SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Thu, 01 Nov 2001 15:43:20 +0100
From: "Niklas.Sonden.se.flextronics.com"
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...

/Niklas

-----Original Message-----
From: wilhelm.uniweb.se [mailto:wilhelm.uniweb.se]
Sent: den 1 november 2001 15:40
To: Multiple recipients of SAS
Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


Ajajaj... nu får jag väl krypa till korset...
Har också en D50. Men det har Karl Bartos
också! :-P

/aw






------------------------------

Message Number: 2
Date: Thu, 01 Nov 2001 15:48:16 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re(3): VOLVOSYNTEN KORAD !!

>>Borde inte det vara något ur JV-serien?
>>Eller är den totalratad. :-)

jag låter citatet från häromdan svara för sig själv...
>>
>> "1080-giftet är det vanligaste,
>> och det dödar allt."
>>



d-50 däremot är ju himla treflig ;-)



------------------------------

Message Number: 3
Date: Thu, 01 Nov 2001 15:54:30 +0100
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

On Thu Nov 01 2001, thomas.roundhouse.se wrote:

>> Borde inte det vara något ur JV-serien?
>> Eller är den totalratad. :-)

Min 1080 finns längst nere på den här bilden.

http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg/sas/PA200002.JPG

Inte inkopplad. :)

Dagen jag drar igång midisystemet så skall den helt klart med där, har
några riktigt bra ljud på den som jag rattat ihop själv.

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
with blood filled with artificial cinnamon


------------------------------

Message Number: 4
Date: Thu, 01 Nov 2001 16:02:15 +0100
From: "wilhelm.uniweb.se"
Subject: Vemia

Om jag inte missminner mig så sätter en ny vemia-vända
igång om två veckor. Listan på gerät skulle komma ut
idag.




/aw




------------------------------

Message Number: 5
Date: Thu, 01 Nov 2001 16:03:37 +0100
From: "ronny.gardh.wirelessopinion.com"
Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Puh! Där klarar man sig...ingen som har nån Yamaha FB01 el TX81Z här?

Ronny

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
Niklas.Sonden.se.flextronics.com
Skickat: den 1 november 2001 15:43
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...

/Niklas

-----Original Message-----
From: wilhelm.uniweb.se [mailto:wilhelm.uniweb.se]
Sent: den 1 november 2001 15:40
To: Multiple recipients of SAS
Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


Ajajaj... nu får jag väl krypa till korset...
Har också en D50. Men det har Karl Bartos
också! :-P

/aw








------------------------------

Message Number: 6
Date: Thu, 01 Nov 2001 16:23:58 +0100
From: "andrew33.home.se"
Subject: Re: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

ajdå, jag har både en D-50 OCH en D110 :/

bör jag söka hjälp?


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, November 01, 2001 3:43 PM
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


>> Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...
>>
>> /Niklas
>>
>> -----Original Message-----
>> From: wilhelm.uniweb.se [mailto:wilhelm.uniweb.se]
>> Sent: den 1 november 2001 15:40
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!
>>
>>
>> Ajajaj... nu får jag väl krypa till korset...
>> Har också en D50. Men det har Karl Bartos
>> också! :-P
>>
>> /aw
>>
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 7
Date: Thu, 01 Nov 2001 16:36:50 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Njet.... inget sånt
/Bengt Falke

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Niklas.Sonden.se.flextronics.com
[mailto:Niklas.Sonden.se.flextronics.com]
Skickat: den 1 november 2001 15:43
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...

/Niklas

-----Original Message-----
From: wilhelm.uniweb.se [mailto:wilhelm.uniweb.se]
Sent: den 1 november 2001 15:40
To: Multiple recipients of SAS
Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


Ajajaj... nu får jag väl krypa till korset...
Har också en D50. Men det har Karl Bartos
också! :-P

/aw








------------------------------

Message Number: 8
Date: Thu, 01 Nov 2001 16:40:47 +0100
From: "Bengt.Falke.svekom.se"
Subject: SV: VOLVOSYNTEN KORAD !!

Njet... inget sånt och ingen JV heller

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: ludvig.synkron.se [mailto:ludvig.synkron.se]
Skickat: den 1 november 2001 14:39
Till: Multiple recipients of SAS
Ämne: Re: VOLVOSYNTEN KORAD !!


>>> volvosynten numero uno på SAS
>>> är fortfarande korg ms20 !
>>> men pro1 har knappat in ordentligt...;

Jag tror fortfarande att alla har M1 och/eller D50, men ingen vågar
erkänna
det... :-)

Carlberg






------------------------------

Message Number: 9
Date: Thu, 01 Nov 2001 16:58:01 +0100
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: D50 - har=?US-ASCII?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?US-ASCII?Q?_=22Re:?

det här är nästan lite pinsamt, men jag undrar om någon av er har
fabriksljuden till d50 - helst i sounddiverformat - och kan maila dem till
mig?

mvh henrik, som gör en kompis en tjänst.




_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------

Message Number: 10
Date: Thu, 01 Nov 2001 17:08:28 +0100
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
>>det här är nästan lite pinsamt, men jag undrar om någon av er har
>>fabriksljuden till d50 - helst i sounddiverformat - och kan maila dem
>>till
>>mig?
>>
>>mvh henrik, som gör en kompis en tjänst.

Det har jag inte, men jag vet att det finn 1.3milöjarder patchar till d-50
på nätet.
Tror att du kommer till en hel del av dem på www.synthzone.com ! (tror jag
sett någon site med alla originalpatchar på...)

r



------------------------------

Message Number: 11
Date: Thu, 01 Nov 2001 17:13:32 +0100
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: D50 - har=?US-ASCII?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?US-ASCII?Q?_=22Re:?



>>Det har jag inte, men jag vet att det finn 1.3milöjarder patchar till d-50
>>på nätet.
>>Tror att du kommer till en hel del av dem på www.synthzone.com ! (tror jag
>>sett någon site med alla originalpatchar på...)

Jo, och min normala reaktion hade varit att leta runt, men min kompis påstår
att han redan har sökt en massa på nätet efter originalljuden. nåväl, jag
skall göra ett eget försök.

tack,

h



_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp



------------------------------

Message Number: 12
Date: Thu, 01 Nov 2001 17:50:38 +0100
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

At 15:43 2001-11-01 +0100, you wrote:

>>Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...

Nej, men jag har haft en D-110. Ingenting jag ångrar att jag gjorde mig av
med direkt.
Sista tiden låg den bara under sängen och jag slog tån i den då och då.

Har man en D110 behöver man ju inte slänga den, den har ju multipla
utgångar så att man kan ha den som flerkanalig triggmodul för t.ex. en
Simmons, eller varför inte som konverterare till en hel trave MS-20?
Bara att skicka ut ren MIDIstyrd bäääää-ton in i pitchtrackern ju!

Min egen digitalism begränsar sig till en TX81Z, en CZ101 och en sampler.
TX81Z:n är dessutom så bizarr så den har förtjänat sin plats i den
ABC800-bruna stål-racklåda den sitter i nu. Sen har jag faktiskt haft DX-27
också, men den lät så sunkigt så den åkte kvickt.

Vet ni vad, dethär liknar SSB&RDFs "den pinsamma punkten" på mötesprotokollet.
För vår del blir det "ß Förödmjukande syntar i familjen"! :-)

(Ja vad kan man säga, pappsen har en Elka EK44... trasig. Dränkt i
skitvatten... :-o )

mvh

/P!




__P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
art - technology - music
polarn-p.acc.umu.se
http://www.acc.umu.se/~polarn-p/
_____________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 13
Date: Thu, 01 Nov 2001 17:52:33 +0100
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
On Thu Nov 01 2001, henrik.twisterella.com wrote:

>> Jo, och min normala reaktion hade varit att leta runt, men min kompis påstår
>> att han redan har sökt en massa på nätet efter originalljuden. nåväl, jag
>> skall göra ett eget försök.

Nu kanske jag är korkad, men borde inte Roland kunna skaka fram de
ljuden? I alla fall i sysex-format.

Han får väl använda SoundDiver för att plocka ut de ljud han redan har
i maskinen, trycka in originalljuden, ta ut dem med SoundDiver och
skicka tillbaks sina egna ljud.

/Janne, är korkad trots vad han försöker smita undan från därovan

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
with blood filled with artificial cinnamon


------------------------------

Message Number: 14
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:09:18 +0100
From: "Niklas.Sonden.se.flextronics.com"
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Utmärkt idé. Nu får jag användning för D110:an, slipper trigga min Simons
från 909:an och en D20 kan ju bli finfin på väggen. Inte kan man ju göra sig
av med sin första digitala synt (snyft). Det går faktiskt att pressa ut ett
och annat användbart ljud ur burken också om man orkar editera ljuden,
pust...

/Niklas

-----Original Message-----
From: polarn-p.acc.umu.se [mailto:polarn-p.acc.umu.se]
Sent: den 1 november 2001 17:51
To: Multiple recipients of SAS
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!


At 15:43 2001-11-01 +0100, you wrote:

>>>Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...

Nej, men jag har haft en D-110. Ingenting jag ångrar att jag gjorde mig av
med direkt.
Sista tiden låg den bara under sängen och jag slog tån i den då och då.

Har man en D110 behöver man ju inte slänga den, den har ju multipla
utgångar så att man kan ha den som flerkanalig triggmodul för t.ex. en
Simmons, eller varför inte som konverterare till en hel trave MS-20?
Bara att skicka ut ren MIDIstyrd bäääää-ton in i pitchtrackern ju!

Min egen digitalism begränsar sig till en TX81Z, en CZ101 och en sampler.
TX81Z:n är dessutom så bizarr så den har förtjänat sin plats i den
ABC800-bruna stål-racklåda den sitter i nu. Sen har jag faktiskt haft DX-27
också, men den lät så sunkigt så den åkte kvickt.

Vet ni vad, dethär liknar SSB&RDFs "den pinsamma punkten" på
mötesprotokollet.
För vår del blir det "ß Förödmjukande syntar i familjen"! :-)

(Ja vad kan man säga, pappsen har en Elka EK44... trasig. Dränkt i
skitvatten... :-o )

mvh

/P!




__P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
art - technology - music
polarn-p.acc.umu.se
http://www.acc.umu.se/~polarn-p/
_____________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"






------------------------------

Message Number: 15
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:12:52 +0100
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
>>On Thu Nov 01 2001, henrik.twisterella.com wrote:
>>
>>>> Jo, och min normala reaktion hade varit att leta runt, men min
>>>>kompis påstår
>>>> att han redan har sökt en massa på nätet efter originalljuden. nåväl, jag
>>>> skall göra ett eget försök.
>>
>>Nu kanske jag är korkad, men borde inte Roland kunna skaka fram de
>>ljuden? I alla fall i sysex-format.

nja tydligen inte.

>>Han får väl använda SoundDiver för att plocka ut de ljud han redan har
>>i maskinen, trycka in originalljuden, ta ut dem med SoundDiver och
>>skicka tillbaks sina egna ljud.

eeh, jo det var väl tanken...

henrik - har kommit hem från jobbet och skall nu söka efter ljuden.
vore dock allra behändigast ifall någon mailade dem till mig.



--

______music is the answer.
______email henrik.twisterella.com
______webzine http://www.twisterella.com
______homepage http://hem2.passagen.se/ethree




------------------------------

Message Number: 16
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:10:00 +0100
From: "andrew33.home.se"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
Jag har orginalljuden tror jag... det är ett Rom-kort som sitter i, som
heter Roland PN-D50-00 som jag
tror är orginal-ljuden.
Varför vill han ha orginalljuden?, de är inte direkt roliga?


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, November 01, 2001 4:58 PM
Subject: D50 - har någon fabriksljuden? var: "Re:


>>
>> det här är nästan lite pinsamt, men jag undrar om någon av er har
>> fabriksljuden till d50 - helst i sounddiverformat - och kan maila dem till
>> mig?
>>
>> mvh henrik, som gör en kompis en tjänst.
>>
>>
>>
>>
>> _________________________________________________________________
>> Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 17
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:11:44 +0100
From: "andrew33.home.se"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
på tal om att fixa nya ljud till D50'n, när jag försöker dumpa ljud till den
blir det midierror hela tiden.
Typ 70% av ljuden från sysexbanken jag skickar över kommer fram. Finns det
någon lösning till detta?.


----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Thursday, November 01, 2001 5:52 PM
Subject: Re: D50 - har någon fabriksljuden? var: "Re:


>> On Thu Nov 01 2001, henrik.twisterella.com wrote:
>>
>> >> Jo, och min normala reaktion hade varit att leta runt, men min kompis
påstår
>> >> att han redan har sökt en massa på nätet efter originalljuden. nåväl,
jag
>> >> skall göra ett eget försök.
>>
>> Nu kanske jag är korkad, men borde inte Roland kunna skaka fram de
>> ljuden? I alla fall i sysex-format.
>>
>> Han får väl använda SoundDiver för att plocka ut de ljud han redan har
>> i maskinen, trycka in originalljuden, ta ut dem med SoundDiver och
>> skicka tillbaks sina egna ljud.
>>
>> /Janne, är korkad trots vad han försöker smita undan från därovan
>>
>> --
>> Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se
http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
>> with blood filled with artificial cinnamon
>>
>>



------------------------------

Message Number: 18
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:18:00 +0100
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
>>Jag har orginalljuden tror jag... det är ett Rom-kort som sitter i, som
>>heter Roland PN-D50-00 som jag
>>tror är orginal-ljuden.
>>Varför vill han ha orginalljuden?, de är inte direkt roliga?

ingen aning. av synthhistoriska skäl kanske?


henrik

--

______music is the answer.
______email henrik.twisterella.com
______webzine http://www.twisterella.com
______homepage http://hem2.passagen.se/ethree




------------------------------

Message Number: 19
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:24:12 +0100
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: VOLVOSYNTEN KORAD !!

On Thu Nov 01 2001, farbror_synt.hotmail.com wrote:

>> antal ms20 : 15st
>> antal pro1 : 12st

Någon som känner icke-sas:are som vill sälja trenne biliga Pro-One
till mig, och det billigt? Delad förstaplats i alla fall... ;)

>> på tredje plats skulle nog korg m/p
>> hamna tippar jag.......

Såpass vanlig? Hmm... som folk pratar så skulle nästan Minimoogen vara
vanligare.

/Janne

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
with blood filled with artificial cinnamon


------------------------------

Message Number: 20
Date: Thu, 01 Nov 2001 17:32:20 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Thu, 01 Nov 2001 17:13:32 +0100
>> From: "henrik.twisterella.com"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: D50 - har någon fabriksljuden? var: "Re:

(klipp)

>>mvh henrik, som gör en kompis en tjänst.

(klipp)

>> Jo, och min normala reaktion hade varit att leta runt, men min kompis påstår
>> att han redan har sökt en massa på nätet efter originalljuden. nåväl, jag
>> skall göra ett eget försök.


Sääääkert att det är din polare! Det där har vi allt hört förut!
"Hej Malena, jag är en kille på 14 vårar som undrar en lite pinsam
sak....det är så att jag har en...öh...kompis som...."

:)

sluta upp med det här nu, prata transistorer & träkanter för bövelen,
jag vet ju inte ens hur en d50 ser ut!!!

:)

/d (analog)



------------------------------

Message Number: 21
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:59:28 +0100
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
>>
>>Sääääkert att det är din polare! Det där har vi allt hört förut!
>>"Hej Malena, jag är en kille på 14 vårar som undrar en lite pinsam
>>sak....det är så att jag har en...öh...kompis som...."
>>
>> :)
>>
>>sluta upp med det här nu, prata transistorer & träkanter för bövelen,
>>jag vet ju inte ens hur en d50 ser ut!!!

skall ske omedelbart - tack vare google fann jag patcherna!

mvh henrik
--

______music is the answer.
______email henrik.twisterella.com
______webzine http://www.twisterella.com
______homepage http://hem2.passagen.se/ethree




------------------------------

Message Number: 22
Date: Thu, 01 Nov 2001 19:46:05 +0100
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: D50 - har någon fabriksljuden? var: "Re:
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:59:28 +0100

>> >>
>> >>Sääääkert att det är din polare! Det där har vi allt hört förut!
>> >>"Hej Malena, jag är en kille på 14 vårar som undrar en lite pinsam
>> >>sak....det är så att jag har en...öh...kompis som...."
>> >>
>> >> :)
>> >>
>> >>sluta upp med det här nu, prata transistorer & träkanter för bövelen,
>> >>jag vet ju inte ens hur en d50 ser ut!!!
>>
>> skall ske omedelbart - tack vare google fann jag patcherna!

Kanske bäst att fråga Google först och inte SAS? ;O)

MVH
Magnus




------------------------------

Message Number: 23
Date: Thu, 01 Nov 2001 19:24:01 +0100
From: "jocke.aliasform.com"
Subject: Re: VOLVOSYNTEN KORAD !!


>>Hmm... som folk pratar så skulle nästan Minimoogen vara
>>vanligare.

Hur många Minis finns det på listan då?

Vanligaste trummisen? 606? (707?) 808?

/Jocke




------------------------------

Message Number: 24
Date: Thu, 01 Nov 2001 19:27:33 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: JV-Syntar (var: VOLVOSYNTEN KORAD !!)

Thomas:
>>>>Borde inte det vara något ur JV-serien?
>>>>Eller är den totalratad. :-)

Roberth:
>> jag låter citatet från häromdan svara för sig själv...
>>>>
>>>> "1080-giftet är det vanligaste,
>>>> och det dödar allt."

Jag förstår inte riktigt.
Vad är det den dödar?

Visst är JV-1080 och 2080 väldigt inställsamma och kanske
lite tama syntar, men jag har haft väldigt stor nytta av
min JV-2080 och expansionsmöjligheterna gör att man kan
komplettera med ljud som man saknar. Dock saknar man ju
rattarna och menysystemet och alla parametrar blir man
alldeles snurrig av, så interfacet är väl sådär. Dock tror
jag inte att det är sämre än på andra digitala racksyntar(?)

Faktum är att jag inte är helt säker på att bulkiga analoga
syntar som jag inte kan styra med MIDI är min grej.
Jag har två stycken nu och börjar bli lite tveksam.
De är jätteroliga att leka med, men jag har hittills inte
kunnat använda dem till någonting produktivt. För att kunna
göra det måste jag sampla ljud från dem och köra i samplern
och det verkar väldigt omständigt.

Och då säger alla analogfantaster att jag måste skaffa
retrokit och analogsequencers och allt sånt, men jag har
helt enkelt inte råd med det. Jag har köpt en dyr dator
just för att använda den för musik...

Därför har jag börjat snegla på MicroModular och liknande
grejer. De låter bra, tar lite plats, är inte gamla
och skraltiga och kan styras med MIDI och dator.

Misstolka mig inte - jag gillar det analoga ljudet och
jag tycker att många äldre syntar är väldigt stiliga,
men de är också väldigt stora och platskrävande och
dessutom är denna hobby ett enda stort pengaslukande
hål. Jag tycker helt enkelt inte att jag får ut något
som motsvarar det jag tvingas pumpa in.

/Thomas
(Börjar bli tveksam...)
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 25
Date: Thu, 01 Nov 2001 19:28:15 +0100
From: "henrik.twisterella.com"
Subject: Re: D50 - har=?ISO-8859-1?Q?_någon_fabriksljuden=3F?= var:=?ISO-8859-1?Q?_=22Re:?
>>
>> >> skall ske omedelbart - tack vare google fann jag patcherna!
>>
>>Kanske bäst att fråga Google först och inte SAS? ;O)



LAMITIDSP! :-)

som jag skrev i det första (eller andra) mailet så påstod killen att
han sökt på nätet utan att finna patcherna.


mvh henrik

--

______music is the answer.
______email henrik.twisterella.com
______webzine http://www.twisterella.com
______homepage http://hem2.passagen.se/ethree




------------------------------

Message Number: 26
Date: Thu, 01 Nov 2001 18:39:36 +0100
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: VOLVOSYNTEN KORAD !!

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Thu, 01 Nov 2001 19:24:01 +0100
>> From: "jocke.aliasform.com"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: VOLVOSYNTEN KORAD !!


Jag bidrager med detta till till undrande statistiker;

2st 606
1st 808
1st 909
1st monopoly


/d

>>
>> >>Hmm... som folk pratar så skulle nästan Minimoogen vara
>> >>vanligare.
>>
>> Hur många Minis finns det på listan då?
>>
>> Vanligaste trummisen? 606? (707?) 808?
>>
>> /Jocke
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 27
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:13:01 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Vem har gjort Ernst Rolf 750?

Var det inte någon på listan som hade gjort låten
Ernst Rolf 750? Jag har en kompis som är house-DJ
och jag skulle vilja tipsa honom om den låten eftersom
jag tycker att den är oerhört houseig och dansant.

Svara offlist.

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 28
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:15:30 +0100
From: "partybreaker.home.se"
Subject: Re: JV-Syntar (var: VOLVOSYNTEN KORAD !!)

>> Jag förstår inte riktigt.
>> Vad är det den dödar?
>>
>> Visst är JV-1080 och 2080 väldigt...

klipp klipp

.... tycker helt enkelt inte att jag får ut något
>> som motsvarar det jag tvingas pumpa in.
>>
>> /Thomas
>> (Börjar bli tveksam...)

Jag förstår hur du tänker. Dyrt och krångligt är vad det är. Men jag tycker
att just allt krångel är lite av charmen hos denna hobby. Troligen därför
jag håller på.
Nåväl, om du får för dig att sälja din jp4 så tveka ej att ringa mej :)
*helt ärlig*

/christian - 'con spirito' är ju en grymt bra låt





------------------------------

Message Number: 29
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:39:49 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Jupiter 8 (var: JV-Syntar)

Christian:
>> N¬väl, om du f¬r fñr dig att sälja din jp4 s¬ tveka ej att ringa mej :)
>> *helt ärlig*

Vi får väl se.
Den är väldigt stor och väldigt svårstyd. Men
jag är lika kär i ljuden nu som när jag hörde
den för första gången hemma hos Daniel. :-)

Bengt satt och rattade lite och helt plötsligt
hade han ett ljud som gjorde att jag fick ståpäls
och allt föll på plats och jag förstod varför jag
hade börjat med detta. Om jag skulle försöka mig
på att förstå vad zenmunkar pratar om när de beskriver
ögonblicket när de nås av upplysningen så tror
jag att jag skulle tänka på det ögonblicket. :-)

Jag bar åbäket i famnen i över en kilometer från
Daniels lägenhet till busstationen och sedan satt
jag och höll en vakande hand över den under hela
bussresan till Slussen. Dagen efter så undrade min
flickvän vad jag hade gjort eftersom jag hade ett
stort blå-gult blåmärke på höften. Det undrade jag
också, men sedan kom jag på att jag hade haft
Jupiter-8:an vilandes mot höften under hela promenaden
för att orka kånka den.

Dock kvarstår faktum - jag vet inte riktigt hur
jag ska styra denna analoga mojäng. Förvisso har jag
lyckats koppla den till FatMan och kan styra arpeggiot
via den, men eftersom FatMan verkar skicka en trigg på
key-up så är det inte mycket värt ifall man ska göra
låtar.

Ja, du ser var ambivalent jag är...

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 30
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:53:14 +0100
From: "sirtilion.yahoo.com"
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Hehehe, jag har D-110 och TX81Z. Jag vill ha en D-550 med PG-1000 :-D

MVH
/Björn "TiLion" Karlsson

## Anything is possible!
##
## http://www.tilion.burken.nu
## mailto:tilion.hem.passagen.se
## icq: 1987670
##
## Some witty comment....


>>>
>>>
>>>Puh! Där klarar man sig...ingen som har nån Yamaha FB01 el TX81Z här?
>>>
>>>Ronny
>>>
>>>-----Ursprungligt meddelande-----
>>>Från: LIST-SAS.mkv.mh.se [mailto:LIST-SAS.mkv.mh.se]För
>>>Niklas.Sonden.se.flextronics.com
>>>Skickat: den 1 november 2001 15:43
>>>Till: Multiple recipients of SAS
>>>Ämne: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!
>>>
>>>
>>>Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...
>>>
>>>/Niklas
>>>
>>>-----Original Message-----
>>>From: wilhelm.uniweb.se [mailto:wilhelm.uniweb.se]
>>>Sent: den 1 november 2001 15:40
>>>To: Multiple recipients of SAS
>>>Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!
>>>
>>>
>>>Ajajaj... nu får jag väl krypa till korset...
>>>Har också en D50. Men det har Karl Bartos
>>>också! :-P
>>>
>>>/aw
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>


_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free .yahoo.com address at http://mail.yahoo.com



------------------------------

Message Number: 31
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:50:53 +0100
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: RE: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Ajdå, där fastnade man i nätet. Har en D110. Tänkte först sälja den, men
man får så lite att den faktiskt är värd att ha kvar. Man kan ju använda
multi-utgångarna för att trigga sidechain på gaten eller något sånt. :)

Skämt åsido... min favorit-digitalsynth är definitivt min Yamaha
TG77. Prisvärd och användbar.

/Danne

On Thu, 1 Nov 2001, Niklas.Sonden.se.flextronics.com wrote:

>> Den som inte har en D50 ligger säkert inne med D10/20/70/110...
>>
>> /Niklas
>>
>> -----Original Message-----
>> From: wilhelm.uniweb.se [mailto:wilhelm.uniweb.se]
>> Sent: den 1 november 2001 15:40
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!
>>
>>
>> Ajajaj... nu får jag väl krypa till korset...
>> Har också en D50. Men det har Karl Bartos
>> också! :-P
>>
>> /aw
>>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 32
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:56:15 +0100
From: "tlr.stacken.kth.se"
Subject: Re: JV-Syntar (var: VOLVOSYNTEN KORAD !!)

Vilka analoga har du då? Volvo MS20 funkar ju som bekant ok att styra
från en Volvo D110 om man vill det. Kanske skulle man kunna bygga
billiga frekvens till spänningsomvandlare istf. midi-cv för detta ändamål.

/Danne

On Thu, 1 Nov 2001, thomas.roundhouse.se wrote:

>> Thomas:
>> >>>>Borde inte det vara något ur JV-serien?
>> >>>>Eller är den totalratad. :-)
>>
>> Roberth:
>> >> jag låter citatet från häromdan svara för sig själv...
>> >>>>
>> >>>> "1080-giftet är det vanligaste,
>> >>>> och det dödar allt."
>>
>> Jag förstår inte riktigt.
>> Vad är det den dödar?
>>
>> Visst är JV-1080 och 2080 väldigt inställsamma och kanske
>> lite tama syntar, men jag har haft väldigt stor nytta av
>> min JV-2080 och expansionsmöjligheterna gör att man kan
>> komplettera med ljud som man saknar. Dock saknar man ju
>> rattarna och menysystemet och alla parametrar blir man
>> alldeles snurrig av, så interfacet är väl sådär. Dock tror
>> jag inte att det är sämre än på andra digitala racksyntar(?)
>>
>> Faktum är att jag inte är helt säker på att bulkiga analoga
>> syntar som jag inte kan styra med MIDI är min grej.
>> Jag har två stycken nu och börjar bli lite tveksam.
>> De är jätteroliga att leka med, men jag har hittills inte
>> kunnat använda dem till någonting produktivt. För att kunna
>> göra det måste jag sampla ljud från dem och köra i samplern
>> och det verkar väldigt omständigt.
>>
>> Och då säger alla analogfantaster att jag måste skaffa
>> retrokit och analogsequencers och allt sånt, men jag har
>> helt enkelt inte råd med det. Jag har köpt en dyr dator
>> just för att använda den för musik...
>>
>> Därför har jag börjat snegla på MicroModular och liknande
>> grejer. De låter bra, tar lite plats, är inte gamla
>> och skraltiga och kan styras med MIDI och dator.
>>
>> Misstolka mig inte - jag gillar det analoga ljudet och
>> jag tycker att många äldre syntar är väldigt stiliga,
>> men de är också väldigt stora och platskrävande och
>> dessutom är denna hobby ett enda stort pengaslukande
>> hål. Jag tycker helt enkelt inte att jag får ut något
>> som motsvarar det jag tvingas pumpa in.
>>
>> /Thomas
>> (Börjar bli tveksam...)
>> ___________________________________
>> Thomas Kahn
>> Mail: mailto:thomas.kahn.nu
>> ICQ: 19705911
>> WWW: http://www.kahn.nu
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 33
Date: Thu, 01 Nov 2001 20:56:13 +0100
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: Jupiter 8 (var: JV-Syntar)

>> Dock kvarstår faktum - jag vet inte riktigt hur
>> jag ska styra denna analoga mojäng. (Jupiter 8)

Men för f****n!!!!
Prova dom vita och svarta trigg-knapparna som sitter strax nedanför
kontrollpanelen!!!
(aka Grönberg-trigg)

Om du inte kan spela på den, så ge den ett bättre hem (dvs mitt :-)

/Erik (inte sur eller arg)

_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/





------------------------------

Message Number: 34
Date: Thu, 01 Nov 2001 21:05:26 +0100
From: "partybreaker.home.se"
Subject: Re: Jupiter 8 (var: JV-Syntar)

vänta nu lite här.... är det inte en jp4 (fyra) du äger? eller har jag fått
allt om bakfoten?

/christian




------------------------------

Message Number: 35
Date: Thu, 01 Nov 2001 21:08:46 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: OB-12

Vad bör en begagnad OB-12:a kosta.
Vad tycker ni om maskinen?

/Thomas
___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 36
Date: Thu, 01 Nov 2001 21:16:19 +0100
From: "thomas.roundhouse.se"
Subject: Re: Jupiter 8 (var: JV-Syntar)

>>>> Dock kvarstår faktum - jag vet inte riktigt hur
>>>> jag ska styra denna analoga mojäng. (Jupiter 8)
>>
>> Men för f****n!!!!
>> Prova dom vita och svarta trigg-knapparna som sitter strax nedanför
>> kontrollpanelen!!!
>> (aka Grönberg-trigg)
>>
>> Om du inte kan spela på den, så ge den ett bättre hem (dvs mitt :-)
>>
>> /Erik (inte sur eller arg)

Förlåt - mitt fel. Det är ju inte alls en Jupiter-8:a
utan en Jupiter 4:a jag har.

Same, same but different. :-)

/Thomas

___________________________________
Thomas Kahn
Mail: mailto:thomas.kahn.nu
ICQ: 19705911
WWW: http://www.kahn.nu



------------------------------

Message Number: 37
Date: Thu, 01 Nov 2001 21:20:28 +0100
From: "tomas.hogstrom.hem.utfors.se"
Subject: Re: SV: Re(2): VOLVOSYNTEN KORAD !!

Jag har både FB01 och Korg 707. *surr* *fräs* *väs*.
Kan nog bli kult nån gång ;-)

"ronny.gardh.wirelessopinion.com" wrote:

>> Puh! Där klarar man sig...ingen som har nån Yamaha FB01 el TX81Z här?
>>
>> Ronny



------------------------------