SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Tue, 25 Sep 2001 01:09:37 +0200
From: "sirtilion.yahoo.com"
Subject: RE: Syntbyggarprojekt

Hej!


>>>Hvrde om att det peger ett syntbyggarprojekt pe listan. Nen som
>>>kan ge lite info?
>>>URL?

Jo det stammer, i folkmun kallad SASmodular :-D. Vi har hittils "klarat av"
VCO och PSU, jag tror eventuellt att det finns nagra VCO kort att kopa i
omgang 2. PSU'erna ar nog tyvarr slut. Men kan du etsa sjalv sa ska det inte
vara nagot problem.
For mera matnyttigt kolla har : http://www.jacek.nu/sas/

MVH
/Bjorn "TiLion" Karlsson

## Anything is possible!
##
## http://www.tilion.burken.nu
## mailto:tilion.hem.passagen.se
## icq: 1987670
##
## Some witty comment....



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free .yahoo.com address at http://mail.yahoo.com



------------------------------

Message Number: 2
Date: Tue, 25 Sep 2001 01:24:22 +0200
From: "simon.brunndahl.com"
Subject: http://www.synthesizers.com

Hallå, hallå!

Någon som har erfarenhet eller känner någon annan som har det när det gäller
synthesizers.com:s modlusystem? De är i vilket fall grymt snygga!

/simon





------------------------------

Message Number: 3
Date: Tue, 25 Sep 2001 03:07:17 +0200
From: "m-18138.mailbox.swipnet.se"
Subject: [SAS] Party onsdag

Henriksbergs Takterass, Göteborg
21-02, 40:-
Live från Eva-Lena Orange.
Rudolpho Ecstein och Lucasa Rhinehart spelar skivor.

m v h Ronnie
www.stillebenrecords.com








------------------------------

Message Number: 4
Date: Tue, 25 Sep 2001 03:23:43 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: bit 99

Hej boys + girl!

Nå'n som funderar på att hoppa på det italienska tåget? Jag har precis fått
kontakt med en snubbe som ska dumpa sin Bit-99 (svart tror jag). Sugna och har
2500? Hör av er privat så får ni nummer...

jesper (jesper.bolina.hsb.se)
- -- --- ---- ----- ---- --- -- -
electronic obsession mailorder
(jesper.odemark.swipnet.se)





------------------------------

Message Number: 5
Date: Tue, 25 Sep 2001 05:31:27 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: synd att man inte=?ISO-8859-1?Q?_är?= en=?ISO-8859-1?Q?_dängare_på?
http://cgi.ebayjapan.co.jp/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1465874174

jesper (jesper.bolina.hsb.se)
- -- --- ---- ----- ---- --- -- -
electronic obsession mailorder
(jesper.odemark.swipnet.se)





------------------------------

Message Number: 6
Date: Tue, 25 Sep 2001 08:20:50 +0200
From: "partybreaker.home.se"
Subject: Re: synd att man inte=?ISO-8859-1?Q?_är?= en=?ISO-8859-1?Q?_dängare_på?
>> http://cgi.ebayjapan.co.jp/aw-cgi/eBayISAPI.dll?
ViewItem&item=1465874174
>>
>> jesper (jesper.bolina.hsb.se)
>> - -- --- ---- ----- ---- --- -- -
>> electronic obsession mailorder
>> (jesper.odemark.swipnet.se)

Det verkar ju iofs som det bara är 191J-racket som är till
salu. Men i annat fall kanske man kan gå nån crashcourse i
japanska ;)

Christian



------------------------------

Message Number: 7
Date: Tue, 25 Sep 2001 08:24:23 +0200
From: "partybreaker.home.se"
Subject: tr808

Hejsan
Vad är en sådan värd egentligen? Den är i gott skick
enligt säljaren.

/Christian



------------------------------

Message Number: 8
Date: Tue, 25 Sep 2001 09:34:03 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: tr808

On Tue Sep 25 2001, partybreaker.home.se wrote:

>> Vad är en sådan värd egentligen? Den är i gott skick
>> enligt säljaren.

Värd? Eller vad man får betala för den? Musikbörsenpriset är väl 6500
eller så, hittar du en för 4000 så slå till på en gång!

Vettigt pris? Tja...

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
always punish the squirrel


------------------------------

Message Number: 9
Date: Tue, 25 Sep 2001 09:37:50 +0200
From: "simon.brunndahl.com"
Subject: Re: tr808

Ja, annars vill jag ha den!

/simon

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, September 25, 2001 9:34 AM
Subject: Re: tr808


>> On Tue Sep 25 2001, partybreaker.home.se wrote:
>>
>> >> Vad är en sådan värd egentligen? Den är i gott skick
>> >> enligt säljaren.
>>
>> Värd? Eller vad man får betala för den? Musikbörsenpriset är väl 6500
>> eller så, hittar du en för 4000 så slå till på en gång!
>>
>> Vettigt pris? Tja...
>>
>> /Janne
>>
>> --
>> Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
>> always punish the squirrel
>>
>>




------------------------------

Message Number: 10
Date: Tue, 25 Sep 2001 09:44:16 +0200
From: "Martin.Rundqvist.abc.se"
Subject: Re: SV: gamla tyskar

On Mon, 24 Sep 2001, mr.analogue.org wrote:

>> Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa kvickt
>> för den hade så oerhört trista ljud.
Du vet väl att man tokmoddar saker som låter trist?

/Roboten



------------------------------

Message Number: 11
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:09:38 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Back

>>Kollar läget lite igen!
>>
>>/Lasse


hej lasse !

kul att du är med oss igen !


//farbror synt



_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 12
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:12:10 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Synthfool hos SonicState

>>Är detta en spegel av den legendariska siten eller?
>>
>>Synthfool LITE:
>>http://www.sonicstate.com/synthfool/


japp !! ,möjligt att den är ngt bantad dock....


mvh olle

_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 13
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:14:43 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SV: gamla tyskar

On Tue, 25 Sep 2001, Martin.Rundqvist.abc.se wrote:

>> >> Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa kvickt
>> >> för den hade så oerhört trista ljud.
>>
>> Du vet väl att man tokmoddar saker som låter trist?

Japp, och snacka om tokmod! Jag plockade bort varenda liten del,
alla på en gång, och gjorde nåt roligare med pengarna istället... :)


/mr




------------------------------

Message Number: 14
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:16:03 +0200
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: SV:=?ISO-8859-1?Q?_Dröjer?= mig vid=?ISO-8859-1?Q?_tröskeln?
Jo, du har rätt Henrik. Så är det för mig också. En del låtar (med
betoning på låtar) bara hugger direkt och sedan sitter de där för resten
av livet... magi! Nu ä det ju så att jag inte tror att just denna
kvalitet är en av Dweller:s största tillhångar, utan att de snarare
tillhör den kategori av musik som man vänjer sig vid för att så
småningom fästa sig vid rejält (förutsatt att man ger dem den chansen).
Hemma hos mig snurrar de faktiskt ganska ofta...

Det som störde mig en aning var att Patrik Fridh på 50 minuter hade
laddat hem musiken (2 CD-skivor) lyssnat igenom den och sedan sågade den
fullständigt. Jag undrade lite inom mig över vilka behov han har.... som
gör att han fungerar på det sättet. Jag är inte helt säker på att han
skulle respektera en sågning av hans egen musik om den hade skett på
samma sätt.

För mig fungerar det nog så att jag gärna skriver till listan om sådant
jag tycker om och som kan vara positivt. Vad är det för mening att
skriva om allt jag tycker är skit!!!! Polarn P hade ju inte ens bett om
några synpunkter!

Ja, ja ... vi är ju olika..... Det som är så skumt är att folk som är
trevliga och hänsynsfulla i verkliga livet kan vara helt annorlunda i
den virtuella världen. Ibland undrar jag om de inte förstår att det är
människor i andra änden av "tråden" som läser vad de skriver och som
faktiskt förstår sambandet mellan det skrivna ordet och personen bakom.

Bekymrad Bengt, som plötsligt blir glad när han får besked om att det
blir SAS#6-pålägg på Magnus trevliga maskiner ikväll. Kanske ett
pulserande brus utan attack...tack!

>> -----Ursprungligt meddelande-----
>> Från: henrik.twisterella.com [mailto:henrik.twisterella.com]
>> Skickat: den 24 september 2001 22:58
>> Till: Multiple recipients of SAS
>> Ämne: Re: SV: Dröjer mig vid tröskeln

>> >>>>
>> >> >> För mig är det nog så att riktigt bra musik tar sin tid.......
>>
>> Jag håller inte med dig till fullo - en hel del bra musik knockar mig
>> redan vid första lyssningen, men visst är det så att en hel del musik
>> tar sin tid. Många av mina absokuta favoritskivor har ju kröävt en
>> hel del lyssningar. I vissa fall anar man tidigt att det är något som
>> man kommer att tycka om framöver, i andra fall kanske det är någon
>> annans åsikt som gör att man ger skivan en chans att växa fram.
>>
>> ang Dweller ATT så blev jag väl inte helt övertygad. Det var inget
>> som jag var sådär jätteförtjust i, men jag kan förstå att andra
>> gillar det. "platt och ointressant" kan jag inte riktigt hålla med
>> om, det har uppenbara kvaliteter även om det inte riktigt var minpryl.
>>
>> mvh henrik



------------------------------

Message Number: 15
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:16:29 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: SV: gamla tyskar

>>Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa kvickt
>>för den hade så oerhört trista ljud.

personligen gillar jag kpr-77ans virvel och hihat
ljud mera än 808ans dito ,de låter mera elektroniskt
på nåt sätt ,
och 808ans ljud är jag ngt less på......

//farbror_s

_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 16
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:25:53 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

On Tue, 25 Sep 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:

>> >>Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa kvickt
>> >>för den hade så oerhört trista ljud.
>>
>> personligen gillar jag kpr-77ans virvel och hihat
>> ljud mera än 808ans dito ,de låter mera elektroniskt
>> på nåt sätt,

Ja, 77:ans virvel är väl ganska lik KR-55:ans. (Hör DM:s Speak&Spell!)
Och hihatsen är extremt metalliska, precis som KR-55. Men jag har
känslan av att 55:an är godare.

Hm, hur är det egentligen med 77:an - är den PCM-baserad eller analog?


/mr - hann pinsamt nog aldrig öppna sin




------------------------------

Message Number: 17
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:33:57 +0200
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: Roland trummisar

Då vill jag passa på att inflika en fråga (?) om gamla
Roland trummisar... har ju ägt en gammal Ro..eehh..Boss DR-55
och en Roland CR-5000, jag gillade verkligen CR-5000 soundet...är
CR-5000 typ en preset TR-808???

Ronny



------------------------------

Message Number: 18
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:33:54 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

>>Hm, hur är det egentligen med 77:an - är den PCM-baserad eller analog?

skojar du ellör?
den är ju för sjutton ANALOG juh !

mvh OLLE


_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 19
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:38:48 +0200
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re: Synthfool hos SonicState

Thomas:
>>>>Är detta en spegel av den legendariska siten eller?
>>>>
>>>>Synthfool LITE:
>>>>http://www.sonicstate.com/synthfool/

farbror_synt.hotmail.com:
>>japp !! ,möjligt att den är ngt bantad dock....
>>
>>
>>mvh olle

Jag surfade runt en del igår och kollade främst
på gamla annonser och produktblad. Jätteintressant
att kolla på hur dessa syntar marknadsfördes! :-)

/Thomas
____________________
thomas.roundhouse.se
http://www.mp3.com/kahn
http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 20
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:42:47 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Roland trummisar

On Tue, 25 Sep 2001, ronny.gardh.wirelessopinion.com wrote:

>> Då vill jag passa på att inflika en fråga (?) om gamla
>> Roland trummisar... har ju ägt en gammal Ro..eehh..Boss DR-55
>> och en Roland CR-5000, jag gillade verkligen CR-5000 soundet...är
>> CR-5000 typ en preset TR-808???

Nja... snarare skulle jag säga att de ganska pappiga butiksvågarna
CR-8000/5000 är ett mellanting mellan CR-78/68 och TR-808. De gamla
CR-78/68-burkarna är mer "puff och pys" än CR-8000/5000, medan TR-808
är mycket mer distinkt och lyckad i sitt sound. Men visst är CR-8000 en
bra burk också, framförallt på fyra punkter:

0) Den har Sync24
1) Dess släpiga hihats
2) Dess fenomenala BPM-mätare
3) Världens fetaste CLAP! Jag skojar inte! :)

Synd att 5000 verkar sakna flera av ovanstående...


/mr, stolt 8000-förare




------------------------------

Message Number: 21
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:44:02 +0200
From: "simon.brunndahl.com"
Subject: Re: Synthfool hos SonicState

En kompis till mig berättade att han suttit på en fest och bläddrat i en gammal
Playboy från 70-talet då han helt plötsligt får syn på en Arp 2600 annons!!!!

Det var nog bättre förr...

/simon


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, September 25, 2001 10:38 AM
Subject: Re: Synthfool hos SonicState


>> Thomas:
>> >>>>Är detta en spegel av den legendariska siten eller?
>> >>>>
>> >>>>Synthfool LITE:
>> >>>>http://www.sonicstate.com/synthfool/
>>
>> farbror_synt.hotmail.com:
>> >>japp !! ,möjligt att den är ngt bantad dock....
>> >>
>> >>
>> >>mvh olle
>>
>> Jag surfade runt en del igår och kollade främst
>> på gamla annonser och produktblad. Jätteintressant
>> att kolla på hur dessa syntar marknadsfördes! :-)
>>
>> /Thomas
>> ____________________
>> thomas.roundhouse.se
>> http://www.mp3.com/kahn
>> http://www.kahn.nu
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 22
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:48:33 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Roland trummisar

>>Men visst är CR-8000 en
>>bra burk också, framförallt på fyra punkter:
>>
>>0) Den har Sync24
>>1) Dess släpiga hihats
>>2) Dess fenomenala BPM-mätare
>>3) Världens fetaste CLAP! Jag skojar inte! :)
>>
>>Synd att 5000 verkar sakna flera av ovanstående...
>>
>>
>>/mr, stolt 8000-förare
>>

jag har läst nånstans att cr8000 saknar kvantisering ,
stämmer detta ?
låter mysko.....

//olle
>>
>>


_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 23
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:50:59 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Synthfool hos SonicState

>>Jag surfade runt en del igår och kollade främst
>>på gamla annonser och produktblad. Jätteintressant
>>att kolla på hur dessa syntar marknadsfördes! :-)

japp ,det finns mycket intressant och
matnyttigt hos herr lightner.....


//olle

_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 24
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:52:18 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

On Tue, 25 Sep 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:

>> >>Hm, hur är det egentligen med 77:an - är den PCM-baserad eller analog?
>>
>> skojar du ellör?

Näjjj! :)

>> den är ju för sjutton ANALOG juh !

Men den är ju så liten!


/mr




------------------------------

Message Number: 25
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:54:05 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Synthfool hos SonicState

On Tue, 25 Sep 2001, simon.brunndahl.com wrote:

>> En kompis till mig berättade att han suttit på en fest och bläddrat i
>> en gammal Playboy från 70-talet då han helt plötsligt får syn på en
>> Arp 2600 annons!!!!

Ähum, schyssta... skjutpotreglage! ;-)


/mr




------------------------------

Message Number: 26
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:55:21 +0200
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: SV: Synthfool hos SonicState

Hade en gång en sida med scanningar från Roland och Korg kataloger,
men tydligen så funkar inte den sidan längre :(

Se om jag kommer ihåg vad som fanns med...
Roland katalogen...var det bla jx+mks syntharna
och i Korg var det bla alla MS, PS, Trident...
Lite svårt att scanna Trident för den tog mittuppslaget :))
och det fanns handskrivet pris när det begav sig...
MS-20 tror jag låg på 4500 och Trident kostade ca 25000 !!!

R



------------------------------

Message Number: 27
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:55:41 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Synthfool hos SonicState


>>Det var nog bättre förr...

japp ,syntarna var det iaf...hehe


//farbror_s

_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 28
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:58:13 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

>> >> den är ju för sjutton ANALOG juh !
>>
>>Men den är ju så liten!

tja ,me 606an är ju ännu mindre
och den är ju inte d*gital för det ,hehe

mvh olle

_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 29
Date: Tue, 25 Sep 2001 10:59:47 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Roland trummisar

On Tue, 25 Sep 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:

>> jag har läst nånstans att cr8000 saknar kvantisering ,
>> stämmer detta ?
>> låter mysko.....

Klart att den saknar kvantisering, det gör väl alla gamla trummaskiner?
Eller också så har de väl kvantisering allihop?

(Vad är kvantisering i en stepsekvensvärld?)


Det där har du säkert läst på en sån där sajt där det står en massa typ

"User memories: 1
Expansion: -
Multitimbrality: -
MIDI inputs: -
MIDI outputs: -"
osv. :)


/mr




------------------------------

Message Number: 30
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:02:00 +0200
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: SV: Roland trummisar

http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010037.JPG
http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010038.JPG
http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010039.JPG
http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010040.JPG
http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010041.JPG

Fattades några "hylsor" så det var därför jag skeppade den för 500kr.


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För mr.analogue.org
Skickat: den 25 september 2001 10:43
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Re: Roland trummisar


On Tue, 25 Sep 2001, ronny.gardh.wirelessopinion.com wrote:

>>> Då vill jag passa på att inflika en fråga (?) om gamla
>>> Roland trummisar... har ju ägt en gammal Ro..eehh..Boss DR-55
>>> och en Roland CR-5000, jag gillade verkligen CR-5000 soundet...är
>>> CR-5000 typ en preset TR-808???

Nja... snarare skulle jag säga att de ganska pappiga butiksvågarna
CR-8000/5000 är ett mellanting mellan CR-78/68 och TR-808. De gamla
CR-78/68-burkarna är mer "puff och pys" än CR-8000/5000, medan TR-808
är mycket mer distinkt och lyckad i sitt sound. Men visst är CR-8000 en
bra burk också, framförallt på fyra punkter:

0) Den har Sync24
1) Dess släpiga hihats
2) Dess fenomenala BPM-mätare
3) Världens fetaste CLAP! Jag skojar inte! :)

Synd att 5000 verkar sakna flera av ovanstående...


/mr, stolt 8000-förare






------------------------------

Message Number: 31
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:06:21 +0200
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Säljes?
NOVATION Drumstation V.1. Bra skick.
BEHRINGER Ultrafex Pro EX-3200. Sound enhancer. Som ny!
DIGITECH DSP128+. Multieffekt. Mkt bra skick.
Synthstativ med plats för 2 synthar, Quiklok



------------------------------

Message Number: 32
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:07:11 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: SV: Roland trummisar

schysst ,ingen länk funkar ju

OLLE


>>From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>To: Multiple recipients of SAS
>>Subject: SV: Roland trummisar
>>Date: Tue, 25 Sep 2001 11:02:00 +0200
>>
>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010037.JPG
>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010038.JPG
>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010039.JPG
>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010040.JPG
>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010041.JPG
>>
>>Fattades några "hylsor" så det var därför jag skeppade den för 500kr.
>>
>>
>>-----Ursprungligt meddelande-----
>>Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För mr.analogue.org
>>Skickat: den 25 september 2001 10:43
>>Till: Multiple recipients of SAS
>>Ämne: Re: Roland trummisar
>>
>>
>>On Tue, 25 Sep 2001, ronny.gardh.wirelessopinion.com wrote:
>>
>> >>> Då vill jag passa på att inflika en fråga (?) om gamla
>> >>> Roland trummisar... har ju ägt en gammal Ro..eehh..Boss DR-55
>> >>> och en Roland CR-5000, jag gillade verkligen CR-5000 soundet...är
>> >>> CR-5000 typ en preset TR-808???
>>
>>Nja... snarare skulle jag säga att de ganska pappiga butiksvågarna
>>CR-8000/5000 är ett mellanting mellan CR-78/68 och TR-808. De gamla
>>CR-78/68-burkarna är mer "puff och pys" än CR-8000/5000, medan TR-808
>>är mycket mer distinkt och lyckad i sitt sound. Men visst är CR-8000 en
>>bra burk också, framförallt på fyra punkter:
>>
>>0) Den har Sync24
>>1) Dess släpiga hihats
>>2) Dess fenomenala BPM-mätare
>>3) Världens fetaste CLAP! Jag skojar inte! :)
>>
>>Synd att 5000 verkar sakna flera av ovanstående...
>>
>>
>>/mr, stolt 8000-förare
>>
>>
>>
>>
>>


_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 33
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:11:39 +0200
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: SV: SV: Roland trummisar

VA! Jag testade så funkade det...testa denna då:
http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/cr5000.html
och denna klippte jag direkt från web-läsaren :)

R

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
farbror_synt.hotmail.com
Skickat: den 25 september 2001 11:07
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Re: SV: Roland trummisar


schysst ,ingen länk funkar ju

OLLE


>>>From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
>>>Reply-To: LIST-SAS.mkv.mh.se
>>>To: Multiple recipients of SAS
>>>Subject: SV: Roland trummisar
>>>Date: Tue, 25 Sep 2001 11:02:00 +0200
>>>
>>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010037.JPG
>>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010038.JPG
>>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010039.JPG
>>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010040.JPG
>>>http://www.geocities.com/dead_faint/cr5000/P1010041.JPG
>>>
>>>Fattades några "hylsor" så det var därför jag skeppade den för 500kr.
>>>
>>>
>>>-----Ursprungligt meddelande-----
>>>Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För mr.analogue.org
>>>Skickat: den 25 september 2001 10:43
>>>Till: Multiple recipients of SAS
>>>Ämne: Re: Roland trummisar
>>>
>>>
>>>On Tue, 25 Sep 2001, ronny.gardh.wirelessopinion.com wrote:
>>>
>>> >>> Då vill jag passa på att inflika en fråga (?) om gamla
>>> >>> Roland trummisar... har ju ägt en gammal Ro..eehh..Boss DR-55
>>> >>> och en Roland CR-5000, jag gillade verkligen CR-5000 soundet...är
>>> >>> CR-5000 typ en preset TR-808???
>>>
>>>Nja... snarare skulle jag säga att de ganska pappiga butiksvågarna
>>>CR-8000/5000 är ett mellanting mellan CR-78/68 och TR-808. De gamla
>>>CR-78/68-burkarna är mer "puff och pys" än CR-8000/5000, medan TR-808
>>>är mycket mer distinkt och lyckad i sitt sound. Men visst är CR-8000 en
>>>bra burk också, framförallt på fyra punkter:
>>>
>>>0) Den har Sync24
>>>1) Dess släpiga hihats
>>>2) Dess fenomenala BPM-mätare
>>>3) Världens fetaste CLAP! Jag skojar inte! :)
>>>
>>>Synd att 5000 verkar sakna flera av ovanstående...
>>>
>>>
>>>/mr, stolt 8000-förare
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>


_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se





------------------------------

Message Number: 34
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:11:12 +0200
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: SV: SV:=?ISO-8859-1?Q?_Dröjer?= mig vid=?ISO-8859-1?Q?_tröskeln?
bengt funderar:
>>
>>Ja, ja ... vi är ju olika..... Det som är så skumt är att folk som är
>>trevliga och hänsynsfulla i verkliga livet kan vara helt annorlunda i
>>den virtuella världen. Ibland undrar jag om de inte förstår att det är
>>människor i andra änden av "tråden" som läser vad de skriver och som
>>faktiskt förstår sambandet mellan det skrivna ordet och personen bakom.

Det är nog ganska lätt hänt. Man glömmer lätt att de som läser
faktiskt inte känenr den verkliga personen, trots att man kanske
pratat via en mailinglista dagligen i fem år. Flera av mina vänner,
som finns både på denna lista och i mitt riktiga liv, påpekar ibland
för mig att "nu var du så där dryg på sas-listan igen". Vid dessa
tillfällen stannar jag upp och funderar, och inser oftast att den som
itne känner mig IRL nog skulle uppfatta det aktuella uttalandet som
drygt - jag glömmer bort att mina list-vänner faktiskt inte känenr
den riktige Henrik och därför inte ser vilket ansiktsuttryck jag
egentigen har och jag menar ju aldrig att låta dryg här på listan.
Samma sak känner jag även ibland när mina vänner skriver som kan
uppfattas som drygt. Själv vet jag ju hur de menar och att de inte
alls avser att vara dryga, men känner man dem inte är risken stor att
man missuppfattar budskapet. Det är ju en av riskerna med en
mailinglista som är så familjär som SAS-listan.

mvh h

--

______music is the answer.
______email henrik.twisterella.com
______webzine http://www.twisterella.com
______homepage http://hem2.passagen.se/ethree




------------------------------

Message Number: 35
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:11:51 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: Re: Roland trummisar

>>Klart att den saknar kvantisering, det gör väl alla gamla trummaskiner?

hmmm ¥,kpr77 har väl kvantisering vid realtidsprogrammering....?

>>Eller också så har de väl kvantisering allihop?
>>
>>(Vad är kvantisering i en stepsekvensvärld?)
>>
>>
>>Det där har du säkert läst på en sån där sajt där det står en massa >typ
>>"User memories: 1
>>Expansion: -
>>Multitimbrality: -
>>MIDI inputs: -
>>MIDI outputs: -"

nej du ,det var en test i nån gammal playboy har jag för mej....
hehehe !!

//OLLE


>>

_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 36
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:13:31 +0200
From: "farbror_synt.hotmail.com"
Subject: wasp filter igen?

hepp !

kan nån ge maj länken till wasp filter schemot...?

OLLE



_________________________________________________________________
Hämta MSN Explorer kostnadsfritt på http://explorer.msn.se



------------------------------

Message Number: 37
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:20:35 +0200
From: "andrew33.home.se"
Subject: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

prata inte om KR77, jag tackade nej till en i bra skick för 400:- för 4-5år
sedan :/
Jag visste inte vad det var då, och när jag väl kom på det, så var det för
sent :((

Nåja, har iaf samplingarna ifrån den, men det är ju inte riktigt samma sak.

*Digga Paul Oakenfields remix av Planet Rock, som på iofs påminner om
Kraftwerks version av Planet Rock, men men*

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, September 25, 2001 10:25 AM
Subject: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)


>> On Tue, 25 Sep 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:
>>
>> >> >>Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa
kvickt
>> >> >>för den hade så oerhört trista ljud.
>> >>
>> >> personligen gillar jag kpr-77ans virvel och hihat
>> >> ljud mera än 808ans dito ,de låter mera elektroniskt
>> >> på nåt sätt,




------------------------------

Message Number: 38
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:28:05 +0200
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: SV: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

Jo, vem minns inte tiderna då de gamla analoga syntharna
såldes för en spottstyver, grämer mig fortfarande som inte
köpte en MS-20 för 800kr :(( Grrrrr...

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För andrew33.home.se
Skickat: den 25 september 2001 11:21
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)


prata inte om KR77, jag tackade nej till en i bra skick för 400:- för 4-5år
sedan :/
Jag visste inte vad det var då, och när jag väl kom på det, så var det för
sent :((

Nåja, har iaf samplingarna ifrån den, men det är ju inte riktigt samma sak.

*Digga Paul Oakenfields remix av Planet Rock, som på iofs påminner om
Kraftwerks version av Planet Rock, men men*

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, September 25, 2001 10:25 AM
Subject: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)


>>> On Tue, 25 Sep 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:
>>>
>>> >> >>Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa
kvickt
>>> >> >>för den hade så oerhört trista ljud.
>>> >>
>>> >> personligen gillar jag kpr-77ans virvel och hihat
>>> >> ljud mera än 808ans dito ,de låter mera elektroniskt
>>> >> på nåt sätt,






------------------------------

Message Number: 39
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:28:34 +0200
From: "simon.brunndahl.com"
Subject: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)

"Kraftwerks version av Planet Rock" - What?!

/simon

----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, September 25, 2001 11:20 AM
Subject: Re: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)


>> prata inte om KR77, jag tackade nej till en i bra skick för 400:- för 4-5år
>> sedan :/
>> Jag visste inte vad det var då, och när jag väl kom på det, så var det för
>> sent :((
>>
>> Nåja, har iaf samplingarna ifrån den, men det är ju inte riktigt samma sak.
>>
>> *Digga Paul Oakenfields remix av Planet Rock, som på iofs påminner om
>> Kraftwerks version av Planet Rock, men men*
>>
>> ----- Original Message -----
>> From:
>> To: "Multiple recipients of SAS"
>> Sent: Tuesday, September 25, 2001 10:25 AM
>> Subject: Korgtrummisar (Re: SV: gamla tyskar)
>>
>>
>> >> On Tue, 25 Sep 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:
>> >>
>> >> >> >>Jag hade en KPR-77 ett kort tag, men gjorde mig av med den illa
>> kvickt
>> >> >> >>för den hade så oerhört trista ljud.
>> >> >>
>> >> >> personligen gillar jag kpr-77ans virvel och hihat
>> >> >> ljud mera än 808ans dito ,de låter mera elektroniskt
>> >> >> på nåt sätt,
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 40
Date: Tue, 25 Sep 2001 11:33:43 +0200
From: "patrick.fridh.telia.com"
Subject: Re: SV:=?ISO-8859-1?Q?_Dröjer?= mig vid=?ISO-8859-1?Q?_tröskeln?
SAS back on the pajkastar-track... :-(

>> Det som störde mig en aning var att Patrik Fridh på 50 minuter hade
>> laddat hem musiken (2 CD-skivor) lyssnat igenom den och sedan sågade den

Nej, det gjorde jag inte. Jag laddade hem de tre låtar jag kunde hitta.
Sorry.

>> fullständigt. Jag undrade lite inom mig över vilka behov han har.... som

Nej - inte fullständigt. Jag sade att jag gillade ljudet.

>> gör att han fungerar på det sättet. Jag är inte helt säker på att han

"Fungerar på det sättet" ?!

>> skulle respektera en sågning av hans egen musik om den hade skett på
>> samma sätt.

Det sker dagligen, och jag respekterar alla människors åsikter. Jag kan ta
till mig av negativ kritik för att försöka använda den som ett riktmärke när
jag gör ny musik. Jag tar det inte så förbaskat blodigt.

>> För mig fungerar det nog så att jag gärna skriver till listan om sådant
>> jag tycker om och som kan vara positivt. Vad är det för mening att
>> skriva om allt jag tycker är skit!!!! Polarn P hade ju inte ens bett om
>> några synpunkter!

Nu är det rätt mycket surgubbevarning här... Polarn frågade sig ju om det
var värt ett köp, och jag föreslog bara att han inte skulle falla till föga.

>> Ja, ja ... vi är ju olika..... Det som är så skumt är att folk som är
>> trevliga och hänsynsfulla i verkliga livet kan vara helt annorlunda i
>> den virtuella världen. Ibland undrar jag om de inte förstår att det är
>> människor i andra änden av "tråden" som läser vad de skriver och som
>> faktiskt förstår sambandet mellan det skrivna ordet och personen bakom.

Alla människor tänker och agerar olika, därav Talibaner och Amerikaner. Jag
talar rätt ut eftersom jag lever i en demokrati och är uppfostrad till att
få tycka och tänka precis hur fan jag vill! ;-)

Dessutom betyder en smiley-gubbe att man inte är så förbaskat allvarlig!

>> Bekymrad Bengt, som plötsligt blir glad när han får besked om att det
>> blir SAS#6-pålägg på Magnus trevliga maskiner ikväll. Kanske ett
>> pulserande brus utan attack...tack!

Du behöver inte bekymra dig, Bengt. Solen skiner på oss alla, om än i olika
vinklar.



Mvh,

/ Bespottad yngling




------------------------------