SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:04:21 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>> Oj!!!
>>
>> Har herrn handlat?!?! :-D
>>


Ledtråd:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=855329340

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 2
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:08:38 +0200
From: "patrick.ks.swip.net"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
At 18:04 2002-04-22 +0200, you wrote:
>> >> Oj!!!
>> >>
>> >> Har herrn handlat?!?! :-D
>> >>
>>
>>
>>Ledtråd:
>>
>>http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=855329340

Ingick rhodset i köpet ?? =)-

// Patrick P - sönderjobbad.




------------------------------

Message Number: 3
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:15:45 +0200
From: "simon.brunndahl.com"
Subject: Mixerbord=?ISO-8859-1?Q?_någon=3F?
Hallåj!

Finns det någon här på SAS som vill bli av med ett mixerbord?
Så många kanaler för så lite pengar som möjligt. Gärna 8 bussar också.
Hör av er.

//simon



------------------------------

Message Number: 4
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:17:39 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
On Mon, 22 Apr 2002, erik.g.mbox301.swipnet.se wrote:

>> >> Oj!!!
>> >> Har herrn handlat?!?! :-D
>>
>> Ledtråd:
>> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=855329340

Så roligt! :-D

Den ser väl hyfsat hel & ren ut, men till ett nästintill ohemult pris.
Är den före eller efter s/n 10175?


/mr




------------------------------

Message Number: 5
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:20:36 +0200
From: "micke.askernas.staff.spray.se"
Subject: RE: Mixerbord=?ISO-8859-1?Q?_någon=3Fl?
Jag vill bli av med mitt Behringer MX-8000 A met mätarbrygga...

24 kanaler med dubbla svep,
24 extra kanaler som mix b,, med enbart bas och diskant..

6 AUX sends, inserts överallt, samt 8 bussar...

hur låter det ? =)

//Micke

-----Original Message-----
From: simon.brunndahl.com [mailto:simon.brunndahl.com]
Sent: den 22 april 2002 18:16
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Mixerbord någon?


Hallåj!

Finns det någon här på SAS som vill bli av med ett mixerbord?
Så många kanaler för så lite pengar som möjligt. Gärna 8 bussar också.
Hör av er.

//simon





------------------------------

Message Number: 6
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:29:02 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: FILTER!!!!=?ISO-8859-1?Q?_=28två_frågor=29?
On Fri, 15 Jan 1999, jon.tomtemos.nu wrote:

>> >>> >>vi hade tänkt att om man ska ha dubbel så tar vi ett niovoltsbatteri och
>> >>> >>stoppar i pojken i stället, reglerar ned till de 6V som
>> >>> >>originalelektroniken vill ha
>> >>>
>> >>> Kör ni original-Gameboy eller?
>> >>> Min Gameboy Color äter iaf 2 * 1,5 V.
>>
>> japp, gbc har ett LP-filter (om jag inte missminner mig) i ljudvägen för

HP.
Konding + resistor.

Men det sägs att det inte är nån större skillnad på själva ljudkretsen i
gamla GB och nya GBC egentligen, förutom att AMP-kretsen som till
syvende og sidst matar hörlursuttaget arbetar kassare på 3V än på 6V.
(Jag frågade nämligen om just detta på LSDj-mailinglistan häromdan.)
Plus att färgskärmen ger ett störande pip.

>> att spara batteri. det blir således inte lika pheta beats från den som
>> från gamlingen, om man inte moddar den och tar ut ljudet före filtret.

Japp, den s k ProSound-modden. (som iofs inte klarar driva hörlurar)

>> och den gamla goda rackarn har 4 * 1.5 V, dvs ett stort fint batterifack
>> där man får plats med både ett 9 V-batteri och ett statevariabelfilter.
>> pottarna skall, om allt går planenligt, sitta på sidan.

Ett 9V-batteri har inte speciellt mycket laddning i sig, och är dyrt. :(
Men visst klarar ni er på originalbatterierna om ni väljer en av de
quad-OP jag råkade hitta? Speciellt om ni kör gamla modellen med sina 6V.

>> /jon - testade LSDj idag och log från öra till öra

Ett asnice program! :-)


/mr




------------------------------

Message Number: 7
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:31:59 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
Oj!!! igen!

En hundratiovoltsmini?
Vad vackert det ser ut med en Mini ovanpå ett Rhodes!
Instabil oscillator tre, törs vi gissa på att tempcon är borta?
(Som på min, där var två VCO av tre de-kompenserade...)
Jaja, lättlagat om det är en pre-10175...

Usch vad mycket pängar! Men kostar det så smakar det!
Välkommen i klubben..! :)

Schysst ebay-nick förresten! "sas_boss" hehe

mvh

/P!





At 18:04 2002-04-22 +0200, you wrote:
>> >> Oj!!!
>> >>
>> >> Har herrn handlat?!?! :-D
>> >>
>>
>>
>>Ledtråd:
>>
>>http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=855329340
>>
>>/Erik
>>_____________________________________________
>>
>>Erik G
>>erik.g.mbox301.swipnet.se
>>http://home4.swipnet.se/~w-49485/






__P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
art - technology - music
polarn-p.acc.umu.se
http://www.acc.umu.se/~polarn-p/
_____________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 8
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:39:45 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>> Den ser väl hyfsat hel & ren ut, men till ett nästintill ohemult pris.

Tycker du?

14.300:- är mindre än de 16 - 18 papp som de gått för i Sverige på sistone.

>> Är den före eller efter s/n 10175?

s/n 2633 :-)

Just nu putsar och fejar jag. F*n vad skit som samlas på rattar och knappar.
Den vanliga tobakssörjan...

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 9
Date: Mon, 22 Apr 2002 21:30:38 +0200
From: "e6erikf.etek.chalmers.se"
Subject: Polsk modular.

Hepp!

Hittade en diy:are som jag inte sett förut. Polack? Han bygger nästan allt
med SSM2164 (quad-VCA).

Erik Forsling
=-=-=-=-=-=-=--=-> e6erikf.etek.chalmers.se
"Förakta aldrig ett ljud. Ljud är också människor."




------------------------------

Message Number: 10
Date: Mon, 22 Apr 2002 21:45:33 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
Nu har jag testat den!

>> Instabil oscillator tre, törs vi gissa på att tempcon är borta?

Nej, det var bara range- och vågformsomkopplarna, samt mod-hjulet
som måste rengöras :-)

Allt funkar! Maskinen behöver bara en rejäl kalibrering (jag har
servicemanualen). Mumma!!!!

Jag ska definitivt göra Polarn-modden; flytta temcomotstånden till
transistorarrayena.
Å så kanske synk... å kanske LFO....

Mörkt trä, är det valnöt tro?

Mina omkopplare är mer orange än röda, och grå-blå...
finns det flera varianter?

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 11
Date: Mon, 22 Apr 2002 21:50:54 +0200
From: "per.mattsson.mkv.mh.se"
Subject: Re: Polsk modular.

Jo, hans grejor har jag sett. Det känns lite läskigt att vara beroende av en
special VCA.

//Per, har styrt nya motorcykeln i kväll - jämarns vad det går. Jag lyckades
spinna loss vid runt 70 :) fast det var lite grus med i spelet...



------------------------------

Message Number: 12
Date: Mon, 22 Apr 2002 22:27:22 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
Klang!

At 21:45 2002-04-22 +0200, you wrote:
>>Nu har jag testat den!

Lycklig? :-)
Ack denna jakt efter jordiska ägodelar... hehe


>> >> Instabil oscillator tre, törs vi gissa på att tempcon är borta?
>>Nej, det var bara range- och vågformsomkopplarna, samt mod-hjulet
>>som måste rengöras :-)

Aha. De där omkopplarna har väl dessutom dubbla kontaktuppsättningar, så
man kan väl koppla in bägge och på så vis få ökad redundans i
kontaktfunktionen...


>>Allt funkar! Maskinen behöver bara en rejäl kalibrering (jag har
>>servicemanualen). Mumma!!!!
>>
>>Jag ska definitivt göra Polarn-modden; flytta temcomotstånden till
>>transistorarrayena.

Det är klart man skall. Sen kan man börja byta ut motstånden i CV-summern
mot modärna stabilare och välmatchade. Sen kan man byta ut sjufyrtioettan i
cv-summern mot en bättre, op07 eller om det var 27... minns inte just nu.

>>Å så kanske synk... å kanske LFO....

Yikes! :-o
Inte behöver du synk inte! Nääädå har jag aldrig behövt!
Man kan få så balla ljud ändå när oscillatorerna svävar mot varandra.
Moog-VCO:erna faslåser nämligen ALDRIG mot varandra!
Lågfrekvensoscillator kan ju vara en trivsam grej, men för det mesta duger
oscillator tre. Ja, faktiskt så kör jag emellanåt med bara två oscillatorer
igång för att det låter så groteskt fett annars! :) Man får "tunna till"
den lite ibland för att den inte skall BRÖÖÖÖÖÖÖÖK!a i hela ljudbilden.
Skall man ha LFO till minin så placeras den lämpligtvis i en separat liten
trälåda av matchande design. Eller varför inte skaffa en
Moogerfooger-CP251-kontrollprocessor med en gång?!


>>Mörkt trä, är det valnöt tro?

Min är ljust trä. Det är säkert ett nötkreatur!


>>Mina omkopplare är mer orange än röda, och grå-blå...
>> finns det flera varianter?

Mina är oxå klart orangetonade och gråblå.

Har din en liten lampa ovanför POWER switchen?
Vad är det för powerwitch, är det en likadan som de övriga omkopplarna,
eller är den utbytt mot något annat?
Min switch är utbytt :( och pilotlampan är bortplockad och hålet igentejpat.
Jag har snokat rätt på en ny rätt pilotlampa, men brytaren vet jag
ingenting om än.

mvh

/Polarn P


__P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
art - technology - music
polarn-p.acc.umu.se
http://www.acc.umu.se/~polarn-p/
_____________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 13
Date: Mon, 22 Apr 2002 23:05:16 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
Erik G:
>> >> Den ser väl hyfsat hel & ren ut, men till ett nästintill ohemult pris.
>>
>>Tycker du?

Joo... jag läste först fel på Ebay-sidan och trodde att utropspriset (700
Euro) var det vinnande budet. Jag tänkte: bra att Erik hittade en småtrasig
Mini till ett vettigt pris! Sen tittade jag igen och satte morgonkaffet i
vrångstrupen.

>>14.300:- är mindre än de 16 - 18 papp som de gått för i Sverige på sistone.

Sant iofs. Men det tillkom väl frakt + lagning?

>> >> Är den före eller efter s/n 10175?
>>
>>s/n 2633 :-)

Aaaah, det är gammelgäddan som har nappat! ;-)

>>Just nu putsar och fejar jag. F*n vad skit som samlas på rattar och knappar.
>>Den vanliga tobakssörjan...

Märkligt, jag måtte ha hittat konstiga syntar genom åren, för sånt klägg
har jag nästan aldrig drabbats av ännu.

>>Nu har jag testat den!
>>
>> >> Instabil oscillator tre, törs vi gissa på att tempcon är borta?
>>
>>Nej, det var bara range- och vågformsomkopplarna, samt mod-hjulet
>>som måste rengöras :-)

Bra! Det låter ju klart görbart!

>>Jag ska definitivt göra Polarn-modden; flytta temcomotstånden till
>>transistorarrayena.
>>Å så kanske synk... å kanske LFO....

Hupp! *host* Det var den kvälljuicen... :-)

Du borde väl ha lite CS15-rattar och dito plastsidor över. Ska du inte
passa på att göra en "Minimoog Deluxe", med CS-15-looks? ;-D

>>Mörkt trä, är det valnöt tro?

Skulle knappt tro att de använde valnöt så pass länge. Kan du se om själva
träet verkligen är mörkt? Det brukar ofta vara betsat, och en ljusare
träfärg kan synas igenom i t ex skråmor eller i skruvhålen som syns om man
plockar bort trälisten över panelen för att frakta den till herr Moog på
SAS-middag i Stockholm. Har för mig att det syns under den uppfällbara
panel-alu-klossen också, eller om det var under hela synten... lite spår
efter "målningen".

>>Mina omkopplare är mer orange än röda, och grå-blå...

Samma här.

>>finns det flera varianter?

Skulle inte tro det.


P-P:
>>Klang!
>>
>> >>Nej, det var bara range- och vågformsomkopplarna, samt mod-hjulet
>>
>>Aha. De där omkopplarna har väl dessutom dubbla kontaktuppsättningar, så
>>man kan väl koppla in bägge och på så vis få ökad redundans i
>>kontaktfunktionen...

Precis! Det tricket har synts på nån websida jag redan glömt bort.

>> >>Jag ska definitivt göra Polarn-modden; flytta temcomotstånden till
>> >>transistorarrayena.
>>
>>Det är klart man skall. Sen kan man börja byta ut motstånden i CV-summern
>>mot modärna stabilare och välmatchade. Sen kan man byta ut sjufyrtioettan i
>>cv-summern mot en bättre, op07 eller om det var 27... minns inte just nu.

Får man det äkta M1-ljudet då? ;-D


/mr



------------------------------

Message Number: 14
Date: Mon, 22 Apr 2002 23:11:17 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: bassgrrl live!

Goddagens!

Jag tänkte göra lite ohöljd reklam för att jag/Mattias/Måns/Lena skall
spela live på onsdag. BASSGRRL är namnet på konstellationen.

Vad som serveras är dub/elektro, av göteborgskt ursprung. Ohemula
mängder kabel, diverse effektboxar/synthar/trummaskiner och annat
kommer finnas på scenen. Förutom oss då. Snuskprat på fisktema
framfört av Lena utlovas också.

Den som gillar gearspotting kan ha i alla fall lite roligt. :)

Själva framträdandet blir nog kring 23:30 eller så.


onsdag 24:e april
HAPPY CAMPER
live: BASSGRRL
dj: AUPAIR, SNEONE
konst: INGELA BOHM
henriksberg, stigbergsliden 7, göteborg
21.00 - 02.00 inträde 40:-
arr: stillebenrecords.


Bildexempel:
Ljudexempel:

Tag på dig bästa abborrkostymen och dyk upp (eller ner...), hoppas vi
ses där! :)

/Janne

P.S. har jag missat någon som borde fått mailet så skicka vidare! D.S.

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
.


------------------------------

Message Number: 15
Date: Mon, 22 Apr 2002 23:21:01 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: Polsk modular.

Erik F:
>>Hepp!

Hoppla hoppla!

>>Hittade en diy:are som jag inte sett förut. Polack?

Hittade du honom hemma i städskrubben eller ute på nätet? ;)
Har han adress också?

>>Han bygger nästan allt med SSM2164 (quad-VCA).

"Underbar krets. Jag känner den väldigt väl." (oj, ursäkta
Yrrol-influenserna...) Fyrdubbel log-VCA om jag minns rätt. Med en VCA
(eller en vanlig OTA) kan man ju bygga i stort sett alla de vanliga
spänningsstyrda saker vi vill ha. Men det lönar sig nog att göra olika
lösningar till olika saker ändå.

Förresten har jag hört att 2164 *host* finns som *harkel* gratisprov *host*...


/mr



------------------------------

Message Number: 16
Date: Mon, 22 Apr 2002 23:35:57 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SAS-VCO Frontplatta

At 16:54 2002-04-22 +0200, you wrote:
>> >> Håller med. Fast om man har många VCO:er kanske man kan tänka sig att ha
>> >> olika VCO-typer, några avancerade med många ingångar+rattar och
>> >> några enklare med färre ingångar+rattar.
>>
>>Jag får nog göra denna varianten så mycket rattar och jack som man börjar
>>komma upp i nu :)

Enklare moduler för att det blir för många rattar annars?
Njaaa... ingen bra designregel... :)

>> >> >> modulera +/- 10 oktaver
>>
>>Ah! Inte riktigt inne i modulartänket än... först tänkte jag vadå kan man
>>modulera Frekvensen oxå :) Har bara sett PWM:en som det som skulel
>>moduleras...

Allt spänningsstyrt går att modulera!

>> >> Jag blev också osäker på det. Skulle inte rekommendera att ha en brytare
>> >> som ställer pulsvidden, utan man behöver en ratt för pulsvidd (PW) och
>> >> en ingång för pulsviddsmodulation (PWM) med tillhörande ratt.
>>
>>Brytare har jag bara för att på ett snabbt och exakt sätt få en fin
>>fyrkantsvåg, som har samma pulsvidd på övre och nedre sidan av "kurvan".

Det får du lika snabbt på en vanlig PW-ratt som har 50% puls rakt upp.

>> >> Själv funderar jag på en extern oktavmodul istället! :-)
>> >> Vore lite bisarrt, men med lite fantasi skulle den kunna göra mycket
>> >> mer än att bara ge oktav-offset till spänningar.
>>
>>Extern oktavmodul låter ju klart fräsigt... en module med en utgång och en
>>switchratt :)

....och en ingång, som adderas till oktavspänningen för att få utsignalen.
Så slipper man ha flera 1V/oktav-kalibrerade ingångar på VCO:erna.

Men vridströmställaren skulle kunna användas till annat också, inte bara
oktaver och halvtoner och sånt. Man skulle kunna ha den för att välja
mellan flera inputjack, eller......... ja, där tog dagens fantasi slut.

>> >> Det är tajt = kompakt.
>>
>>Jo... jag får nog utöka den rejält med alla jack och rattar som folk har
>>föreslagit nu :) (typ x2 i bredd)

Ta gärna en titt på Doepfers eller andra moduler som finns (el fanns) på
marknaden och kolla in vilka reglage och jack som "behövs".


/mr



------------------------------

Message Number: 17
Date: Mon, 22 Apr 2002 23:38:16 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: SAS-VCO Frontplatta


>>Jag kan trösta dig med att mitt nuvarande utkast på en dubbel-VCO
>>(CEM3350 om jag inte minns fel)

CEM3374?

Jag trodde att temperaturkompenseringen i 3374:orna nästan kräver
CPU-styrning, av nån anledning jag inte kommer på just nu. Är det inte så?

>>Moduler blir helt enkelt lätt gigantuala...

Japp, man kan nästan förstå varför Minimoogen hette vad den hette.


/mr



------------------------------

Message Number: 18
Date: Tue, 23 Apr 2002 00:51:38 +0200
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: FILTER!!!!=?ISO-8859-1?Q?_=28två_frågor=29?
From: "martin.kfib.org"
Subject: Re: FILTER!!!! (två frågor)
Date: Mon, 22 Apr 2002 14:00:36 +0200

>> "jon.tomtemos.nu" writes:
>>
>> >> vi hade tänkt att om man ska ha dubbel så tar vi ett niovoltsbatteri
>> >> och stoppar i pojken i stället, reglerar ned till de 6V som
>> >> originalelektroniken vill ha och gör oss -9V medelst lämplig
>> >> konverteringskrets från elfa.
>>
>> Låter dyrt. Om ni kan klara er med lite lägre strömmar så går det
>> annars att tota ihop en minusspänning med hjälp av 2 styck 4069
>> (kretsar, inte grindar):
>>
>> +U o--------+-----------o +U
>> |
>> |\
>> _|Ø|_|Ø o---+---|1>o-----.
>> | |/ |
>> | | |
>> | +--. |
>> === | _|_ ==>> | | |
>> | |\ |
>> `---|2>o-----'
>> |/
>> |
>> +-----------o -U
>> |
>> ==>> _|_
>>
>> Grind 1 går på den vanliga drivspänningen och uppför sig som vilken
>> grind som helst. Grind 2 har dock GND kopplad till den positiva
>> matningen och det är det som gör att det dels måste vara en separat
>> kapsel, dels gör att man knappast kan använda resten av grindarna och
>> dels genererar den negativa matningen. Eftersom man inte kan använda
>> de grindarna till nåt annat så kan man lika gärna parallellkoppla hela
>> högen för att få ner det interna motståndet. Antalet parallella
>> grindar vid 1 kan man ju variera beroende på strömuttag.
>>
>> Annars kanske man kan fulkoppla en 4007 till att vara både 1 och 2
>> samt oscillator. Fast det vete fan hur man fixar med tanke på att det
>> blir gemensamt substrat och allt. Magnus kanske...?

Det *KAN* gå. Man får dock vara försiktig. +9V -> -9V är på gränsen.
Man måste dock vara lite slug för att få ihop det.

Få se nu... vira in Pin 14 på +9V. Koppla Pin 7 till -9V. Då är
N-substrat samt P-substrat "rätt" kopplade.

Vi låter pin 1 och 5 kopplas samman och bli utgången på den övre
invertern där pin 3 är ingång. Vi kopplar pin 2 till +9V och pin 4
till jord.

Vi låter pin 10 vara ingång på den nedre invertern och pin 12 blir
således utgång. Vi kopplar pin 11 till jord och pin 9 till -9V.

Tja, det *KAN* funka... lite pul. Så, en 4007a och 3 kondingar.
Ful-lösning som få, men va fan!

MVH
Magnus



------------------------------

Message Number: 19
Date: Tue, 23 Apr 2002 00:55:46 +0200
From: "cfmd.swipnet.se"
Subject: Re: He-he...

From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: He-he... (Re: Fw: Ny nöt)
Date: Mon, 22 Apr 2002 18:17:39 +0200

>> On Mon, 22 Apr 2002, erik.g.mbox301.swipnet.se wrote:
>>
>> >> >> Oj!!!
>> >> >> Har herrn handlat?!?! :-D
>> >>
>> >> Ledtråd:
>> >> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=855329340
>>
>> Så roligt! :-D
>>
>> Den ser väl hyfsat hel & ren ut, men till ett nästintill ohemult pris.
>> Är den före eller efter s/n 10175?

Varför började jag genast undra var just s/n 10175 är någonstans?
Det torde ju vara ett av de mest kända Minimoog-exemplaren....

Är det bara jag som har sådana här tvångstankar???

MVH
Magnus - har man slut på bizzart folk får man sitta och vara bizzar själv



------------------------------

Message Number: 20
Date: Tue, 23 Apr 2002 07:41:21 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>> >> Oj!!!
>> >>
>> >> Har herrn handlat?!?! :-D
>> >>
>>
>>
>> Ledtråd:
>>
>> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=855329340
>>
>> /Erik

Tur att man är en så'n hyvens kille som inte avslöjade något när man plötsligt
sprang på aliaset "sas_boss" på d¸ska ebay... ;)
Jag skulle ju precis tipsa listan om en mini för OK pengar när jag såg denna
budgivare...

Har du fått hem den än, Erik?

electronically yours, jesper

www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ---- --- -- -
electronic obsession mailorder
http://obsession.svart.nu





------------------------------

Message Number: 21
Date: Tue, 23 Apr 2002 07:51:32 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>> >>14.300:- är mindre än de 16 - 18 papp som de gått för i Sverige på sistone.
>>
>> Sant iofs. Men det tillkom väl frakt + lagning?

Erik, nu när du börjat buda i d¸sklant - låt oss fortsätta låta SAS tro att
deutsche post har lika räliga fraktkostnader som svenska posten... ;)

jesper - gissar på 250 spänn i frakt...





------------------------------

Message Number: 22
Date: Tue, 23 Apr 2002 09:26:20 +0200
From: "martin.kfib.org"
Subject: Re: FILTER!!!!=?ISO-8859-1?Q?_=28två_frågor=29?
Magnus Danielson writes:

>> From: "martin.kfib.org"
>>
>> > Annars kanske man kan fulkoppla en 4007 till att vara både 1 och 2
>> > samt oscillator. Fast det vete fan hur man fixar med tanke på att det
>> > blir gemensamt substrat och allt. Magnus kanske...?
>>
>> Det *KAN* gå. Man får dock vara försiktig. +9V -> -9V är på gränsen.
>> Man måste dock vara lite slug för att få ihop det.
>>
>> Få se nu... vira in Pin 14 på +9V. Koppla Pin 7 till -9V. Då är
>> N-substrat samt P-substrat "rätt" kopplade.
>>
>> Vi låter pin 1 och 5 kopplas samman och bli utgången på den övre
>> invertern där pin 3 är ingång. Vi kopplar pin 2 till +9V och pin 4
>> till jord.
>>
>> Vi låter pin 10 vara ingång på den nedre invertern och pin 12 blir
>> således utgång. Vi kopplar pin 11 till jord och pin 9 till -9V.
>>
>> Tja, det *KAN* funka... lite pul. Så, en 4007a och 3 kondingar.
>> Ful-lösning som få, men va fan!

*vidarespåning*

+U o---------------+-----------+---------------o +U
| |
| 2 o
| |
| _ |--'
| | ||->
| | |--.
| | |
| | 1 o
| | |
,--------|--+--o 3 +------.
| | | | | |
| 14 o | | 5 o |
| | | | | |
| | _ |--+ | | |--' |
| | | ||->' | |_||<- |
| | | |--. | |--. |
| | | | | |
| | 13 o | 4 o |
| | | | | |
+--o 6 +--+ +--. |
| | | | | _|_ |
| | 8 o | 11 o |
| | | | | |
| | |--' | _ |--' |
| |_||<-. | | ||-> ,---+
| |--+ | | |--. | |
| | | | | === |
| 7 o | | | | |
| `--o10 12o--+ |
| | | _|_ _|_
=== | | / \ \ /
| | |--' Ø|Ø Ø|Ø
| |_||<- +---'
| |--. | ,---.
| | | | _|_
| 9 o | == `--------------------|--' |
`------+--------o -U

Borde väl funka, eller vad tror du? Fast det blir nog inte många mA
man kan dra ur den här lösningen...



------------------------------

Message Number: 23
Date: Tue, 23 Apr 2002 09:34:29 +0200
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: Mixerbord=?ISO-8859-1?Q?_någon=3F?
>>Finns det någon här på SAS som vill bli av med ett mixerbord?
>>Så många kanaler för så lite pengar som möjligt. Gärna 8 bussar också.
>>Hör av er.

behringer mx8000 brukar säljas för 8-9000kr ink mätarbrygga på instrument
online.
Typ ett bord i veckan eller så... många som säljer verkar det som!
48 kanaler har den ju... och 8 bussar om jag inte minnsminner mig!

roberth



------------------------------

Message Number: 24
Date: Tue, 23 Apr 2002 09:36:26 +0200
From: "roberth.diariesystem.com"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>>Just nu putsar och fejar jag. F*n vad skit som samlas på rattar och
>>knappar.
>>Den vanliga tobakssörjan...

Fyyyyyy!

ingen cigg i studion! :-)



------------------------------

Message Number: 25
Date: Tue, 23 Apr 2002 10:31:10 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: He-he...

Värst vad SAS verkar sirapmässigt idag...

On Tue, 23 Apr 2002, Magnus Danielson wrote:

>> > Är den före eller efter s/n 10175?
>>
>> Varför började jag genast undra var just s/n 10175 är någonstans?
>> Det torde ju vara ett av de mest kända Minimoog-exemplaren....

Absolut... men jag tror att t ex minimoddaren Polarn-P skulle sätta
Minimoog s/n 10174 på en ännu högre piedestal. :-)

>> Är det bara jag som har sådana här tvångstankar???

Hupp! Var det jag som skrev det där? ;-)


/mr




------------------------------

Message Number: 26
Date: Tue, 23 Apr 2002 13:21:46 +0200
From: "e6erikf.etek.chalmers.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?SAS-döden?
Vad är det som händer? Jobbar alla, eller?

1:a, 2:a. Testing. 1:a, 2:a.

/e





------------------------------

Message Number: 27
Date: Tue, 23 Apr 2002 14:00:34 +0200
From: "anders.moulin-noir.com"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Varför?= italienska syntar har en tendens...

.... att funka mindre bra...

Var det nån mer än jag som läste om Crumar Spirit i Keyboard nyligen...
Bob Moogs kommentarer om hur tillverkning och management fungerade var
ju rätt roliga... (Med tanke på lödningarna i den Siel Opera-6 jag hade
för länge sedan måste samma strategi ha tillämpats även där...)

Anders



------------------------------

Message Number: 28
Date: Tue, 23 Apr 2002 13:04:16 +0200
From: "than.techno.org"
Subject: Re: SAS-VCO Frontplatta

On Sun, 21 Apr 2002, kristian.borgstedt.com wrote:

>> Vad jag funderar på är att göra den lite bredare, men då fungerar inte
>platterna
>> som trimlog säljer, och elfa är ju ett bra snäpp dyrare.

Man kan ju också beställa plåtar från plåtföretag. man kan få dem utskurna med
laser i precis det mått man vill ha, även hål kan man få lasergjorda. ska se
vad det kostar nu i veckan när jag räknat på vad jag ska ha för plåtar..

köpte modulprofiler och rackvinklar på ELFA idag, man behöver ju inte en hel
sådan där euroracklåda, det räcker ju med bara profiler och vinklar om det
ändå ska sitta i en sluten 19"-rack.

/Jonatan

---------------------
KYMATICA LABORATORIUM
http://go.to/kymatica
---------------------





------------------------------

Message Number: 29
Date: Sat, 16 Jan 1999 15:36:17 +0200
From: "jon.tomtemos.nu"
Subject: Re: FILTER!!!!=?ISO-8859-1?Q?_=28två_frågor=29?
jag:
>> japp, gbc har ett LP-filter (om jag inte missminner mig) i ljudvägen
>> för att spara batteri.

uh, HP menade jag såklart.

/jon




------------------------------

Message Number: 30
Date: Tue, 23 Apr 2002 18:25:25 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>> >>14.300:- är mindre än de 16 - 18 papp som de gått för i Sverige på
sistone.
>>
>> Sant iofs. Men det tillkom väl frakt + lagning?

Frakten (1400:- UPS) delade vi på :-)

Lagning? Behövs inte. Kalibreringen fixar jag ju själv...

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 31
Date: Tue, 23 Apr 2002 18:35:00 +0200
From: "kristian.borgstedt.com"
Subject: test-mail


Vad kan ha hänt klockan 23:00 den 22/4 tro? inget mail sen dess... inväntar
detta test-mail för att se om enbart jag har problem eller om hela listan
måhända är nere... Det skulle ju vara tråkigt, och något som måste åtgärdas
snarast isf...

Tjingeli pling plong hejdå...

/Kristian med en 40TE bred VCO frontplatta f.t. (20cm)




..-----------. .------------------------------------------------------.
|. _____ .| | Kristian Borgstedt |
| / ./ / | | 08-4536391 |
| / / | | 0709-108211 |
| " / / " | | "There was an eight son of an eight son, and there |
| / /. | | it should have ended. However (for reasons we better |
| / /____/ | | not get into he had seven sons, and then he had an |
|. .| | eight son, a wizard squared... a source of magic, |
..-----------. | ...a Sourcerer." (Terry Pratchett) |
.------------------------------------------------------.



------------------------------

Message Number: 32
Date: Tue, 23 Apr 2002 18:38:12 +0200
From: "erik.g.mbox301.swipnet.se"
Subject: Re: He-he...=?ISO-8859-1?Q?_=28Re:?= Fw: Ny=?ISO-8859-1?Q?_nöt=29?
>> >>Å så kanske synk... å kanske LFO....
>>
>> Hupp! *host* Det var den kvälljuicen... :-)

Ja, jag är ju inte direkt restriktiv med att modda...
Att ge sig på denna ikon väcker förstås bestörtning.
(Men å andra sidan, vad gör det om Minin sjunker i värde;
jag kommer ändå aldrig att sälja den!)
Få se hur jag gör. Synk är i alla fall nåt jag vill ha
(kommer att sälja CS-15 DLX)
Man kan ju sätta små omkopplare och jack på ovansidan av
burken, där CV-jacken sitter, så slipper man tampra
med panelen.
LFO är inte lika viktigt. 2 Moog-VCO räcker långt, men
att slösa bort en komplett VCO (3) känns lite fånigt när
det oftast bara blir att använda den som simpel
triangel-LFO. Och 3 VCO-bas... Stöön!
*Rattar Mini... Dååån!*

Var la jag nu slagborrmaskinen... ;-)

/Erik
_____________________________________________

Erik G
erik.g.mbox301.swipnet.se
http://home4.swipnet.se/~w-49485/




------------------------------

Message Number: 33
Date: Tue, 23 Apr 2002 19:40:38 +0200
From: "kristian.borgstedt.com"
Subject: Ny Front ny Rackning...=?ISO-8859-1?Q?_=28neråt_alltså=29?
Oj... vad mycket mer det blev... :)

Tack för all(a) input(s)/rackning... för många inputs blev det... ;)

Nu har jag iaf gjort om "lite" så vill ni tycka till igen så varsågoda:

http://sas.synthdiy.com/z/SAS-VCO-front-19cm.jpg


Vad kan jag glömt denna gång? Förutom oktavswitchen då... :)

/K

..-----------. .------------------------------------------------------.
|. _____ .| | Kristian Borgstedt |
| / ./ / | | 08-4536391 |
| / / | | 0709-108211 |
| " / / " | | "There was an eight son of an eight son, and there |
| / /. | | it should have ended. However (for reasons we better |
| / /____/ | | not get into he had seven sons, and then he had an |
|. .| | eight son, a wizard squared... a source of magic, |
..-----------. | ...a Sourcerer." (Terry Pratchett) |
.------------------------------------------------------.



------------------------------