SAS ARKIV
Message Number: 1
Date: Tue, 13 Aug 2002 11:11:09 +0200
From: "christian.kyloemusic.com"
Subject: mer som ska bort...

Hej!

Rotade lite i forradet i morse och hittade lite saker som jag inte behover.

Behringer patchbay (2st)
Behringer Edison
Behringer Denoiser
Behringer Protector
Boss DE-200
Yamaha TX81z
EMu Vintage Keys
Sen sa har jag aven bestamt mig for att salja min tr606 och tr808...

Nan som ar intresserad?

/Christian



------------------------------

Message Number: 2
Date: Tue, 13 Aug 2002 11:39:47 +0200
From: "jacek.webmaster.se"
Subject: Tips=?US-ASCII?Q?_för?= gbgare


Idag kl20.00 Twice a Man Hedens Stora Scen

//jacekm



------------------------------

Message Number: 3
Date: Tue, 13 Aug 2002 11:57:39 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: Tips=?ISO-8859-1?Q?_för?= gbgare

Faaan! En av få gånger man velat vara en go gubbe.

>:(

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 11:39 AM
Subject: Tips för gbgare


>>
>> Idag kl20.00 Twice a Man Hedens Stora Scen
>>
>> //jacekm
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 4
Date: Tue, 13 Aug 2002 11:58:52 +0200
From: "akerman.spektr.eu.org"
Subject: Re: Modular...hembyggda VS classic


>>Säger killen med en av världens snyggaste hemmabyggen!

Kan tillägga att den låter bra också! Mycket bra.

Hans Åkerman





------------------------------

Message Number: 5
Date: Tue, 13 Aug 2002 12:09:05 +0200
From: "Peter.Heerdt.iar.se"
Subject: Re: Modular...hembyggda VS classic


>>>Säger killen med en av världens snyggaste hemmabyggen!

>>Kan tillägga att den låter bra också! Mycket bra.

Tycker att det är underbart att mr Bergfors även delar med sig av sina
kunskaper på sin eminenta sida! Sånt gillar jag.

Jag blivit övertygad att jag ska göra ett försök. Det roligaste med detta är
väl att man alldrig behöver bli klar med sitt projekt om man inte vill, utan
kan utöka det allt efter som tills pengarna eller flickvännen sättter stopp
för det :-)

/signalpeter . work







------------------------------

Message Number: 6
Date: Tue, 13 Aug 2002 12:20:13 +0200
From: "mans.common.se"
Subject: Re: Tips=?ISO-8859-1?Q?_för?= gbgare

>> Idag kl20.00 Twice a Man Hedens Stora Scen
>>
>> //jacekm

Japp. Gratis dessutom. Det är ett par elektroniska band till idag om jag
inte missminner mig.

//Måns



------------------------------

Message Number: 7
Date: Tue, 13 Aug 2002 12:34:33 +0200
From: "daniel.araya.sth.sr.se"
Subject: Re: SAS VCO - temperaturkompensering

>> Reply-to: LIST-SAS.mkv.mh.se
>> Date: Tue, 13 Aug 2002 09:18:15 +0200
>> From: "thomas.kahn.spirit.se"
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: SAS VCO - temperaturkompensering

>> Läser lite om MOTM:s ultra-VCO:
>>
>> Using only the finest available circuitry,
>> the Ultra VCO has unmatched performance
>> where it's needed most: stability and tracking.
>> Using 4 separate temperature compensation servo
>> loops, the average drift over 12 hours is
>> typically 0.01% or about thirty times better
>> than a Moog 921B VCO! Why do we call it the Ultra
>> VCO? Because the tracking circuitry uses an
>> ultra-matched differential pair transistor array
>> that will hold over a minimum of 15 octaves!
>> That's twice the range of a piano.
>>
>> Nu undrar jag hur SAS-VCO:ns stabilitet är i förhållande
>> till ovanstående?

Jag tror att den står sig bra, även om den inte är så extrem.
Slå på strömmen och låt prylarna stabilisera sig en stund så lär du
knappast märka någonting (om du inte springer ut och in i
vinternatten med modularet titt som tätt medan du spelar in! :)

>> Vidare så har jag lite frågor angående detta med
>> temperaturkompensation. Hurpass viktigt är
>> det att tempco-motståndet ligger _under_ MAT02:an?
>> Det är ju lite knepigt att få dit den med allt
>> benböjande och så. Jag hade tänkt lägga mitt
>> tempco _ovanpå_ och sedan kleta dit något - kiselguck,
>> lim eller något liknande.

Den lilla vita "tappen" i botten av mat02-kapseln är den del som
själva kiselchipet vilar på, så temperaturförändringar där är det du
vill kompensera för. I alla fall om man vill göra saker och ting så
bra det går med de grejer vi använder.
Jag har gjort en liten modul av min tempco/mat och om man följer den
mallen så är det inte speciellt svårt att göra detta, det tar ca 10
minuter per krets.
Jag har lite kiselpasta mellan och sedan superlim över.

>> Kollade lite på Jörgens sida och såg att det blir
>> helt uppåt väggarna om man kör med ett vanligt
>> motstånd (0 ppm). Jag vet att det är svårt att
>> uppskatta effekterna av olika placeringar av tempco,
>> men jag ville bara veta ungefär hurpass kinkigt det
>> kan bli.

När magnus och jag satt och labbade här om dagen så sprutade jag
kylspray (-50C) direkt på en tempco/mat02-modul i en oscillator som
var på slagen.
Grejerna kompenserade nästan direkt och frekvensen stabiliserades
relativt snabbt så man får väl säga att kretskonstruktionen fungerar
mycket bra.

>> Sedan undrar jag vad det är som blir varmt i VCO:n?
>> När jag kör så verkar hela kretsen vara sval och
>> skön(?)

Den blir ej varm, man kompenserar för ändringar i
omgivningstemperaturen.



------------------------------

Message Number: 8
Date: Tue, 13 Aug 2002 12:43:46 +0200
From: "oskar.krantz.home.se"
Subject: Re: mer som ska bort...

Hur mycket vill du ha för prylarna? Mest intressant känns det med patchbayarna,
gärna ett trevligt paketpris på båda...!

MVH

OK



----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 11:11 AM
Subject: mer som ska bort...


>> Hej!
>>
>> Rotade lite i forradet i morse och hittade lite saker som jag inte behover.
>>
>> Behringer patchbay (2st)
>> Behringer Edison
>> Behringer Denoiser
>> Behringer Protector
>> Boss DE-200
>> Yamaha TX81z
>> EMu Vintage Keys
>> Sen sa har jag aven bestamt mig for att salja min tr606 och tr808...
>>
>> Nan som ar intresserad?
>>
>> /Christian
>>
>>
>>





------------------------------

Message Number: 9
Date: Tue, 13 Aug 2002 13:12:24 +0200
From: "micke.askernas.staff.spray.se"
Subject: RE: mer som ska bort...

... Och jag säljer ut en fin Yamaha CS-40m i väldigt fint skick, komplett med
manual, servicemanual (båda i original dessutom) och flightcase.

4500 för den trevliga gamla analogsaken med allt..

.... Sen har jag fortfarande en CMU-800R som jag köpte för ett tag sen som
jag vill bli av med ... Jag är inte bra nog för att modda den ... Och jag
har manual, men inga appleII diskar till den.. 1500 för den..

Jag har en hel del annat smått och gott ... Digitech studioquad effekter, en
alesis quadraverb. ett behringer eurodesk mx-8000, alesis nanobass, e5000
sampler (40 GB hårddisk, 128 MB RAM, output expansion) , Fostex d-5 dat..
Jag kanske även kan tänka mig att bli av med en av mina jx-3p, och kanske,
kanske en ax-60

Någon intresserad ? =)

//Micke

-----Original Message-----
From: oskar.krantz.home.se [mailto:oskar.krantz.home.se]
Sent: den 13 augusti 2002 12:44
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Re: mer som ska bort...


Hur mycket vill du ha för prylarna? Mest intressant känns det med
patchbayarna, gärna ett trevligt paketpris på båda...!

MVH

OK



----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 11:11 AM
Subject: mer som ska bort...


>>> Hej!
>>>
>>> Rotade lite i forradet i morse och hittade lite saker som jag inte
>>> behover.
>>>
>>> Behringer patchbay (2st)
>>> Behringer Edison
>>> Behringer Denoiser
>>> Behringer Protector
>>> Boss DE-200
>>> Yamaha TX81z
>>> EMu Vintage Keys
>>> Sen sa har jag aven bestamt mig for att salja min tr606 och tr808...
>>>
>>> Nan som ar intresserad?
>>>
>>> /Christian
>>>
>>>
>>>







------------------------------

Message Number: 10
Date: Tue, 13 Aug 2002 14:02:18 +0200
From: "mr.analogue.org"
Subject: Re: PIC SID MODUL

On Sun, 11 Aug 2002, than.techno.org wrote:

>> >> >>Men vad ska D/A'n användas till?
>> >>
>> >> OSC3 och ENV3 ut, såklart! :)
>> >> Samt ev. mjukvaru-LFO:er el dyl i konstruktionen. Man kan ju klämma in lite
>> >> sånt om man vill, t ex nån LFO för PWM/vibrato.
>>
>> Aha, ja det kan ju vara lämpligt. Om kraften räcker till...

Mm... en och annan simpel triangel-LFO borde funka.

Kanske t o m interna envelopper vore ännu vettigare? Jag tänker mig nu
enkla linjära D-envelopper (eller t o m AD-env om man vill lyxa till det)
som kan styra t ex pulsvidd eller oscillatorfrekvens (t ex hos en synkad
osc) för att lätt få SID-typiska ljud.

>> >> Och... SID-chipets interna A/D för paddelkontroller etc? Vore sällsynt
>> >> bisarrt att göra D:A på detta och skicka ut det igen. :)
>>
>> Fast det vore väl ändå onödigt? =)

Japp, så skriv upp det på önskelistan. ;)

>> >> >> >> Har dock glömt hur många bytes som behövs för en uppsättning
>> >> >> >> SID-parametrar... någon?
>> >> >>
>> >> >>25 bytes om man tar en byte per register. men då har man 17 oanvända
>bitar...
>> >> >>sen ska ju modulationsmatrixen sparas också...
>> >>
>> >> Precis... Räcker 32 bytes för ett helt ljud, tro? I så fall kan man klämma
>> >> in 6 minnen i en PIC16F874.
>>
>> Det borde räcka.

Absolut.
"6 användarminnen bör vara mer än nog för varje tänkbar konsertsituation!"

>> >> >>Ja alltså, eftersom man assignar de individuella A/D ingångarna till
>valfri
>> >> >>parameter så har man ju där ett självklart sätt att ha god kontroll över
>ett
>> >> >>visst antal parametrar. (sen om man bara vill ratta på init-poten eller
>> >> >>addera en yttre styrspänning är ju valfritt..)
>> >>
>> >> Låter finemang det!
>>
>> Så vem sätter igång med SID modulen då? =)

Du?
Jag?
Arayas kodslav? ;)


/mr




------------------------------

Message Number: 11
Date: Tue, 13 Aug 2002 15:38:11 +0200
From: "johan.boberg.staff.spray.se"
Subject: OT:=?ISO-8859-1?Q?_Kortvågsradio_köpes?
Är det någon som har en liten bärbar radio
med kortvågsmottagning som jag kan få köpa,
typ en sån här:
http://www.dr-boesch.ch/radio/siemens-reise.htm


__
_-Ø Ø-_
- johan -_ _
Ø - boberg -
Ø-_ _-Ø
ØØ



------------------------------

Message Number: 12
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:28:33 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: mer som ska bort...

Hade jag haft plats hade 40:an legat risigt till! ;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 1:12 PM
Subject: RE: mer som ska bort...


>> . Och jag säljer ut en fin Yamaha CS-40m i väldigt fint skick, komplett
med
>> manual, servicemanual (båda i original dessutom) och flightcase.
>>
>> 4500 för den trevliga gamla analogsaken med allt..
>>
>> .. Sen har jag fortfarande en CMU-800R som jag köpte för ett tag sen som
>> jag vill bli av med ... Jag är inte bra nog för att modda den ... Och jag
>> har manual, men inga appleII diskar till den.. 1500 för den..
>>
>> Jag har en hel del annat smått och gott ... Digitech studioquad effekter,
en
>> alesis quadraverb. ett behringer eurodesk mx-8000, alesis nanobass, e5000
>> sampler (40 GB hårddisk, 128 MB RAM, output expansion) , Fostex d-5 dat..
>> Jag kanske även kan tänka mig att bli av med en av mina jx-3p, och kanske,
>> kanske en ax-60
>>
>> Någon intresserad ? =)
>>
>> //Micke
>>
>> -----Original Message-----
>> X-UIDL: 102923658914
>> From: oskar.krantz.home.se [mailto:oskar.krantz.home.se]
>> Sent: den 13 augusti 2002 12:44
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>
>>
>> Hur mycket vill du ha för prylarna? Mest intressant känns det med
>> patchbayarna, gärna ett trevligt paketpris på båda...!
>>
>> MVH
>>
>> OK
>>
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> X-UIDL: 102923658914
>> From:
>> To: "Multiple recipients of SAS"
>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 11:11 AM
>> Subject: mer som ska bort...
>>
>>
>> >>> Hej!
>> >>>
>> >>> Rotade lite i forradet i morse och hittade lite saker som jag inte
>> >>> behover.
>> >>>
>> >>> Behringer patchbay (2st)
>> >>> Behringer Edison
>> >>> Behringer Denoiser
>> >>> Behringer Protector
>> >>> Boss DE-200
>> >>> Yamaha TX81z
>> >>> EMu Vintage Keys
>> >>> Sen sa har jag aven bestamt mig for att salja min tr606 och tr808...
>> >>>
>> >>> Nan som ar intresserad?
>> >>>
>> >>> /Christian
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 13
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:33:29 +0200
From: "micke.askernas.staff.spray.se"
Subject: RE: mer som ska bort...

Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för att den är det största
härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i sin case, det är väl ingenting
? ..

Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm hög ... Det är väl inte
SÅ farligt ? =)

Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D

//Micke

-----Original Message-----
From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
Sent: den 13 augusti 2002 16:29
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Re: mer som ska bort...


Hade jag haft plats hade 40:an legat risigt till! ;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 1:12 PM
Subject: RE: mer som ska bort...


>>> . Och jag säljer ut en fin Yamaha CS-40m i väldigt fint skick,
>>> komplett
med
>>> manual, servicemanual (båda i original dessutom) och flightcase.
>>>
>>> 4500 för den trevliga gamla analogsaken med allt..
>>>
>>> .. Sen har jag fortfarande en CMU-800R som jag köpte för ett tag sen
>>> som jag vill bli av med ... Jag är inte bra nog för att modda den ...
>>> Och jag har manual, men inga appleII diskar till den.. 1500 för den..
>>>
>>> Jag har en hel del annat smått och gott ... Digitech studioquad
>>> effekter,
en
>>> alesis quadraverb. ett behringer eurodesk mx-8000, alesis nanobass,
>>> e5000 sampler (40 GB hårddisk, 128 MB RAM, output expansion) , Fostex
>>> d-5 dat.. Jag kanske även kan tänka mig att bli av med en av mina
>>> jx-3p, och kanske, kanske en ax-60
>>>
>>> Någon intresserad ? =)
>>>
>>> //Micke
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> X-UIDL: 102923658914
>>> From: oskar.krantz.home.se [mailto:oskar.krantz.home.se]
>>> Sent: den 13 augusti 2002 12:44
>>> To: Multiple recipients of SAS
>>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>>
>>>
>>> Hur mycket vill du ha för prylarna? Mest intressant känns det med
>>> patchbayarna, gärna ett trevligt paketpris på båda...!
>>>
>>> MVH
>>>
>>> OK
>>>
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> X-UIDL: 102923658914
>>> From:
>>> To: "Multiple recipients of SAS"
>>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 11:11 AM
>>> Subject: mer som ska bort...
>>>
>>>
>>> >>> Hej!
>>> >>>
>>> >>> Rotade lite i forradet i morse och hittade lite saker som jag
>>> >>> inte behover.
>>> >>>
>>> >>> Behringer patchbay (2st)
>>> >>> Behringer Edison
>>> >>> Behringer Denoiser
>>> >>> Behringer Protector
>>> >>> Boss DE-200
>>> >>> Yamaha TX81z
>>> >>> EMu Vintage Keys
>>> >>> Sen sa har jag aven bestamt mig for att salja min tr606 och
>>> >>> tr808...
>>> >>>
>>> >>> Nan som ar intresserad?
>>> >>>
>>> >>> /Christian
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>






------------------------------

Message Number: 14
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:40:16 +0200
From: "polarn-p.acc.umu.se"
Subject: Re: OT:=?ISO-8859-1?Q?_Kortvågsradio_köpes?
Tjo!

At 15:38 2002-08-13 +0200, you wrote:

>>Är det någon som har en liten bärbar radio
>>med kortvågsmottagning som jag kan få köpa,
>>typ en sån här:
>>http://www.dr-boesch.ch/radio/siemens-reise.htm

Skall det lyssnas direkt på thereminoscillatorer? :-)

Bärbar...
Tja är man två så går den här att bära:

http://www.encounter.nu/patrik/tech/radio_och_tv/radiogrammofon.gif

;-)

Äh nu svamlar jag igen...
Skall stänga av och uppdatera min Cubase till SX... tjoho! :-)

mvh

/P


__P a t r i k E r i k s s o n_______________________________
art - technology - music
polarn-p.acc.umu.se
http://www.encounter.nu/patrik
_____________________________________________________________
"The dark religions are departed and sweet science reigns"




------------------------------

Message Number: 15
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:40:27 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: mer som ska bort...

Micke:
>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för att den är det största
>> härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i sin case, det är väl
ingenting
>> ? ..
>>
>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm hög ... Det är väl
inte
>> SÅ farligt ? =)
>>
>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D

Men det har min mixer också och den är både större och tyngre (utan case).
;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu




------------------------------

Message Number: 16
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:41:14 +0200
From: "jacek.webmaster.se"
Subject: studiobilder

Nya bilder från min källare :)
Vad tycker kära SAS-kollegor om upplägget?

http://www.jacek.nu/studio/

Nyförvärvat Bit01 och Pro one finns inte med ÄN.

//jacekm




------------------------------

Message Number: 17
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:43:33 +0200
From: "micke.askernas.staff.spray.se"
Subject: RE: mer som ska bort...

Min mixer också .... Men den skapar ju inga ljud ju ... Visst, den har
rattar, men ... Men ...

-----Original Message-----
From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
Sent: den 13 augusti 2002 16:40
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Re: mer som ska bort...


Micke:
>>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för att den är det
>>> största härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i sin case, det
>>> är väl
ingenting
>>> ? ..
>>>
>>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm hög ... Det är
>>> väl
inte
>>> SÅ farligt ? =)
>>>
>>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D

Men det har min mixer också och den är både större och tyngre (utan case).
;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu






------------------------------

Message Number: 18
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:49:11 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: studiobilder

Får lite "Lassevibbar". Får återkomma när man tittat klart...

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:41 PM
Subject: studiobilder


>> Nya bilder från min källare :)
>> Vad tycker kära SAS-kollegor om upplägget?
>>
>> http://www.jacek.nu/studio/
>>
>> Nyförvärvat Bit01 och Pro one finns inte med ÄN.
>>
>> //jacekm
>>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 19
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:51:25 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: mer som ska bort...

Precis... rattar och trägavlar. Är det inte allt som behövs? ;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:43 PM
Subject: RE: mer som ska bort...


>> Min mixer också .... Men den skapar ju inga ljud ju ... Visst, den har
>> rattar, men ... Men ...
>>
>> -----Original Message-----
>> X-UIDL: 1029249161221
>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>> Sent: den 13 augusti 2002 16:40
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>
>>
>> Micke:
>> >>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för att den är det
>> >>> största härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i sin case, det
>> >>> är väl
>> ingenting
>> >>> ? ..
>> >>>
>> >>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm hög ... Det är
>> >>> väl
>> inte
>> >>> SÅ farligt ? =)
>> >>>
>> >>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D
>>
>> Men det har min mixer också och den är både större och tyngre (utan case).
>> ;)
>>
>> electronically yours, jesper
>>
>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>> Electronic Obsession Mailorder
>> http://obsession.svart.nu
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 20
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:55:02 +0200
From: "d3berg.dtek.chalmers.se"
Subject: Re: studiobilder

On Tue Aug 13 2002, jacek.webmaster.se wrote:

>> Nya bilder från min källare :)
>> Vad tycker kära SAS-kollegor om upplägget?
>>
>> http://www.jacek.nu/studio/

Uj, maskiner överallt. Bra med plats att komma åt maskinerna på för
spelande. Såg ut att eka rätt mycket därinne, ljuddämpning? Ökad
mysfaktor med mattor och sådant är säkert på gång, trots att de
orsakar en del damm...

Svårt att ratta på maskiner medans man spelar, en del styrs via midit
och så, men vissa godingar blir svårt att krana på om man inte kommer
åt dem. Antar dock att du spelar in spår för spår på dator, och kan
ratta varje maskin enskilt vid inspelning.

Klart brist på trummaskiner. ;)

/Janne, vill ha större rum för syntharna

--
Janne G:son Berg, d3berg.dtek.chalmers.se http://www.dtek.chalmers.se/~d3berg
.


------------------------------

Message Number: 21
Date: Tue, 13 Aug 2002 16:56:48 +0200
From: "micke.askernas.staff.spray.se"
Subject: =?ISO-8859-1?Q?Mixerfåneri_=28WAS?= RE: mer som ska=?ISO-8859-1?Q?_bort...=29?
Om man bara kunde bygga in några VCO:er, VCA och VCF:er skulle ju mixern bli
ultimal ! =)

Fasen .. Den HAR ju rattarna och ingångarna redan =)

-----Original Message-----
From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
Sent: den 13 augusti 2002 16:51
To: Multiple recipients of SAS
Subject: Re: mer som ska bort...


Precis... rattar och trägavlar. Är det inte allt som behövs? ;)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----
From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:43 PM
Subject: RE: mer som ska bort...


>>> Min mixer också .... Men den skapar ju inga ljud ju ... Visst, den
>>> har rattar, men ... Men ...
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> X-UIDL: 1029249161221
>>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>>> Sent: den 13 augusti 2002 16:40
>>> To: Multiple recipients of SAS
>>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>>
>>>
>>> Micke:
>>> >>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för att den är det
>>> >>> största härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i sin case,
>>> >>> det är väl
>>> ingenting
>>> >>> ? ..
>>> >>>
>>> >>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm hög ... Det
>>> >>> är väl
>>> inte
>>> >>> SÅ farligt ? =)
>>> >>>
>>> >>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D
>>>
>>> Men det har min mixer också och den är både större och tyngre (utan
>>> case).
>>> ;)
>>>
>>> electronically yours, jesper
>>>
>>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>>> Electronic Obsession Mailorder
>>> http://obsession.svart.nu
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>






------------------------------

Message Number: 22
Date: Tue, 13 Aug 2002 17:01:34 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re:=?ISO-8859-1?Q?_Mixerfåneri_=28WAS?= RE: mer som ska=?ISO-8859-1?Q?_bort...=29?
Ahh, SAS goes mixermodular. Grottfett monster i plåt och träsidor med bara
sjuka moduler såsom sid-manicker och vattenfilter. Och under en liten lucka
sitter Sol från P3:s synthax error och visslar.

En bedrift vore väl också att göra den tyngre än GX-1! %)

electronically yours, jesper

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu
----- Original Message -----

From:
To: "Multiple recipients of SAS"
Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:56 PM
Subject: Mixerfåneri (WAS RE: mer som ska bort...)


>> Om man bara kunde bygga in några VCO:er, VCA och VCF:er skulle ju mixern
bli
>> ultimal ! =)
>>
>> Fasen .. Den HAR ju rattarna och ingångarna redan =)
>>
>> -----Original Message-----
>> X-UIDL: 1029249933666
>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>> Sent: den 13 augusti 2002 16:51
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>
>>
>> Precis... rattar och trägavlar. Är det inte allt som behövs? ;)
>>
>> electronically yours, jesper
>>
>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>> Electronic Obsession Mailorder
>> http://obsession.svart.nu
>> ----- Original Message -----
>> X-UIDL: 1029249933666
>> From:
>> To: "Multiple recipients of SAS"
>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:43 PM
>> Subject: RE: mer som ska bort...
>>
>>
>> >>> Min mixer också .... Men den skapar ju inga ljud ju ... Visst, den
>> >>> har rattar, men ... Men ...
>> >>>
>> >>> -----Original Message-----
>> >>> X-UIDL: 1029249161221
>> >>> X-UIDL: 1029249933666
>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>> >>> Sent: den 13 augusti 2002 16:40
>> >>> To: Multiple recipients of SAS
>> >>> Subject: Re: mer som ska bort...
>> >>>
>> >>>
>> >>> Micke:
>> >>> >>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för att den är det

>> >>> >>> största härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i sin case,
>> >>> >>> det är väl
>> >>> ingenting
>> >>> >>> ? ..
>> >>> >>>
>> >>> >>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm hög ... Det
>> >>> >>> är väl
>> >>> inte
>> >>> >>> SÅ farligt ? =)
>> >>> >>>
>> >>> >>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D
>> >>>
>> >>> Men det har min mixer också och den är både större och tyngre (utan
>> >>> case).
>> >>> ;)
>> >>>
>> >>> electronically yours, jesper
>> >>>
>> >>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>> >>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>> >>> Electronic Obsession Mailorder
>> >>> http://obsession.svart.nu
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>




------------------------------

Message Number: 23
Date: Tue, 13 Aug 2002 17:01:57 +0200
From: "johan.boberg.staff.spray.se"
Subject: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Mixerfåneri_=28WAS?= RE: mer som ska=?ISO-8859-1?Q?_bort...=29?
Apropå detta, hittade en snygg mixer:
http://www.radio-antik.de/DSC00574.JPG


__
_-Ø Ø-_
- johan -_ _
Ø - boberg -
Ø-_ _-Ø
ØØ


>> -----Original Message-----
>> From: Micke Askernäs
>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:57 PM
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Mixerfåneri (WAS RE: mer som ska bort...)
>>
>>
>> Om man bara kunde bygga in några VCO:er, VCA och VCF:er
>> skulle ju mixern bli
>> ultimal ! =)
>>
>> Fasen .. Den HAR ju rattarna och ingångarna redan =)
>>
>> -----Original Message-----
>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>> Sent: den 13 augusti 2002 16:51
>> To: Multiple recipients of SAS
>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>
>>
>> Precis... rattar och trägavlar. Är det inte allt som behövs? ;)
>>
>> electronically yours, jesper
>>
>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>> Electronic Obsession Mailorder
>> http://obsession.svart.nu
>> ----- Original Message -----
>> From:
>> To: "Multiple recipients of SAS"
>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:43 PM
>> Subject: RE: mer som ska bort...
>>
>>
>> >>> Min mixer också .... Men den skapar ju inga ljud ju ...
>> Visst, den
>> >>> har rattar, men ... Men ...
>> >>>
>> >>> -----Original Message-----
>> >>> X-UIDL: 1029249161221
>> >>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>> >>> Sent: den 13 augusti 2002 16:40
>> >>> To: Multiple recipients of SAS
>> >>> Subject: Re: mer som ska bort...
>> >>>
>> >>>
>> >>> Micke:
>> >>> >>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för
>> att den är det
>> >>> >>> största härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i
>> sin case,
>> >>> >>> det är väl
>> >>> ingenting
>> >>> >>> ? ..
>> >>> >>>
>> >>> >>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm
>> hög ... Det
>> >>> >>> är väl
>> >>> inte
>> >>> >>> SÅ farligt ? =)
>> >>> >>>
>> >>> >>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D
>> >>>
>> >>> Men det har min mixer också och den är både större och
>> tyngre (utan
>> >>> case).
>> >>> ;)
>> >>>
>> >>> electronically yours, jesper
>> >>>
>> >>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>> >>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>> >>> Electronic Obsession Mailorder
>> >>> http://obsession.svart.nu
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>



------------------------------

Message Number: 24
Date: Tue, 13 Aug 2002 17:02:15 +0200
From: "jacek.webmaster.se"
Subject: Re: studiobilder

At 16:49 2002-08-13 +0200, you wrote:
>>Får lite "Lassevibbar".

Helt rätt.
Lasse var min insprationskälla.

>>electronically yours, jesper

//jacekm





------------------------------

Message Number: 25
Date: Tue, 13 Aug 2002 17:06:06 +0200
From: "jesper.bolina.hsb.se"
Subject: Re: studiobilder

>> On Tue Aug 13 2002, jacek.webmaster.se wrote:
>>
>> >> Nya bilder från min källare :)
>> >> Vad tycker kära SAS-kollegor om upplägget?
>> >>
>> >> http://www.jacek.nu/studio/

Hänger på Jannes kommentarer samt kompletterar.

>> Uj, maskiner överallt. Bra med plats att komma åt maskinerna på för
>> spelande. Såg ut att eka rätt mycket därinne, ljuddämpning? Ökad
>> mysfaktor med mattor och sådant är säkert på gång, trots att de
>> orsakar en del damm...

Just mysfaktorn tänkte jag på. Lite väl sterilt för att inspirera till
storverk väl? Eller är det för att det står så lite britter på hyllorna? ;)
Håller med om det som sägs om att ränna fram och tillbaka. Jag kan tycka min
studio är för stor ibland (men för liten oftast). Visst, kul om man är fler,
men är man själv vill man inte ränna runt som en tätting...

>> Svårt att ratta på maskiner medans man spelar, en del styrs via midit
>> och så, men vissa godingar blir svårt att krana på om man inte kommer
>> åt dem. Antar dock att du spelar in spår för spår på dator, och kan
>> ratta varje maskin enskilt vid inspelning.

Det fina med flerspårsbandning ju...

>> Klart brist på trummaskiner. ;)

*hehe* Vilken oväntad kommentar! ;) Det där har man väl iofs, men det beror
väl en del på vad för sorts muzak man gör samt om man kanske gillar att
ratta trumljud på synthar. Som det ser ut i den studion finns det
möjligheter att låta som minst tre rutinerade trumslagare på speed!

>> /Janne, vill ha större rum för syntharna

electronically yours, jesper - vill ha eget rum för syntharna

http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
- -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
Electronic Obsession Mailorder
http://obsession.svart.nu




------------------------------

Message Number: 26
Date: Tue, 13 Aug 2002 17:09:48 +0200
From: "micke.askernas.staff.spray.se"
Subject: RE:=?ISO-8859-1?Q?_Mixerfåneri_=28WAS?= RE: mer som ska=?ISO-8859-1?Q?_bort...=29?
Äsch, min Roland CMU-800R ser ju liknande ut ... Det är ju oscillatorer och
grejs i den ... Och en inbyggd mixer ...

Men nu snackar vi stora feta saker här ;)

//M

-----Original Message-----
From: Johan Boberg
Sent: den 13 augusti 2002 17:02
To: Multiple recipients of SAS
Subject: RE: Mixerfåneri (WAS RE: mer som ska bort...)


Apropå detta, hittade en snygg mixer: http://www.radio-antik.de/DSC00574.JPG


__
_-Ø Ø-_
- johan -_ _
Ø - boberg -
Ø-_ _-Ø
ØØ


>>> -----Original Message-----
>>> From: Micke Askernäs
>>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:57 PM
>>> To: Multiple recipients of SAS
>>> Subject: Mixerfåneri (WAS RE: mer som ska bort...)
>>>
>>>
>>> Om man bara kunde bygga in några VCO:er, VCA och VCF:er
>>> skulle ju mixern bli
>>> ultimal ! =)
>>>
>>> Fasen .. Den HAR ju rattarna och ingångarna redan =)
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>>> Sent: den 13 augusti 2002 16:51
>>> To: Multiple recipients of SAS
>>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>>
>>>
>>> Precis... rattar och trägavlar. Är det inte allt som behövs? ;)
>>>
>>> electronically yours, jesper
>>>
>>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- -
>>> Electronic Obsession Mailorder
>>> http://obsession.svart.nu
>>> ----- Original Message -----
>>> From:
>>> To: "Multiple recipients of SAS"
>>> Sent: Tuesday, August 13, 2002 4:43 PM
>>> Subject: RE: mer som ska bort...
>>>
>>>
>>> >>> Min mixer också .... Men den skapar ju inga ljud ju ...
>>> Visst, den
>>> >>> har rattar, men ... Men ...
>>> >>>
>>> >>> -----Original Message-----
>>> >>> X-UIDL: 1029249161221
>>> >>> From: jesper.bolina.hsb.se [mailto:jesper.bolina.hsb.se]
>>> >>> Sent: den 13 augusti 2002 16:40
>>> >>> To: Multiple recipients of SAS
>>> >>> Subject: Re: mer som ska bort...
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>> Micke:
>>> >>> >>> Äsch då! .... SÅ stor är den väl inte ... Bara för
>>> att den är det
>>> >>> >>> största härket jag har hemma, och den väger 34.8 kg i
>>> sin case,
>>> >>> >>> det är väl
>>> >>> ingenting
>>> >>> >>> ? ..
>>> >>> >>>
>>> >>> >>> Drygt halvmetern bred och metern lång .... Och 25 cm
>>> hög ... Det
>>> >>> >>> är väl
>>> >>> inte
>>> >>> >>> SÅ farligt ? =)
>>> >>> >>>
>>> >>> >>> Jag menar ... Den HAR ju trägavlar! ;D
>>> >>>
>>> >>> Men det har min mixer också och den är både större och
>>> tyngre (utan
>>> >>> case).
>>> >>> ;)
>>> >>>
>>> >>> electronically yours, jesper
>>> >>>
>>> >>> http://www.bolina.hsb.se/hsidor/jesper
>>> >>> - -- --- ---- ----- ------ ----- ---- --- -- - Electronic
>>> >>> Obsession Mailorder http://obsession.svart.nu
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>





------------------------------