägre prisklass.
http://www.alltomstockholm.tv4.se/E/V/STOSE/0000/39/87/

Om ingen säger något annat så bokar jag för ~8 pers där.

/Danne


On Wed, 18 Apr 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:

>> >> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> >> Date: Wed, 18 Apr 2001 15:14:07 +0200
>> >> From: "magda.netinsight.se"
>> >> To: Multiple recipients of SAS
>> >> Subject: Re: Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>>
>>
>> Hej!
>>
>> En av mina mest synthfreakiga kompisar, Calle, vill med också!
>>
>> /Daniel
>>
>> >> From: "tlr.stacken.kth.se"
>> >> Subject: Re: Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> >> Date: Wed, 18 Apr 2001 14:02:01 +0200
>> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >> On Wed, 18 Apr 2001, daniel.araya.sth.sr.se wrote:
>> >> >>
>> >> >> >> >> Ja: Q, Gondolen ikväll 18:30, vilka?
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >> /Danne
>> >> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >> Jag hänger på, behöver man käka för att sitta där eller kan man bara
>> >> >> >> ta en öl???
>> >> >>
>> >> >> Man kan säkert ta bara en öl. Vet inte det exakta prisläget, men jag
>> >> >> tänkte iaf äta något.
>> >> >> Jag måste nog boka halvsnart om vi skall få ett bord.
>> >> >>
>> >> >> Hittills: Jag/Magnus/Daniel
>> >>
>> >> Åkermanen, Polarn-P och Falke har ju tidigare visat intresse. Sen kan jag i
>> >> kanten på minnet även minnas Martin och Patrick Fridh. Just ja, skulle inte
>> >> Tomas Kahn dyka upp också?
>> >>
>> >> Sponton mannen kunde inte komma just ikväll, men ni skall veta att jag
>försökt
>> >> locka honom! ;)
>> >> Dock börjar han vakna till så här på vårkvisten (han har väl tinat nu).
>> >>
>> >> MVH
>> >> Magnus
>> >>
>> >>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 53
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:48:23 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re: Gondolen=?ISO-8859-1?Q?_ikväll?= 18:30,=?ISO-8859-1?Q?_vilka=3F?
magda.netinsight.se:
>>Åkermanen, Polarn-P och Falke har ju tidigare visat intresse. Sen kan jag i
>>kanten på minnet även minnas Martin och Patrick Fridh. Just ja, skulle inte
>>Tomas Kahn dyka upp också?
>>
>>Sponton mannen kunde inte komma just ikväll, men ni skall veta att jag
försökt
>>locka honom! ;)
>>Dock börjar han vakna till så här på vårkvisten (han har väl tinat nu).

Aj, aj, aj!
Jag sitter med jobb fram till sent och till råga
på allt är jag nykär så det är date på G efter det.

Hoppas att det kommer fler tillfällen. Kommer ni
att sitta kvar där ett tag annars?

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 54
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:44:19 +0200
From: "martin.p.johansson.telia.se"
Subject: RE: SV: Gondolen ikvdll 18:30, vilka?

Om det med mmartin syftas pa mig sa ar jag upptagen med gratismiddag och
gratisbio.. (Massa pengar over till syntmoduler)...

/Martin

-----Original Message-----
From: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]On Behalf Of
synthesite.hotmail.com
Sent: den 18 april 2001 15:38
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Re: SV: Gondolen ikvdll 18:30, vilka?


Sorry, meste frenvara. Ska ldmna vver peskdgg till en 3-ering & dta middag i
goda vdnners lag.

Moss!

/ Fridh (mdstare pe att hitta pe ogiltiga undanflykter)







>>>From: "tlr.stacken.kth.se"
>>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>>To: Multiple recipients of SAS
>>>Subject: Re: SV: Gondolen ikvdll 18:30, vilka?
>>>Date: Wed, 18 Apr 2001 14:25:09 +0200
>>>
>>>Jag fixar bokning.
>>>
>>>Hittills: Jag/Magnus/Daniel/Patrik/Bengt (osdkra: Hans/Martin/Patrick
>>>Fridh/Thomas Kahn)
>>>
>>>/Danne
>>>
>>>
>>>On Wed, 18 Apr 2001, Bengt.Falke.svekom.se wrote:
>>>
>>> >> Jag orkar nog ge dit (om vi eker hiss) ;o) Vem bokar?
>>> >> /Falke
>>> >>
>>> >> -----Ursprungligt meddelande-----
>>> >> Fren: tlr.stacken.kth.se [mailto:tlr.stacken.kth.se]
>>> >> Ja: Q, Gondolen ikvdll 18:30, vilka?
>>> >> /Danne
>>> >>
>>> >>
>>> >>
>>> >>
>>> >>
>>> >>
>>> >>
>>>
>>>
>>>
>>>

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.




------------------------------

Message Number: 55
Date: Wed, 18 Apr 2001 16:54:51 +0200
From: "carl.olsson.nb.se"
Subject: Ang: Gondolen fullt,=?ISO-8859-1?Q?__förslag_Blå_Dörren.?

hej det är jag som är calle, daniels kompis och det låter bra tycker jag.




------------------------------

Message Number: 56
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:56:55 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: Gondolen fullt,=?ISO-8859-1?Q?_förslag_Blå_Dörren.?
Gutår!

On Wed, 18 Apr 2001, tlr.stacken.kth.se wrote:

>> Mitt förslag är att vi byter till Blå Dörren vid slussen. Har för mig att
>> Om ingen säger något annat så bokar jag för ~8 pers där.

Gärna för mig. Hellre blå dörr än blå ostron! ;)

mvh

/Rotwang - tokhungrig! :D


_ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik/
+46703115109
__________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 57
Date: Wed, 18 Apr 2001 15:59:11 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: RE: Night and Day - Hotsynthkvintetten

pinhead.home.se:
>>Ayo-hitten heter Botongdjungelboken.
>>
>>Hoppas att musiken faller på läppen.

Ha, ha, ha! :-D
Asbra!!! Särskilt slutet!

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 58
Date: Wed, 18 Apr 2001 16:12:42 +0200
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Blå_Dörren?= oxo fullt, det blev=?ISO-8859-1?Q?_Söders_Hjärta.?
Bokat för 6. 2 platser kvar till hugade spekulanter.

Söders Hjärta
Bellmansgatan 22 , 118 47 Stockholm
Grannen är Hjärtats bar med prisbelönt bartender. :)

Vi ses på plats, karta finnes här:
http://www.alltomstockholm.tv4.se/E/V/STOSE/0000/44/00/

/Danne

On Wed, 18 Apr 2001, polarn-p.acc.umu.se wrote:

>> Gutår!
>>
>> On Wed, 18 Apr 2001, tlr.stacken.kth.se wrote:
>>
>> >> Mitt förslag är att vi byter till Blå Dörren vid slussen. Har för mig att
>> >> Om ingen säger något annat så bokar jag för ~8 pers där.
>>
>> Gärna för mig. Hellre blå dörr än blå ostron! ;)
>>
>> mvh
>>
>> /Rotwang - tokhungrig! :D
>>
>>
>> _ P a t r i k E r i k s s o n __________________________
>> polarn-p.acc.umu.se
>> http://www.encounter.nu/patrik/
>> +46703115109
>> __________________________________________________________
>> "The dark religions are departed and sweet science reigns"
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 59
Date: Wed, 18 Apr 2001 17:18:44 +0200
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Ludvig:
>>>>Trevligt! Vem kan ha hört den månntro?
>>

Thomas:

>>Han har en kompis som heter Tage som ska ha något
>>samröre med er(?)

Jahaja, kunde just tro det. Tage är kontorskamrat till mig (han tituleras sig
"SHotQs största fan").
>>
>>Har du URL:en till er under arbete-websida månne?

Ursäkta, glömde. shotq.webhop.org ska det ju vara (med Löfvbergarn hann visst
först).

lc


==================================================================Synkron Musik & Datorer
Visitors address: Katarina Bangata 79
Mail address: Box 11078, S-100 61 Stockholm, Sweden
Tel: Int+46 8 691 45 05. Fax: Int+46 8 702 29 29.




------------------------------

Message Number: 60
Date: Wed, 18 Apr 2001 16:29:46 +0200
From: "jogus.ida.liu.se"
Subject: Re: Night and Day - Hotsynthkvintetten



On Wed, 18 Apr 2001, ludvig.synkron.se wrote:

>> Tjena!
>>
>> >>Fick höra av en kollega på kontoret att just denna
>> >>låt skulle vara otroligt skön.
>>
>> Trevligt! Vem kan ha hört den månntro?

Jag, tillexempel, och förmodligen fler än så. Jag kommer inte ihåg exakt
hur, men jag tror att om man gjorde lite "copy link location" och sedan
klistrade in och raderade lite istf att bara dumklicka på länken på er
hemsida så kunde man få fram en directorylistning av katalogen där låtarna
låg, och där låg inte bara de som var officiellt länkade utan även en hel
del annat, och arbetskopior och så.

Nacht und tag är asbra. Lägg upp officiellt genast.
/Moxie (Sneeeeeke)





------------------------------

Message Number: 61
Date: Wed, 18 Apr 2001 16:34:51 +0200
From: "tilion.hem.passagen.se"
Subject: EX-800 Manual

Hej, Hej Hallå!

Jag har precis införskaffat en Korg EX-800, vet någon snäll människa var man
kan få tag på en manual? Vem är återförsäljare av Korg i Sverige? Finns den
på webben? Är det någon snäll människa som har en, som kan scanna och lägga
upp?

MVH
/Björn



------------------------------

Message Number: 62
Date: Wed, 18 Apr 2001 17:03:42 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Thomas:
>>>>Han har en kompis som heter Tage som ska ha något
>>>>samröre med er(?)

Ludvig:
>>Jahaja, kunde just tro det. Tage är kontorskamrat till mig (han tituleras sig
>>"SHotQs största fan").

Ja, just det! Jag har ju faktiskt varit i det hus
ni sitter i. Har lite samröre med Möller & C:o...

Men jobbar inte Tage på Propellerheads? Eller har jag
fått alltihop om brakfötterna?

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 63
Date: Wed, 18 Apr 2001 17:12:47 +0200
From: "jonas.karlsson.dynalogichb.com"
Subject: Modularprojekt - VCO - Nya priser!

Jag fick nyss en offert på mönsterkort.
45:- styck för 100 och 60:- styck för 50.

Leveranstiden är 3 veckor tyvärr...

Jag har fått intresseanmälningar på minst 44 kort nu, men det borde inte vara
omöjligt att komma upp i närmare 100 tycker jag. Hör av er till mig om ni inte
redan har gjort det!

/Jonas K




------------------------------

Message Number: 64
Date: Wed, 18 Apr 2001 18:16:54 +0200
From: "ludvig.synkron.se"
Subject: Re: Night and Day - Hotsynthkvintetten

Thomas:

>>Men jobbar inte Tage på Propellerheads? Eller har jag
>>fått alltihop om brakfötterna?

Propellerheads (där Tage jobbar) och Synkron (där jag jobbar) delar kontor. Inga
brakfötter inblandade!

Carlberg

==================================================================Synkron Musik & Datorer
Visitors address: Katarina Bangata 79
Mail address: Box 11078, S-100 61 Stockholm, Sweden
Tel: Int+46 8 691 45 05. Fax: Int+46 8 702 29 29.




------------------------------

Message Number: 65
Date: Wed, 18 Apr 2001 17:18:13 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: Modularprojekt - VCO - Nya priser!

Jag är intresserad av 3 kort.
Bengt Falke

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: jonas.karlsson.dynalogichb.com
[mailto:jonas.karlsson.dynalogichb.com]
Skickat: den 18 april 2001 17:13
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Modularprojekt - VCO - Nya priser!


Jag fick nyss en offert på mönsterkort.
45:- styck för 100 och 60:- styck för 50.

Leveranstiden är 3 veckor tyvärr...

Jag har fått intresseanmälningar på minst 44 kort nu, men det borde inte
vara
omöjligt att komma upp i närmare 100 tycker jag. Hör av er till mig om
ni inte
redan har gjort det!

/Jonas K






------------------------------

Message Number: 66
Date: Wed, 18 Apr 2001 18:55:11 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Moog-patent + PWM-VCF!

On Wed, 11 Apr 2001, tlr.stacken.kth.se wrote:

>> Om inte alla har denna redan:
>> http://www.till.com/articles/moog/patents.html
>> Intressant läsning.

Oj, ett av de där patenten påminner om PWM-VCAerna i Sennheiser VSM-201
som vi snackade om för några dagar sen. Här har guben Moog rott ihop en
PWM-version av sitt klassiska Moog-filter! :)

"This was never used in a Moog product, and not surprising as it really
isn't their style, so I'm guessing this patent was mostly to keep other
manufacturers from building PWM filters."

Hård mot de hårda...


/mr




------------------------------

Message Number: 67
Date: Wed, 18 Apr 2001 19:21:19 +0200
From: "mn.atod.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Avskärmning?= av=?ISO-8859-1?Q?_bildskärmar.?
-Well, det här låter ju intressant. Skulle du (eller någon)
kunna utveckla lite? Vad är my-metall (Micke nyfik)?
Hur applicera sagda metall? Runtom 1081:an? Eller bara
på ömse sidor? Om den nu är dyr som herr Krantz påpekade
så kan det ju vara bra att veta vad man gör innan man gör
det...

/Micke


"martin.p.johansson.telia.se" wrote:

>> My-metall funkar, men bara till en viss gräns. 1.2 Tessla fick även vårat
>> rör av my-metall att dra iväg....
>>
>> /Mvh Martin
>>
>> -----Original Message-----
>> From: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]On Behalf Of
>> oskar.krantz.home.se
>> Sent: den 18 april 2001 09:54
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: SV: Avskärmning av bildskärmar.
>>
>> Det lär finnas ett slags nät av något som kallas my-metall eller liknande
>> som visserligen är dyrt men som väl är det enda som funkar! Mer vet inte
>> jag...
>>
>> OK
>>
>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För mn.atod.se
>> Skickat: den 18 april 2001 09:42
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Avskärmning av bildskärmar.
>>
>> Jag har tre monitorer i bredd, som jag använder
>> i min ljudmeckarhörna - från vänster till höger:
>> stor multisynkskärm (till en pc-burk),
>> commodore 1081 (till amiga, playstation, c64 mfl),
>> en annan m-synkskärm (till en annan pc-burk / annan amiga).
>>
>> 1081:an går i PAL/NTSC och de bägge andra i typ
>> 1280x1024 85Hz eller nåt sånt.
>>
>> Om jag kör de bägge stora skärmarna (alltså de
>> till PC-burkarna) så är det inga problems, de
>> stör inte varann eller så. Men om jag dänger
>> igång 1081:an i mitten (de står ganska tätt ihop,
>> pga platsbrist + att jag ska kunna skåda dem
>> alla samtidigt) så stör den de bägge flankskärmarna
>> rätt kraftigt (typ bilden jiddrar liksom konstant
>> irriterande, ämlans dret).
>>
>> Men kanske man kan skärma av lite emellan/runtom
>> skärmen/skärmarna? Någon som har några redigt schyssta
>> tips (gärna grundade på kunskap eller egen erfarenhet,
>> jag har provat med diverse stålplåtar och pc-cases etc
>> som jag haft liggandes, dock utan något direkt resultat)
>> dvs "tja du kan väl pröva med nån plåt eller nåt" är
>> inte så hjälpsamt.
>>
>> Mer handfasta tips skulle hjälpa bättre, angående
>> material och utformning av avskärmningen/arna.
>>
>> Tacksam för alla hjälpsamma tips,
>> /Micke
>>
>>




------------------------------

Message Number: 68
Date: Wed, 18 Apr 2001 19:35:39 +0200
From: "makari.hem.passagen.se"
Subject: SV: Modularprojekt - VCO - Nya priser!


Är det nån som har nån ungefärlig koll på vad det kommer att landa på
inklusive komponenter?

/gustav


>>Jag fick nyss en offert på mönsterkort.
>>45:- styck för 100 och 60:- styck för 50.
>>
>>Leveranstiden är 3 veckor tyvärr...
>>
>>Jag har fått intresseanmälningar på minst 44 kort nu, men det borde inte
vara
>>omöjligt att komma upp i närmare 100 tycker jag. Hör av er till mig om ni
inte
>>redan har gjort det!
>>
>>/Jonas K
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 69
Date: Wed, 18 Apr 2001 20:21:54 +0200
From: "than.techno.org"
Subject: Re: SV: Modularprojekt - VCO - Nya priser!

>> Är det nån som har nån ungefärlig koll på vad det kommer att landa på
>> inklusive komponenter?

Ja det undrar jag också... För vi ska väl sambeställa komponenterna också?
Och vi måste komma överens om pottar, kanske man kan ha flera alternativ, t.ex
olika axeldiametrar.. jag har redan tillgång till en massa snygga rattar för
4mm axel, så jag vill helst fortsätta med det eftersom det är fint om man kan
ha samma sorts rattar på hela synten. Jag har två sorters rattar, en stor fin
med krage för alla frekvensrattar och annat viktigt, och små enkla billiga för
attenuatorer och liknande. (dessa små är av samma sort som sitter på mitt
tektronix 535A, men jag köpte detta skåp av samma snubbe som jag köper rattar
av, så det är kanske han som har bytt dem? hur ser små-rattarna ut på era
535'or?)

frid
/Jonatan - som nyligen experimenterat med brus genom klockdelare, läckert!

K Y M A T I C A - medvetandeutforskning genom ljudexperiment
------------------------------------------------------------
HTTP://fly.to/expanalog/ PHONE: 070-252 79 26 ICQ: 82881301




------------------------------